Shadow

Franța a anunțat o taxă de aeroport care va afecta întregul sector

Guvernul francez a anunțat o propunere de „taxă ecologică” pentru sectorul transporturilor pentru anul 2024, care va afecta cele mai mari aeroporturi din țară și care se așteaptă să crească să majoreze costurile de călătorie. Anunță că parte a planurilor bugetare ale guvernului pentru 2024, măsura va implica o taxă de 4,6% pentru aeroporturile cu venituri de exploatare de peste 120 de milioane de euro, afectând terminale importante precum aeroporturile Paris Charles de Gaulle și Paris Orly

Aéroports de Paris (ADP), administratorul al celor două aeroporturi pariziene, a declarat că intenționează să transfere aproximativ 75% din taxă către companiile aeriene printr-o majorare a tarifelor pe o perioadă a tarifelor pe o perioadă de doi-trei ani, prima majorare a urmând să se aplice de la 1 aprilie 2024.

CEO-ul Air France, Anne Rigail, a criticat măsura la radioul francez în această săptămână, spunând că taxa nu este „deloc o veste bună” și riscă să „afecteze companiile aeriene franceze”, deoarece mai mulți dintre rivalii low-cost ai companiei aeriene operează de pe aeroporturi regionale mai mici, potrivit BTN Europe.

Guvernul francez se așteaptă să obțină aproximativ 600 de milioane de euro anual din această taxă care, potrivit Consiliului International al Aeroporturilor din Europa (ACI Europe), va afecta și aeroporturi precum Nisa, Marsilia, Lyon și Toulouse. 

Impozitul francez impus aeroporturilor va crește costul călătoriilor
Aeroportul Charles de Gaulle (Sursă: Groupe ADP).

De asemenea, organizația a îndemnat guvernul să își reconsidere planul, afirmând că taxa propusă ar împiedica „planurile ambițioase de decarbonizare a aeroporturilor” și ar afecta „poziția lor competitivă și conectivitatea”.

Directorul general al ACI Europe, Olivier Jankovec, a declarat: „Aceasta este încă o inițiativă a guvernului francez care vizează aviația și care este etichetata ca fiind ecologică, dar în realitate ar afecta atât eforturile de decarbonizare, cât și economia. Scumpirea veniturilor fiscale de la aeroporturile care conduc eforturile de decarbonizare nu este recomandabilă și reprezintă o spălare de politici.

„Realizarea unui nivel net zero de emisii pentru aviația europeană va necesita investiții de peste 820 de miliarde de euro în întregul ecosistem, care cuprinde producătorii de aeronave, companiile aeriene, aeroporturile și furnizorii de servicii de navigație aeriană. Impozitarea suplimentară a sectorului aviației nu va face decât să îngreuneze aceste investiții și să amenințe obiectivele noastre comune”, a declarat într-o declarație.

Taxa propusă vine ca urmare a interzicerii recente de către guvernul francez a unor zboruri interne în favoarea călătoriilor pe calea ferată, în contextul în care țara încearcă să atingă neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon până în 2050.

Mai multe informații în:

Costul pentru ca aviația europeană să devină carbon netZero va fi de 800 de miliarde de euro

Impactul în Europa al înlocuirii zborurilor pe distanțe scurte cu trenurile de mare viteză

Va înlocui Air France KLM avioanele cu trenurile pe rutele interne?

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.