Teama de a călători cu avionul: ce îi îngrijorează pe călători?

Riscurile și teama de a prinde COVID-19 în timpul zborului afectează dorința pasagerilor de a călători și slăbesc cererea de transport aerian, potrivit cercetătorilor de opinie publică realizate de Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) în jurul la principalele sale preocupări cu privire la călătoria în faza de tranziție post-pandemică. Aproximativ 58% dintre respondenți au declarat că evită călătoriile cu avionul, iar 33% au sugerat că vor evita călătoriile în viitor, că măsura continuă pentru a reduce riscul de contagiere. Sondajul subliniază, de asemenea, necesitatea restabilirii încrederii pasagerilor în anumite domenii cheie, a căror îmbunătățire depinde de informații mai eficiente în industria transportului aerian

Sondajul a fost realizat în 11 țări în prima săptămână a lunii iunie 2020 și s-a axat pe evaluarea preocupărilor călătorilor în timpul pandemiei și posibilelor termene pentru întoarcerea lor în călătorie.

Călătorii iau măsuri de precauție pentru a se proteja de COVID-19: 77% spun că se spală pe mâini mai des, 71% evită adunările mari, iar 67% poartă o mască în public.

Puncte fierbinți

Sondajul identifică trei puncte de îngrijorare deosebită pentru călători:

În aeroport

  1. Aglomerarea în autobuz/tren în timpul transferului la avion (59%)
  2. Cozi la ghișeul de check-in/controlul de securitate/frontiere sau îmbarcare (42%)
  3. Utilizarea toaletelor/băilor (38%)

La bordul unui avion

  1. Să stea lângă cineva care ar putea fi infectat (65%)
  2. Utilizarea toaletei/băii (42%)
  3. Respirarea aerului din avion (37%)

Solicitând respondenților să clasifice cele trei măsuri principale care le-ar face să se simtă mai în siguranță, 37% au menționat detectarea COVID-19 pe aeroporturile de plecare, 34% au aprobat utilizarea obligatorie a măștilor, iar 33% au făcut referire la măsuri de distanțare socială în avioane.

De asemenea, pasagerii și-au exprimat dorința de a participa activ pentru menținerea securității în timpul călătoriilor aeriene prin:

  1. Controlul temperaturii (43%)
  2. Utilizarea măștii în timpul călătoriei (42%)
  3. Realizarea check-in-ului onlinepentru a reduce interacțiunile personale în aeroporturi (40%)
  4. Efectuarea de teste diagnostice de COVID-19 înainte de a călători (39%).
  5. Dezinfectarea zonelor de scaune-tave, partea din spate a spătarului din față și propiul scaun.

„Oamenii sunt clar preocupați de COVID-19 atunci când călătoresc, dar sunt, de asemenea, liniștiți de măsurile practice introduse de guverne și industrie sub îndrumarea decolării dezvoltate de Organizația Aviației Civile Internaționale (OACI). Acestea includ utilizarea măștilor, introducerea tehnologiei fără contact în procesele de călătorie și măsurile de detectare. Acest lucru ne spune că suntem pe drumul cel bun pentru a restabili încrederea în călătorii. Dar va dura timp. Pentru a avea un efect maxim, este esențial că guvernele să implementeze aceste măsuri la nivel global”, a declarat Alexandre de Juniac, directorul general și CEO al IATA.

Sondajul subliniază, de asemenea, necesitatea restabilirii încrederii pasagerilor în anumite domenii-cheie a căror îmbunătățire depinde de informații mai eficiente din industrie.

 

Principalele preocupări 

Calitatea aerului din cabină. Sondajul nu a dezvăluit o poziție predominantă în ceea ce consideră pasagerii despre calitatea aerului din cabină: în timp ce 57% consideră că este periculos și există riscul de contagiere, 55% au răspuns că au înțeles că aerul este la fel de curat ca într-o sală de operație a spitalului, arătând că a pătruns mesajul industriei transportului aerian. Companiile aeriene au informat faptul că aerul este reciclat la fiecare 2-3 minute în cabine, în timp ce în majoritatea clădirilor de birouri este schimbat de 2-3 ori pe oră. În plus, filtrele de aer cu particule de înaltă eficiență (HEPA) captează peste 99,97% din germeni, inclusiv coronavirusul.

Distanțarea socială. Guvernele recomandă purtarea unei măști atunci când nu este posibilă păstrarea unei distanțe între pasageri. Acest lucru este în conformitate cu ghidul experților de decolare de la Organizația Internațională a Aviației Civile (ICAO). De asemenea, în timp ce pasagerii stau foarte aproape la bord, fluxul de aer al cabinei este de la tavan la podea, limitând posibilă răspândire a virușilor sau germenilor. La acestea de adaugă alte bariere specifice unui avion pentru transmiterea virusului la bord, cum ar fi orientarea față în față a pasagerilor (care limitează interacțiunea față în față), spătarul scaunelor care limitează transmiterea de la rând la rând și circulația limitată a pasagerilor în cabină.

În acest sens, autoritățile sectorului sunt de acord, cum ar fi Administrația Federală a Aviației din Statele Unite (FAA), ICAO și Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației (AESA), o organizație care s-a asigurat că nu există nicio înregistrare în lume a unui singur caz de contagiere la bordul unui avion. În plus, Juniac a amintit mai multe straturi de protecție, precum detectarea prin test înainte de zbor și măștile. „Și trebuie să ne asigurăm că călătorii înțeleg asta.

 

Nici o soluție rapidă

În timp ce aproape jumătate dintre respondenți (45%) au indicat că s-ar întoarce să călătorească în câteva luni de la declinul pandemiei, aceasta este o scădere semnificativă de la 61% înregistrată într-un sondaj din luna aprilie.

Cei mai mulți călători chestionați intenționează să călătorească din nou pentru a vedea familia și prietenii (57%), să plece în vacanță (56%) sau să facă afaceri (55%) cât mai curând posibil, după ce pandemia s-a oprit. Dar 66% au declarat că vor călători mai puțin pentru agrement și afaceri în lumea post-pandemică, în timp ce 64% au declarat că vor amâna călătoriile până când se vor îmbunătăți factorii economici (personali și mai largi).

Va trece timp înainte ca pasagerii să se întoarcă la vechile lor obiceiuri de călătorie. Multe companii aeriene nu intenționează ca cererea să revină la nivelurile din 2019 până în 2023 sau 2024. În general, rezultatele sondajului arată că oamenii nu și-au pierdut gustul pentru călătorii, dar există blocaje pentru a reveni la nivelurile de călătorie înainte de criză.

Unul dintre cele mai mari blocaje pentru recuperare din industrie este carantina. Aproximativ 85% dintre călători au declarat îngrijorare cu privire la faptul că sunt carantinați în timpul călătoriei, un nivel de îngrijorare similar cu cel al celor care se tem să contracteze virusul atunci când călătoresc (84%). Doar 17% sunt dispuși să facă carantină.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.