Prezicerea viitorului este imposibilă, dar prevederea unei căi de urmat este esențială, a spus Neil Rogan, șeful comunicațiilor externe globale al Amadeus. Și, după cum a subliniat, „succesul industriei turismului depinde de capacitatea noastră colectivă de a ne adapta, inova și colabora pentru a face călătoriile mai ușoare, mai sigure și mai perfecte ca niciodată”. Din fericire, așa cum a recunoscut el, „industria turismului este plină de gânditori creativi din întreaga lume, iar capacitățile noastre tehnologice nu au fost niciodată mai mari. De aceea sunt optimist că 2021 va fi anul în care călătoriile vor începe să-și revină” și a subliniat șase tendințe care vor marca acea recuperare.
„Vor reveni lucrurile la normal?”, se întreabă Rogan. „Cred că va fi și mai bine. În 2021 dorința umană puternică de a explora lumea va rămâne intactă, dacă nu îmbunătățită, și va acționa ca un motor puternic care va stimula industria turismului„. Deci, adaugă el, „pe măsură ce continuăm să redefinim călătoriile, acestea sunt cele șase tendințe care vor forma călătoriile în 2021″.
- A o face în stil mare (aproape sau departe) sau a rămâne acasă
A o face în stil mare sau a rămâne acasă, acesta este motto-ul pe care Amadeus îl observă în rândul călătorilor în 2021. Într-un sondaj recent, 55% dintre călători au spus că vor călători timp de 14 zile sau mai mult, iar 60% se așteaptă acum să facă singuri câteva călătorii pe an.
În 2020, cu toții am avut suficient timp să avem fantazii despre noua noastră aventură din confortul sufrageriei noastre. 2021 este anul în care vrem să o facem realitate.
Pentru a recupera timpul pierdut, este probabil ca, călătorii să aleagă călătorii de tipul „marilor proiecte” sau „listă de lucruri de făcut”. Acesta este anul în care vor rezerva în cele din urmă acea aventură unică în viață la care au visat întotdeauna. Pentru că după ce au petrecut un an închiși în casă, vor căuta experiențe unice departe de casă.
Concluzie: În 2021, dacă un călător planifică o călătorie, o face cu toată dorința. Furnizorii, agențiile și destinațiile trebuie să fie pregătiți să surprindă și să încânte călătorii cu experiențe neașteptate și unice în viață, respectând în același timp cele mai noi politici și măsuri de securitate pentru coronavirus.
- Călătorii nomade
Chiar și după ce COVID-19 va fi în mare măsură sub control, oamenii de afaceri și angajații au dovedit că muncă la distanță funcționează, iar un avantaj nou pentru aceasta din urmă este capacitatea de a lucra de oriunde, cu doar Wi-Fi și o cameră web.
Barbados a fost prima țară care a profitat de această oportunitate: viza sa de „nomad digital” permite munca din acest paradis timp de un an. Bermuda, Anguila, Georgia, Dubai, Estonia au urmat-o rapid, iar Aruba și Croația sunt următoarele.
„Pe măsură ce tot mai multe companii de cazare își îndreaptă atenția spre vacanțe mai lungi -Airbnb și-a schimbat întregul model de afaceri pe sejururi pe termen lung-, 2021 va fi anul în care vom redefini ceea ce înseamnă să călătorești pentru muncă”.
Concluzie: acum este momentul să faceți oferte speciale pentru a atrage călătorii de agrement care caută sejururi mai lungi.
- Schimbarea loialității
Coronavirusul a schimbat dinamica tradițională a loialității călătorilor. În timp ce înainte călătorii acumulau puncte pentru a determina nivelul de servicii pe care l-au experimentat, sănătatea, igienă și siguranță sunt noua monedă pentru a câștiga încrederea clienților. Cu 40% dintre turiști care afirmă că preferă companiile aeriene, aeroporturile și hotelurile cu standarde mai ridicate de sănătate și siguranță, un serviciu mai bun pentru toți nu este negociabil. În plus, tendința de a oferi asigurări COVID pentru a crește rezervările s-a consolidat.
