Shadow

Cele cinci tendințe tehnologice care vor modela turismul în 2024

Progresele tehnologice majore, de la inteligența artificială (AI) la tehnologia verde, vor modela turismul în 2024, cu un impact pozitiv pentru călători, hotelieri, gazde de proprietăți și administratori de închirieri de vacanțe, precum și pentru OTA-uri și alte companii de turism care vor vedea schimbări și creșteri așteptate. Aceasta este ceea ce constată compania de software pentru industria ospitalității Eviivo în raportul său privind cele cinci tendințe tehnologice care vor modela industria în acest an. Deloc surprinzător, datele Statista dezvăluie cum piața globală de turism online va crește de la 433,2 miliarde de dolari în 2021 la 690,71 miliarde de dolari în 2021 în 2026

Companiile de turism, după cum subliniază Michele Fitzpatrick, CEO al Eviivo, „contribuie la impulsionarea tendințelor în materie de călătorii prin inovații tehnologice care asigură experiențe autentice și memorabile pentru călători. Lucrăm îndeaproape cu proprietarii, furnizorii, OTA-urile și alți parteneri de renume cu scopul comun de a depăși așteptările în spațiul de călătorie, inclusiv pe piața închirierilor pe termen scurt, care se va extinde semnificativ până în 2024, pe măsură ce crește cererea atât din partea consumatorilor, cât și a proprietăților”.

Cele cinci tendințe tehnologice care vor modela turismul în 2024
Serviciul Concierge de la Eviivo, care dispune deja de inteligență artificială generativă. Sursă: Ammentorp (Eviivo).

Acestea sunt cele cinci tendințe tehnologice care vor avea un impact asupra turismului.

  1. Inteligență artificială generativă va deveni „noua normalitate”

Cu AI generativă, considerată următoarea generație de inteligența artificială, călătorii au un „asistent” atunci când rezervă călătorii, specialiștii in turism au instrumente care să le ușureze munca, iar proprietarii de proprietăți, de la hotelieri la gazdele care închiriază vacanțe, pot profita de ea pentru a reduce munca redundantă în timpul gestionării afacerii și pentru a recupera mai mult timp personal.

  1. -„Tehnologia verde” este în creștere

„Tehnologiile verzi” sunt soluții tehnologice care ca scop inversarea și reducerea impactului uman asupra mediului. În acest an se va vedea mai multă tehnologie în slujba sustenabilității, cu mai multă automatizare și o mai mare utilizare a energiei alternative pentru a reduce emisiile de carbon. Într-adevăr, companii importante, precum Google și Apple, s-au angajat să atingă zero emisii până în 2030, în timp ce multe hoteluri, case de închiriat pentru vacanțe și alte unități de cazare independente care vor da dovadă de un angajament mai mare față de sensibilitatea ecologică a călătorilor, ceea ce va duce la mai multe rezervări și la creșterea satisfacției clienților.

   3. Totul mai rapid datorită 5G

Călătorii se pot aștepta la o conectivitate mai rapidă, inclusiv la viteze mai mari pentru televiziune și internet, precum și pentru telefonia mobilă. Acest lucru a fost deja demonstrat în zone îndepărtate ale lumii și pe navele de croazieră. De asemenea, numărul de hotspoturi 5G continuă să crească, ceea ce va sprijini rezervările de social media și experiențele imersive cu realitatea virtuală sau streamingul de înaltă calitate și rezoluție la evenimentele MICE, cu un consum mai mic de baterie și suport pentru mai multe dispozitive. Implementarea senzorilor IoT  (internetul tuturor lucrurilor) va facilita, de asemenea, analiza datelor.

  1. -Impactul puternic al aplicațiilor mobile în B2B

Aplicațiile mobile vor continua să crească în sectorul B2B datorită confortului și conectivității lor. 76% dintre călătorii la nivel mondial le apreciază pentru ca reduc stresul planificării călătoriilor, în timp ce 60% dintre aceștia ar folosi o aplicație sustenabilă în care ar putea debloca recompense, potrivit Booking.com. În plus, influencerii au colaborat cu partenerii din social media pentru a facilita rezervările prin diverse canale. Odată cu apariția programelor de afiliere și a piețelor de comerț electronic, precum Thatch și TrovaTrip, oricine poate deveni creator de călătorii și poate primi un procent din rezervare.

  1. Creșterea parteneriatelor strategice și a integrărilor tehnologice

Din ce în ce mai multe companii de turism profită de parteneriate pentru a deveni mai puternice și a ajunge la un public mai larg. De exemplu, în luna decembrie a anului trecut, Expedia Group a încheiat acorduri B2B cu Iberia și Ryanair. Tocmai datorită acordurilor încheiate, Expedia și-a mărit veniturile cu 55% în primul trimestru al anului 2023 față de anul precedent.

În edițiile anterioare

Tehnologie în hoteluri: mai multă automatizare și servicii contactless în 2023

Parteneriatele cu platformele omni-canal sunt esențiale pentru a contribui la consolidarea API-urilor, care oferă o integrare perfectă pentru aplicații, sisteme de plată, OTA-uri și extranet-uri, deși în 2024 accentul va fi pus pe aprofundarea integrărilor mai degrabă decât pe extinderea acestora. „Prioritatea noastră a fost întotdeauna calitatea în detrimentul cantității”, potrivit lui Fitzpatrick. Integrările și parteneriatele tehnologice îmbunătățesc scalabilitatea și personalizarea, oferind în același timp clienților mai multă valoare, opțiuni și flexibilitate.

„Colaborarea cu cele mai renumite companii de tehnologie de călătorie, de la OTA-uri precum Expedia, Airbnb și Booking.com, până la integrări strategice cu companii de top precum PriceLabs și Duve, sporește funcționalitatea și fiabilitatea platformei noastre permite clienților noștri să îmbunătățească rezultatele rezervărilor„, a declarat Gwen Merlin, vicepreședinte executiv pentru soluții strategice și parteneriate la Eviivo. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.