Shadow

Cele mai disruptive efecte cu care se confruntă turismul mondial

Turismul a fost întotdeauna afectat de factori externi care, deși îi sunt străini, au avut un impact direct asupra dispoziției de călătorie a populației lumii. Adevărul este că după o pandemie care, pentru prima dată în istorie, a obligat companiile din acest sector să închidă, lucru de neimaginat cu doar câteva luni înainte, aceste efecte externe se înmulțesc. Dovada este faptul că masa rotundă organizată pe această temă la World Travel Market a avut un titlu foarte reprezentativ: „Inflație, război și colaps social… Ce urmează pentru economiile lumii și dacă turismul poate evolua”. Ceea mai mare armă a acestuia au devenit o prioritare socială.

Cele mai disruptive efecte cu care se confruntă turismul mondial
De la stânga la dreapta, Mark Frary, cofondator și scriitor al Travel Perspective; David Goodger, director general pentru EMEA la Tourism Economics; Rosa Harris, directorul de Turism al Insulelor Caiman și reprezentant al Organizației de Turism al Caraibelor; și Andrew Cates, economist senior al Haver Analytics. Sursă: Hosteltur.

Turismul, deși și-a demonstrat deja din plin flexibilitatea și rezistența, trebuie să se adapteze la mai multe șocuri externe decât oricând, după cum a remarcat Andrew Cates, economist senior la Haver Analytics, care le-a enumerat pe cele mai perturbatoare:

  • Schimbările climatice, însoțite de o tranzacție energetică necesară către surse noi, mai sustenabile, și impactul acestora asupra prețurilor, in special in contextul războaielor din Ucraina și Orientul Mijlociu. Nu este surprinzător, după cum a subliniat el, „prețurile energiei sunt acum cu 89% mai scumpe decât erau în urmă cu 25 de ani. Iar atunci când prețurile cresc, se răspândesc ratele sărăciei, în timp ce atunci când scad, se răspândește fericirea cheltuielilor”.
  • Schimbările demografice, întrucât în câțiva ani „80% din populația țărilor dezvoltate va avea peste 60 de ani, ceea ce va însemna o încetinire a creșterii economice, deși o altă schimbare a fost perturbatoare, imigrația poate contribui la inversarea acestei situații”, după cum a indicat expertul. De asemenea, aceasta ar putea contribui la rezolvarea problemei majore a pieței muncii, în care Regatul Unit se află într-o situație de slăbiciune, deși el se așteaptă ca aceasta să înceapă să se redreseze până în 2024.
  • În plus, potrivit lui Rosa Harris, director de turism în Insulele Cayman și reprezentant al Organizației de Turism din Caraibe, intrarea noilor generații în industria turismului, astfel că baby boomerii vor înceta treptat să mai călătorească și să cheltuiască la fel de mult ca înainte, pentru a împărți scena cu milenialii și generația Z, cu gusturi și nevoi noi la care destinațiile trebuie să răspundă, în special pe piețele emergente precum China și India.
  • Andrew Cates a subliniat, de asemenea, impactul inflației în economii precum cea a Regatului Unit, care deja încetinește, dar nu va fi singura, el precizând că ne așteaptă un scenariu de recesiune. Cu toate acestea, el anticipează că inflația va scădea în cele din urmă în a doua jumătate a anului 2024 și va reveni la nivelurile anterioare, „doar dacă nu se extinde conflictul din Orientul Mijlociu să nu scape de sub control, dar sunt optimist, este o veste bună; deși, până vom ajunge acolo, inflația ridicată va avea un impact și mai mare asupra consumatorilor și a întreprinderilor, iar acest lucru mă îngrijorează”.
  • Inteligența artificială este un alt factor de perturbare majoră pentru acest sector, aducând schimbări care sunt deja aici, după cum a recunoscut David Goodger, director general EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa) la Tourism Economics, o companie Oxford Economics. Prin urmare, în opinia sa, „trebuie să înțelegem cum funcționează un instrument pe care îl putem folosi în bine, pentru un turism mai sustenabil și mai autentic prin personalizare. Tehnologia oferă posibilitatea de a înțelege mai bine ceea ce dorește clientul pentru a oferi fiecărui client experiențe personalizate„. O tehnologie pe care, potrivit lui Andrew Cates, „o vom putea purta un buzunar”.

„Dorința tot mai mare a consumatorilor de a trăi experiențe noi, atâta timp cât acestea sunt autentice, în destinații mai puțin cunoscute, împreună cu faptul că toți vrem să călătorim, reprezintă o oportunitate uriașă de dezvoltare pentru toate destinațiile. Dar, în timp ce inteligența artificială va juca un rol-cheie în personalizarea acestor experiențe, trebuie să fim atenți să nu eliminăm elementul uman din sectorul ospitalității”, după cum a concluzionat Rosa Harris.

Mai multe știri legate cu World Travel Market London 2023:

Riscuri și oportunități pentru evoluția turismului global în 2024

Piețele emergente revin după o pauză de patru ani

World Travel Market 2023: ce este nou

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.