Elemente cheie ale strategiei de marketing hotelier în 2016

Mulţi dintre directorii generali şi de vânzări au făcut la sfârşitul anului 2015 ultimele finisări bugetelor de vânzări şi marketing şi au planificat pentru 2016, înainte să înceapa sezonul de RFP (solicitări de propuneri, acronimul în limba engleză). Iată cateva elemente cheie pentru a planifica strategia de marketing hotelier online pentru anul viitor.

Pagina web. – Cea mai importantă parte a oricărei strategii online este propiul site web al hotelului. Aspecte importante care trebuie luate în considerare sau cel puţin comunicat furnizorilor sau personalului tehnic:

– Responsive design, pentru că acum Google penalizează paginile care nu îl au în căutarile de pe telefonul mobil.

– Promovarea feedback-ului din partea clienţilor, pentru că afişându-le cresc conversiile online.

– Actualizarea fotografiilor în cazul în care au mai mult de trei ani, pentru că acestea sunt esenţiale pentru hoteluri.

– Publicarea de clipuri video, fundamentale în procesul de vânzare: un video despre hotel pe site-ul său este un punct de vânzare important, şi pe care şi Google îl iubeşte.

– Actualizarea rapidă a conţinutului: se pare că a lăsa această sarcină altora nu este cea mai bună idee atunci când trăim într-o epocă în care conţinutul este rege. Actualizarea site-ului ar trebui să fie o chestiune de minute.

– Site în mai multe limbi: numeroase studii arată că atunci când pagina hotelului este tradusă în limba clienţilor săi este mult mai probabil ca aceştia să rezerveze direct acolo.

– Landing pages şi ferestre pop-up: dacă se pot adăuga la site, acestea sunt mai eficiente pentru a capta şi a reţine utilizatorul.

Consultantul John Kearney dezvăluie aspectele de care trebuie ţinut cont pentru marketingul hotelier online în 2016. #shu#

Consultantul John Kearney dezvăluie aspectele de care trebuie ţinut cont pentru marketingul hotelier online în 2016. Imagine Shutterstock.

Motorul de rezervare

– Motorul de rezervare trebuie să fie uşor de utilizat pentru utilizator. Multe dintre ele sunt excelente pentru revenue manageri, dar un camp minat pentru client, astfel că Hotelient recomandă compararea lui cu cel al Booking şi a observa rezultatele.

– Afişarea de complemente sau extra-uri în momentul rezervării, deoarece verifică faptul că veniturile cresc mai mult decât dacă sunt expuse în timpul procesului. Booking nu face acest lucru şi în aceste prime momente, cu siguranţă clientul compară preţurile hotelului cu cele ale unei OTA.

– Crearea de diferite motoare de rezervare pentru oferte speciale: plasarea motorului de căutare în tot mai multe pagini cu doar câteva dintre promoţiile hotelului este vitală pentru a creşte veniturile. Cei de la Hotelient sfătuiesc să se intrebe furnizorul dacă există posibilitatea de a crea ceva.

 

Conectivitate

– Î cazul în care channel manager-ul nu poate fi conectat la Google, TripAdvisor, Trivago şi alte metasearch-uri, trebuie căutate soluţii alternative.

– Separarea channel manger-ului de motorul de căutare, deoarece succesul acestuia din urma va depinde de cât de mult va investi furnizorul pentru a ţine pasul cu tendinţele industriei, astfel încât separarea ambelor va permite hotelierului să se mişte mai liber între furnizori fără disconfort.

 

Publicitatea/SEO

 În cazul în care hotelul investeşte deja în Adwords dar nu este conectat la Google HPA (Hotel Price Ads), antreprenorul trebuie să îl rezolve. Google RSA (Remarketing Lists for Search Ads) are o rată mai bună de conversie şi poate fi o investiţie mai inteligentă.

– Anunţurile “retargeting” s-au dovedit a fi o investiţie foarte interesantă, deoarece studiile arată că clienţii vizitează aproximativ 20 de pagini înainte de a decide unde să facă rezervarea.

– Hotelierii trebuie să se asigure că site-ul său este actualizat în cuvinte cheie, descriere de SEO şi titluri pe toate paginile.

– SEO deja nu este doar despre blacklinks. Google utilizează peste 200 de algoritmi, astfel că a face doar un singur lucru nu este suficient.

 

Reputaţie

– Reputaţia este esenţiala, nu numai pentru a monitoriza ci, de asemenea, pentru a încuraja vânzarea directă.

– Hotelul, prin urmare, trebuie să genereze reacţii online ale clienţilor pentru a le promova prin intermediul reţelelor sociale, site-uri web şi clipuri video.

 

Reţele sociale

– În cazul în care Community Managerul promovează numai oferte false şi arătă fotografii şi clipuri video ale hotelului, antreprenorul ar trebui să-i ceară să se oprească sau chiar să-l înlocuiască.

– Reţelele sociale sunt despre a spune poveşti, a interacţiona şi conversa. O regulă de aur este că doar 20% din conţinut ar trebui să fie de promovare; restul ar trebui să se concentreze asupra destinaţiei, evenimente, poveşti interesante, interviuri, etc.

– Crearea unul canal de Youtube cu clipuri video ale hotelului, interviuri şi comentarii ale clienţilor sunt, de asemenea, un important instrument. 40% din toate căutările sunt de clipuri video şi se estimează că acest procent va creşte în 2018.

 

Alte tehnologii

– Social WiFi: a cere clienţilor să se conecteze la WiFi-ul gratuit prin intermediul profilurilor lor de pe reţelele sociale ar trebui să fie evident pentru hoteluri. Astfel, nu doar că obţin mai mulţi fani, ci obţin de asemenea adresa lor de e-mail pentru a o adăuga la baza lor de date de marketing.

– Aplicaţiile concierge ar trebui să fie obligatorii pentru că oferă clienţilor informaţii cu privire la hotel, incluzând oferte, evenimente şi multe altele. Conform unor studii recente, 85% dintre utilizatorii de smartphone-uri preferă aplicaţiile mai degrabă decât site-urile mobile. Aplicaţiile reduc, de asemenea, costurile de imprimare a broşurilor şi directoarelor noi. (A se vedea: Aplicaţii vs site-uri mobile în sectorul hotelier).

Consultantul John Kearney este convins că există mai multe aspecte la care hotelierii trebuie să se gândească, dar acesta este un bun început.

Un studiu recent realizat de Kearney dezvăluie că peste 70% din hoteluri primesc mai puţin de 35% din rezervările online prin vânzarea directă. Odată cu aplicarea unora dintre puncte expuse au reuşit să crească cu 60% rezervările directe atunci când lucrează în hoteluri. “Se poate face dacă nu ai nevoie să rupi bugetul de marketing pentru a face acest lucru.

Şi, conchide, “nu putem trăi fără OTA, dar putem profita de marile tehnologii pentru a ne asigura că hotelul pentru care lucrăm obţine un procent corect de rezervări directe”.

 

Informaţia de referinţă este disponibilă pe Hotelient.

 

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply