A doua competiție mondială a UNWTO și Globalia pentru start-up-uri turistice

Organizația Mondială a Turismului (UNWTO) împreună cu Globalia au lansat Concursul UNWTO pentru start-up-uri turistice pentru al doilea an consecutiv. După succesul primei ediții, la care au participat aproape 3.000 de companii, devine cea mai mare competiție din sector la nivel mondial, care are drept scop identificarea companiilor care vor conduce la transformarea sa. 

Cu această competiție, după cum a subliniat secretarul general al UNWTO, Zurab Pololikashvili, „explorăm un teren nou în turism, inovație, antreprenoriat și dezvoltare durabilă. Am reușim să reunim cele mai relevante părți care marchează dezvoltarea sectorului nostru și relevanța acestuia la scară globală”.

În această a doua ediție au parteneri relevanți, precum Telefonica, Amadeus, Intu sau Valencia Digital District. Wakalua, hub-ul de inovație turistică al Globalia, așa cum a explicat CEO-ul sau, Javier Delgado, „ne va ajuta să realizăm un viitor luminos, durabil și profitabil; de asemenea, să promovăm o economie circulară, precum și pentru dezvoltarea socială”.

La Globalia, a adăugat el în cadrul prezentarii inițiativei la Adunării Generale a UNWTO de la Sankt Petesburg, „suntem conștienți că turismul viitorului nu va fi același ca cel de ieri; trebuie să fie mai bun pentru planeta noastră, pentru copiii noștri și pentru mediu. Această competiție ne va ajuta să atingem aceste provocări prin tehnologie și inovație„.

De la stânga la dreapta, Javier Hidalgo, CEO-ul Globalia; și Zurab Pololikashvili, secretarul general al UNWTO, la prezentarea a celei de-a doua ediție a Competiției de start-up-uri de turism.

Noii parteneri vor fi implicați activ în promovarea celor cinci categorii ale proiectului și vor ajuta la alegerea celor mai bune soluții și a celor mai perturbatoare proiecte bazate pe noi modele de afaceri.

Mobilitate inteligentă

În parteneriat cu Telefonica, sunt căutate „proiecte care îmbunătățesc calitatea în timpul călătoriilor și care facilitează mobilitatea utilizatorilor prin orice sistem de transport. Obiectivul este de a reduce costurile economice, de mediu și de timp„.

Destinații inteligente

În această categorie și cu colaborarea Districtului Digital din Valencia, se cer „soluții care să ne ajute să îmbunătățim durabilitatea și rentabilitatea destinației din punct de vedere economic, de mediu și socio-cultural, unde tehnologia contribuie la promovarea inovării și accesibilității într-o lume din ce in ce în ce mai globalizată”.

Deep Tech: locație și geolocalizare

Împreună cu Amadeus, vor să atragă start-up-uri care oferă o propunere de valoare unică a călătoriilor sau companiilor de turism prin sisteme de locație. Pentru a simplifica călătoria vor fi luate în considerare abordările care combină date extrase din locație cu inteligența artificială. Acestea pot fi utilizate pentru a identifica regiunile turistice, pentru a le asocia cu aeroporturile din apropiere, pentru a extrage date despre locația de imagini, text sau video, pentru a optimiza itinerariile urbane, pentru a face analiza sentimentelor asupra locațiilor sentimentelor asupra locațiilor și multe alte.”

Ospitalitate perturbatoare

Intu caută „companiile recent create sau consolidate din întreaga lume sunt căutate să ne ajute să obținem o experiență de clasă mondială în stațiunea globală a viitorului. Vrem să facem cât mai eficientă fiecare vizită a unui turist”.

Dezvoltare rurală

Globalia va depune un efort special în domeniul soluțiilor pentru zonele forestiere, agricole și rurale, cu scopul de a ajuta la dezvoltarea transferului de cunoștinte și inovare se de a-și îmbunătăți vizibilitatea și competitivitatea. La această categorie se caută companii care se lucrează în aspecte precum gestionarea riscurilor și bunăstarea animalelor, precum și restabilirea, conservarea și îmbunătățirea ecosistemelor, întotdeauna cu scopul de a promova schimbarea către o economie mai decarbonizată.

OMT va acorda, de asemenea, un premiu special pentru sustenabilitate, al cărui obiectiv este de a oferi vizibilitatea proiectelor care sunt angajate într-un turism mai eficient. 

Wakalua, hub-ul inovației

Acastă competiție anuală este unul dintre marile proiecte ale Wakalua, hub-ul de inovație turistică al Globalia, care va găzdui companiile câștigătoare pentru dezvoltarea lor ulterioara și le va ajuta să interacționează cu companii de top din acest sector. UNWTO și Globalia au sprijinul pentru acest proiect din partea firmei de consultanță de inovare Ba-rrabés.biz.

La prima convocare, 20 de start-up-uri din 12 tari au ajuns în semifinale și în finală, care au avut loc la Budapesta și, respectiv, Madrid. Compania de returnare a taxelor Refundit a fost câștigătoare, iar Globalia, ca partner financiar, a investit și în Freebird împreună cu Portugal Ventures, a stabilit o asociere în comun Tripscience și a lansat cu Privo.

Termenul limită pentru depunerea proiectelor pentru această ediție se încheie pe 15 noiembrie. Câștigătorii vor fi anuntați pe 21 ianuarie 2020 în cadrul unei gale care va avea loc la Fitur.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.