Shadow

Punct de inflexiune în tehnologia turistică: așa va arăta viitorul apropiat

Experții care au participat la Convenția ITB au fost acord că ne aflăm într-un moment de cotitură, comparându-l cu momentul de la sfârșitul anilor 90, când utilizarea internetului a început să se generalizeze, așa cum a subliniat jurnalistul Lee Hayrhust, editor executiv al Travolution; sau cu sosirea lui ChatGPT ca figura disruptivă a Google de la acea vreme, potrivit lui Luis Weir, director senior de strategie la Oracle Hospitality

Elementul cheie constă, fără îndoială, în date, despre care am auzit multe la această convenție ITB, dar cu accent pe partajarea datelor. În acest sens, Lee Hayrhust înțelege că firmele de turism „se tem să piardă controlul asupra datelor lor, dar acest lucru se întâmplă deja. Trebuie să redăm controlul consumatorului. Acesta este viitorul”.

Ziaristul Lee Hayhurst, edito șef la Travolution, în timpul prezentării studiului de Tendințe ale cheltuielilor turistice în tehnologie 2008-2022.

Cu toate acestea, el a pus la îndoială faptul că intreprinderile „sunt pregătite să opereze cu date deschise. Cele mari vor nega acest lucru, dar tehnologia lor „moștenită” le determină să o plaseze în cloud, iar deschiderea le-ar permite să lucreze mai bine cu consumatorii și ar permite partnerilor să beneficieze; lucru care se întâmplă deja, în special în cazul brandurilor B2C. Dar nu este o opțiune, nimeni nu o poate opri; este o necesitate dacă vrei să concurezi cu noii jucători care intră pe piață cu multe resurse.

Totuși, partajarea datelor se confruntă cu mari provocări, așa cum a precizat Carlos Cendra, directorul de vânzări și marketing al Mabrian, referindu-se la „absența unei surse reprezentative de date de rezervări hoteliere care să dorească să le vândă ca sursa deschisă, deoarece pentru companiile aeriene avem date GDS”.

Carlos Cendra a avut și un impact asupra „lipsei colaborării privat-privat, nu doar public-privat. Trebuie să realizăm acest lucru fără a afecta obiectivele comerciale ale tuturor părților”. 

Executivul Mabrian a atras atenția și asupra „obsesia de a avea date în timp real, când astăzi nu suntem pregătiți să luăm decizii în timp real, când astăzi nu suntem pregătiți să luăm decizii în timp real, lucru care se va realiza pe termen mediu. Se cheltuiesc mulți bani în această modalitate, dar nu cu obiectivul potrivit, când primul lucru care ar trebui luat în considerare este la ce întrebări ca destinație trebuie să răspundem și la ce date trebuie să facem acest lucru„.

Carlos Cendra, director de Vânzări și Marketing al Mabrian, în timpul intervenției sale la Convenția ITB.

Odată precizate aceste întrebări, după cum a adăugat el, este timpul să „cumpărăm datele private care sunt reprezentative, dar ținând cont ca datele nu sunt niciodată surse perfecte, toate au limitări, așa că este necesar să le cunoaștem astfel încât a nu le folosi incorect. Este complex și la asta a lucrat Mabrian de șapte ani, ajungând la acorduri cu principalii actori din sector pentru a face acest lucru”.

La rândul său, Charles Ehredt, co-fondator și CEO al Currency Alliance, consideră, de asemenea, că „este nevoie de mult mai multă colaborare între diferiții actori din lanțul valoric al turismului pentru a sparge fragmentarea actuală și pentru a îmbunătăți experiența clienților, care vor avea mai multă încredere în a renunța la datele lor”.

„Programele de loialitate au succes în măsură în care îmbunătățesc experiența clienților și percepția acestora asupra valorii pe care o oferă; nu este o chestiune de puncte. Așadar, există o oportunitate de a crea un ecosistem care să creeze valoare pentru aceștia”, după cum a subliniat Charles Ehredt. 

Tehnologii cu cel mai mare potențial de dezvoltare pe termen scurt

Experții au citat tehnologiile care vor deveni mai importante pe termen scurt. Pentru Luis Weir, va fi vorba de analiza datelor pentru a prezice care sunt rezervările care au cele mai multe șanse de a fi anulate, în timp ce Vikas Bhola, CEO al NeoKe, este încrezător în „tehnologia care facilitează călătoriile, cum ar fi identitatea digitală, care colectează, de asemenea, date despre activitatea și obiceiurile clienților”.

Klaus Kohlmayr, director de strategie la IDeaS, a subliniat posibilitățile oferite de „automatizare pentru a comercializa orice pentru oricine, astfel încât prin intermediul site-ului hotelului să poți rezerva și o masă în restaurant sau o ședință la spa. Este o tehnologie pe care o așteptăm de un deceniu și care se accelerează în următoarele 18 luni.

Klaus Kohlmayr, de la IDeaS a subliniat ca „plățile și modul de integrare a acestora în Revenue Management, este o nouă problemă de confruntat”. 

Hayrhust a enumerat, de asemenea, „inteligența artificială conversațională, Web3metavers și blockchain, care sunt toate legate și a căror aplicare va fi o mare schimbare în industrie. În prezent, rezervările hoteliere se fac în mare parte prin intermediul OTA-urilor, dar acest lucru se schimbă deja, deși nu este foarte răspândit în acest moment.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.