Acest nivel superior de servicii se extinde călătorilor de afaceri cu antreprenori din întreaga lume care caută modalități de a-și îndeplini obligațiile de îngrijire în lumea post-COVID. Pentru aceasta, managerii de călătorii corporative trebuie să aibă datele și instrumentele potrivite pentru a fi flexibili, pentru a ajunge la clienții lor rapid și pentru a le oferi cele mai recente informații.
Concluzie: Clientul este pe primul loc acum mai mult ca oricând și câștigarea de puncte și nopți suplimentare poate să nu fie la fel de valoroase ca înainte. Companiile de turism trebuie să facă un efort suplimentar pentru a asigura sănătatea și siguranța călătorilor lor, sau riscă să le piardă loialitatea și încrederea.
- Protagonismul tehnologiei
Într-un sondaj recent realizat de Amadeus, mai mult de patru din cinci călători au spus că tehnologia le va spori încrederea în a călători în următoarele 12 luni. Și mai precis, va fi o tehnologie fără contact care va inspira această încredere (Servicii la bord de la neobișnuite la inovatoare determinate de COVID-19).
Companiile aeriene și aeroporturile au adoptat-o rapid și nu prezintă semne de încetinire în 2021. La începutul anului trecut, Amadeus a colaborat cu operatorul aeroportuar norvegian Avinar pentru a o testa în 44 de aeroporturi pentru a permite astfel pasagerilor să facă check-in, să-și dea bagajele, să treacă prin controlul de securitate și să se îmbarce în zborul lor fără contact. Grupul Lufthansa a lansat, de asemenea, experiența contactless pe două aeroporturi. Deja în mai 2019, primele terminale biometrice au fost lansate în Statele Unite. Nu este surpinzător faptul că aeroporturile din lume au pariat și pe teste.
Concluzie: În 2021 securitatea este primordială, iar soluțiile tehnologice simple ar putea fi acel stimul pentru ca oamenii să revină la explorarea lumii cu mai multă încredere.
- Agenții de turism, noii noștri cei mai buni prieteni
Criza generată de coronavirus a servit la evidențierea rolului critic al agenților de turism în perioade precum cele pe care le trăim. Iar cu o cantitate considerabilă de incertitudine și reguli de carantină care se schimbă săptămânal, există o mare oportunitate pentru agenți de a fi mai importanți ca niciodată, deoarece sunt surse de informație neprețuite și de neînlocuit.
Anul acesta, călătorii vor vedea agenții de turism ca surse de cunoaștere și vor prefera să nu plece de acasă fără ei.
Concluzie: Destinațiile, companiile aeriene, hotelurile și companiile de închirieri auto ar face bine să colaboreze îndeaproape cu agențiile de turism pentru a se asigura că au toate informațiile de care au nevoie pentru a convinge călătorii și pentru a face față incidentelor, dacă apar.
- A călători cu impact
Anul acesta călătorim cu amprente mai mici și cu inimi mai mari. Călătorii se confruntau deja cu impactul social și de mediu al turismului înainte de coronavirus, dar pauza forțată de la extinderea sa a oferit oamenilor mai mult timp și spațiu pentru a percepe modul în care călătoriile afectează planeta și comunitățile locale.
Comisia Europeană a declarat anul 2021 ca Anul European al Căilor Ferate pentru a promova călătoriile durabile pe continent și a sprijini îndeplinirea obiectivelor Pactului Verde European.
Iar călătorii doresc să facă bine: un sondaj recent a constatat că 68% dintre călători doresc ca banii pe care îi cheltuiesc pe călătorii să se întoarcă în comunitate, astfel încât se așteaptă ca cererea de călătorii care ajută efectiv la regenerarea unui loc să înceapă să crească în acest an.
Concluzie: În 2021, călătorii vor fi mai conștienți de modul în care călătoresc. Companiile de turism pot ajuta călătorii să minimizeze amprenta călătoriei și să se asigure că prezența lor are un impact pozitiv asupra destinației gazdelor lor.
Sursă: hosteltur.com