Turismul de shopping, un instrument-cheie în marketingul destinațiilor

Turismul pentru cumpărături este deja una dintre principalele motivații de milioane de persoane atunci cînd vine vorba de alegerea unei destinații de vacanță. Devine astfel unul dintre principalii factori de transformare a strategiilor de promovare a destinațiilor din întreaga lume, așa cum au concluzionat vorbitorii care au participat la a doua conferință pe acest segment, organizată de Organizația Mondială a Turismului (OMT), la ultima ediție a Fitur Shopping. 

 

Această formă de leisure devine unul dintre instrumentele utilizate în promovarea destinațiilor. De faptul, turismul de shopping „este foarte important în momentul în care turiștii aleg și pregătesc o călătorie”, a subliniat Yolanda Perdomo, directorul de Membrii Afiliați ai OMT.

 

Jörn Gieschen, cercetător al Institului de Business (Instituto de Empresa, IE) din Madrid și al observatorului de piață premium de produse de prestigiu MasterCard, a semnalat că „turismul de shopping este strâns legat de turismul urban, care constituie 58% din total”. 

 

El explică faptul că „există un concept în turismul de cumpărături: cel al experienței de cumpărături în magazine și localuri mici, care, conform cercetării noastre, sunt mult mai atractive pentru călători decât brandurile mari globale”. Una dintre tendințele împărtășite este așa-numita bleisure, care unește munca și plăcerea”. „58% din călătorii de business adaugă o zi sau chiar o excursie de weekend la locul de muncă”, a adăugat el. 

Turiștii asiatici reprezintă cel mai mare grup amator de shopping.
Turiștii asiatici reprezintă cel mai mare grup amator de shopping.

 

Așa cum explică Maria José Pérez, de la Madrid 7 stele, o inițiativă la care participă 300 de branduri, 80% din turiștii chinezi care călătoresc în Madrid situează cumpărăturile printre motivațiile principale. 

 

Călătorii asiatici sunt unul dintre grupurile cele mai amatoare de cumpărături. De fapt, așa cum a afirmat directorul de Value Retail, Elena Fouget, compania sa a închis 2015 cu creșteri de 40% în vânzările tax free în centrul Las Rozas Village (Madrid) și 32% în La Roca Village (Barcelona) și doar „vânzările către turiști au reprezentat o creștere de peste 100%”. 

 

Eva Ruíz Cendón, directorul de Marketing al MasterCard, a indicat că „în pofida faptului că, la nivel mondial, 80% din plăți sunt sunt efectuate în numerar, plățile electronice și cu dispozitivele mobile ne oferă oportunități excelente de afacere”. 

 

Michel Durrieu, directorul de Turism al Ministerului Afacerilor Externe și Dezvoltare Internațională al Franței, care participă la această întâlnire, a vorbit despre durabilitatea legată de acest tip de turism, menționând o inovație recentă: certificatul digital

 

Durrieu a afirmat că cumpărăturile și gastronomia sunt criterii esențiale pentru a decide între o destinație și alta și, prin urmare, ar trebui să fie incluse în orice strategie. El a indicat, de asemenea, că diversitateaprețul și calitateaprogramul de lucru în comerț, orientarea clienților în magazine, calitatea artezaniei și suvenirurilor sunt aspectele cheie pentru a dinamiza cumpărăturile. 

 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.