Shadow

Țările din Golf, focar de expansiune pentru marile lanțuri hoteliere

Țările din Golf își consolidează poziția ca unul dintre scenariile pe care marile lanțuri internaționale își concentrează planurile de dezvoltare. O dovadă în acest sens sunt cele 170.000 de camere aflate în prezent în construcție, conform datelor colectate de STR la sfârșitul lunii septembrie pentru Arabian Travel Market (ATM). Această cifră reprezintă 40% din oferta existentă, ceea ce reprezintă aproape de patru ori rata medie de creștere globală de 11%. 

Găzduirea Expo 2020 în Dubai și a Cupei Mondiale de Futbol din Qatar, precum și ambițioasa strategie turistică  Vision 2030 a Arabiei Saudite au favorizat „dezvoltarea hotelieră în curs de desfășurare să rămână puternică, spre deosebire de ceea ce se întâmplă în alte părți ale lumii, unde această încetinește din cauza previziunilor de slăbire a creșterii economice”, a declarat Danielle Curtis, director al ATM.

Dubai, cu 5.076 camere în proiect, acumulează aceleași pe cele care sunt în dezvoltare în Emiratele Sharjah, Abu Dhabi și Fujairah.

Această dezvoltare hoteliere răspunde, în opinia sa, „popularitatea crescândă a regiunii pe scena internațională, dar este, de asemenea, un indiciu al strategiei guvernelor sale de a diversifica creșterea PIB-ului dincolo de petrol, concentrându-se pe turism, ceea ce va contribui la creșterea cererii în anii următori”.

Raportul STR numără 135.560 de camere care alcătuiesc în prezent oferta de cazare în Arabia Saudită, la care se vor adăuga alte 82.639 de camere în curs de amenajare, atât în planificare, cât și în construcție, astfel încât până în 2030 aceasta va depăți 218.000; în timp ce în Emiratele Arabe Unite, cu peste 202.000 de camere în prezent și alte 48.910 în diferite stadii de dezvoltare, va ajunge la aproape 251.000 până în 2030.

Această creștere hotelieră a numărului de hoteluri urmează aceeași tendință ca cea înregistrată în regiune între 2010 și 2019, care a dus la peste 70.000 de camere noi, ceea ce reprezintă o creștere de 68% a ofertei de cazare, cu o medie anuală de aproximativ 6%.

Marriott avansează în regiune

Planurile de expansiune ale Marriott International demonstrează acest interes în regiune, în urma semnării recente a unui acord cu RDK Tourism Investment pentru deschiderea a patru proprietăți în Emiratele Arabe Unite, operate anterior de RDK, sporind astfel prezența sa în Abu Dhabi și Dubai cu peste 700 de camere în cadrul brandurilor Marriott Hotels and Resorts, Marriott Exclusive Apartments și Autograph Collection Hotels.

Marriott Mirfa Resort va deveni primul resort Marriott Hotels and Resorts din Abu Dhabi. Situat pe coasta regiunii Al Dhafra, în satul istoric de pescari Mirfa, aceasta va exemplifica dorința lanțului de a evolua și de a se adapta cu spații contemporane și intuitive.

Portofoliul Autograph Collection Hotels se va extinde în Emirate odată cu deschidere Liwa Hotel, Autograph Collectiontot în Abu Dhabi. Situat în cea mai mare oază din capitala, hotelul va oferi o experiență de deșert cu 66 de camere și apartamente, inclusiv trei vile spațioase cu trei dormitoare.

În cele din urmă, Marriott Executive Apartaments va continua să satisfacă cererea tot mai mare de cazare pentru sejururi prelungite din regiune, cu deschideri planificate pe insula Al Reem din Abu Dhabi și în Al Barsha South din Dubai. Odată cu deschiderea Marriott Executive Apartaments Al Reem Island în 2024, lanțul va oferi 147 de apartamente cu unul și două dormitoare, precum și multiple facilități, inclusiv un centru de fitness, o piscină, un club pentru copii și diverse opțiuni de luat masă.

La rândul său, Marriott Executive Apartments Al Barsha South, a cărui deschidere este programată pentru sfarsitul acestui an, va fi situat în Dubai Science Park, care găzduiește companii din sectoarele științei, energiei și mediului. Aceasta va avea 411 apartamente, case semi-decomandate și penthouse-uri, precum și cinci opțiuni gastronomice, repartizate în trei turnuri.

Mai multe informații despre alte lanțuri care optează pentru creșterea în regiune, în:

Acesta va fi primul NH Collection din Emirate, pe Insulele Palm din Dubai

Minor Hotels mizează pe creșterea în Orientul Mijlociu cu brandul său NH Collection

Edition își va dubla portofoliul pentru a ajunge la 30 de hoteluri în 2027

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.