Friedrich Joussen, CEO al gigantului european TUI, este convins că tehnologia Blockchain va domina B2B în următorii cinci sau zece ani, în timp ce implicațiile pentru consumator sunt încă necunoscute, dar ar putea „schimba internetul„. De fapt, el îl vede ca o amenințare la intermediere.
În opinia sa, companii precum Booking.com sau Expedia crează valoare pentru comunitatea de investitori prin construirea la scară de „structuri monopolistice” pentru a monetiza apoi această scară cu cheltuieli semnificative în marketingul orientat către consumator, finanțiat într-o oarecare măsură de marjele pe care le pot percepe furnizorilor datorită monopolului pe care l-au creat. Dar, explică el Blockchain-ul „impiedică monopolurile oferind acces fără discriminare la orice„.
În mod clar accesul la toate va avea nevoie de un Blockchain public, iar TUI utilizează în prezent o versiune privată, proiectata intern, pentru a-și optimiza procesele interne și a distribui propiul inventar. Joussen a recunoscut că încă nu au decis dacă pe termen lung intenționează să-și deschidă propiul Blockchain către terți, dar este entuziasmat de posibilități, deși subliniază că ideile sale sunt doar idei.
„Rezervarea ca un serviciu” este ideea departe de obișnuit care se învârte în jurul conceptului de Blockchain. De fapt, Joussen a subliniat posibilitatea că Blockchain-ul TUI să poată deveni un schimb pentru ca hotelierii să-și distribuie inventarul fără „marjele monopolistice” pe care le percep în prezent intermediarii.
Interesul IBM
Pentru șeful unei companii cu o capitalizare de piață de aproape 8.000 de milioane de lire sterline (8.600 de milioane de euro), Joussen a fost surprinzător de aproape, după cum subliniază Tnooz, dând ca exemplu faptul că a recunoscut că a vorbit cu CEO-ul gigantului tehnologic IBM, Ginni Rometty. În acest sens, Joussen a recunoscut că Rometty a fost în Europa când au fost publicate primele sale interviuri pe Blockchain și a fost interesat de ideea că Blockchain-ul sau privat ar deveni public și dacă TUI ar fi interesat să-l dezvolte sau să-l creeze o companie filială pentru aceasta la un moment dat.
Dar, cu proiectul său încă în faza de dezvoltare internă, TUI nu se gândește la acest lucru, deși interesul manifestat de IBM, deși este informal, este un semn fără echivoc ca gigantul european se află pe calea cea bună.
Această ipotetică companie filială a IBM de Blockchain care ar scoate Expedia și Booking.com din joc este doar o ipoteză a viitorului. Dar în acest moment, TUI utilizează deja această tehnologie intern și vede beneficiile, cu 30 de persoane care lucrează într-o echipă specifică cu care în cinci an se pot realiza „economii de 100 de milioane de euro pe an” datorită adoptării sale.
BedSwap
Multe dintre inițiativele tehnologice care pot schimba scenariul jocului se concentrează pe economisirea costurilor sau generarea de venituri, însă TUI consideră că Blockchain-ul poate face ambele, deși accentul inițial este pe primul. Cu toate acestea, proiectul său de această tehnologie este de bază în planurile sale globale prezentate în strategia sa pentru 2022.
Proiectul se numește BedSwap care, folosind Blockchain, îi permite lui TUI să modifice propriul inventar hotelier între diferite puncte de vânzare în funcție de cererea înregistrată și poate face ca marjele sale de vânzare să fie mai flexibile în funcție de acestea, ceea ce este posibil datorită integrării sistemelor de revenue management ale TUI cu Blockchain.
Următorul pas în această inițiativă este, potențial, conectarea PMS-ului la sistemele de revenue conectate cu Blockchain, astfel încât TUI să-și poată aplica strategia de venit pe fiecare dintre camerele din întregul său portofoliu în mod diferit. Și de acolo, datele clientului PMS ar putea fi, de asemenea, introduse în platforma cu Blockchain. Conectând-o la un motor de marketing, TUI ar putea construi un motor de propensiune și să creeze o relație de marketing individuală cu oaspeții.
În doi ani
Joussen este clar încântat de posibilitățile oferite de Blockchain pentru afaceri, reflectând experiența sa anterioară cu TUI ca inginer software. El a recunoscut, de asemenea, ca obiectivul său când a ales să ocupe scaunul fierbite al lui TUI în 2012 a fost să îndepărteze compania de un format care o condamnă să dispară.
Decizia sa de a vinde Hotelbeds Group și Travelopia a răspuns dorinței sale de a crea o structura verticală pentru afacerea în care conținutul (propriile active cum ar fi hotelurile și croazierele) a fost principalul obiectiv al profitului pentru companie.
În acest sens, vânzarea a Hotelbeds către Cinven pentru 1.200 de miloane de euro în aprilie 2016 s-a datorat faptului că consideră că apariția Blockchain-ului era o amenințare pentru modelul de afaceri de bedbank, și de fapt pentru toți intermediarii.
Când specialiștii și generaliștii vorbesc despre transformarea digitală, TUI este întotdeauna un bun exemplu de afacere care s-a dezvoltat în era analogă și a prosperat în digital. Adoptarea sa inițială a Blockchain-ului arată încredere în această tehnologie specifică, dar și abordarea proactivă a unei revoluții tehnologice a modelului său de afaceri.
Sursă: hosteltur.com