În ce măsură afectează Airbnb vânzările hoteliere?

Airbnb este mai mult ca niciodată pe buzele tuturor. Hotelierii au plecat de la a cere interdicția de a pretinde că concurează cu aceleași reguli de joc din cauza imposibilității de a limita ceea ce este un fenomen global care amenință orașele așa cum le știm. Dar în ce măsură afectează vânzările? Cât de mult afectează activitatea platformei veniturile lor? Acestea și alte întrebări au răspuns într-un studiu realizat de Lausanne Hotel School (EHL), care a analizat impactul platformei de închiriere în locul de origine: San Francisco

 

Pentru a realiza studiul, s-au utilizat datele STR înregistrate între decembrie 2013 și februarie 2016 a 101 de hoteluri din toate categoriile. Iată concluziile studiului:

– Volumul total al Airbnb (inventarul său) nu afectează RevPar-ul hotelurilor, confirmând argumentul potrivit căruia platforma oferă un serviciu complementar. Acest rezultat coincide cu un raport privind efectul Airbnb în Boston și, de asemenea, cu un studiu STR din 2017 pe 13 piețe. 

– Cu toate acestea, prețul mediu pe Airbnb poate avea un impact asupra RevPar și variază în funcție de diferitele categorii: cu cât este mai mare rata de închiriere publicată pe platformă, cu atât mai mare este RevPar-ul hotelurilor. 

– Creșterea calității serviciilor oferite de Airbnb are un efect negativ asupra performanței hotelului. Cu atât este mai mare satisfacția (scorul) pentru o propietate a platformei, cu atât RevPar-ul hotelurilor este mai mic. Mai precis, fiecare creștere a evaluării are un impact negativ de 25,54 USD asupra veniturilor pe camera disponibilă. 

– Acest ultim efect variază în funcție de categorii. Preturile Airbnb au avut un efect asupra RevPar-ului unităților de lux, cu o creștere de 0.651 de dolari pentru fiecare dolar adăugat la chiriiile de pe platformă. 

În ce măsură afectează Airbnb vânzările hoteliere?
În ce măsură afectează Airbnb vânzările hoteliere?

 

Având în vedere aceste rezultate, EHL concluzionează că: 

– Portofoliul platformei nu doar completează oferta hotelieră, dar prezintă și caracteristici de substituție pe termen lung în modelele de vânzare ale unităților. 

– Rezultatele oferă „dovezi empirice” că Airbnb va întrerupe activitate hotelieră și că, cu cât utilizatorii platformei sunt mulțumiți de experiența lor, cererea de camere de hotel este mai probabil să scadă

 

Puteți accesa cercetarea completă la acest link.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.