Shadow

Hyatt realizează venituri record din comisioane de gestionare

Hyatt Hotels Corporation a publicat rezultatele financiare pentru anul 2023, potrivit cărora grupul a obținut anul trecut un profit net de 220 de milioane de dolari, depășind așteptările cu 5 milioane de dolari. EBITDA ajustat al companiei a ajuns la 1.029 milioane de dolari, în creștere de la 908 milioane de dolari în anul precedent. Creșterea numărului de camere este așteptată sa se apropie de 6% în 2023. 

Rezultatele anuale confirmă performanța pozitivă a grupului în 2023, consolidată de datele din trimestrul al patrulea. După cum a subliniat compania, rezultatele din trimestrul al patrulea au fost determinate de redresarea cererii de călătorii de grup și a celor care călătoresc în regim tranzitoriu, ceea ce a contribuit la o creștere puternică a RevPAR-ului (venitul pe cameră disponibilă) în comparație cu trimestrul al patrulea din 2022.

De fapt, RevPAR-ul comparabil la nivelul întregului sistem a crescut cu 9,1% în trimestrul 4 și cu 17,0% în anul fiscal 2023, comparativ cu aceleași perioade din 2022, a depășit previziunile pentru anul fiscal 2023.

În hotelurile deținute și închiriate, RevPAR-ul a crescut cu 15,5% în 2023 față de 2022, în timp ce marjele de exploatare comparabile la hotelurile deținute și închiriate s-au ridicat la 26,2% în T4 și la 25,4% în anul fiscal 2023.

Hyatt realizează venituri record din comisioane de gestionare
Hyatt a ajuns în 2023 la o creștere de aproape 6% a camerelor. Sursă: Hyatt.

Mark S. Hoplamazian, președinte și director executiv al Hyatt, a declarat: „Cel de-al patrulea trimestru marchează încheierea unui an de transformare și demonstrează progresul în direcția viziunii noastre strategice, precum și evoluția rezultatelor noastre. Creșterea RevPAR-ului a depășit nivelul superior al intervalului nostru de prognoză și, pentru al șaptelea an consecutiv, am fost liderul sectorului în ceea ce privește creșterea netă a numărului de camere. Acest lucru a dus la tarife record și la cel mai mare flux de numerar disponibil din istoria Hyatt. Am returnat 500 de milioane de dolari acționarilor noștri și am obținut un mix de câștiguri provenit din asset-light de aproximativ 76% pentru anul în curs, ceea ce dorește execuția cu succes a strategiei noastre”.

Aproape 6% mai multe camere

Creșterea netă a numărului de camere în 2023 a fost de aproape 6% (5,9%), iar portofoliul de acorduri de management sau de franciză încheiate a cuprins aproximativ 127.000 de camere. Raportul privind câștigurile detaliază că, în 2023, 101 hoteluri noi (23.965 de camere) s-au alăturat portofoliului Hyatt, inclusiv 43 de hoteluri (13.223 de camere) care s-au convertit la un brand Hyatt.

La 31 decembrie 2023, compania avea un portofoliu de contracte de management sau de franciză încheiate pentru aproximativ 650 de hoteluri (aproximativ 127.000 de camere), inclusiv 17 hoteluri Hyatt Studios (aproximativ 2.000 de camere). În cursul trimestrului al patrulea, a început construcția primului hotel Hyatt Studios din Mobile, Alabama.

Rezultate pe segmente de exploatare

În cazul hotelurilor deținute și închiriate: rezultatele din trimestrul al patrulea au fost determinate de redresarea cererii de călătorii de grup și de rata de creștere mai mare a clienților de grup și a clienților de călătorii tranzitorii, care au contribuit la o creștere puternică a RevPAR-ului în comparație cu trimestrul al patrulea din 2022. Marja operațională comparabilă pentru hotelurile deținute și închiriate a crescut cu 240 de puncte de bază în comparație cu trimestrul al patrulea din 2019 și cu 310 puncte de bază în comparație cu anul fiscal 2019.

În managementul și franciza din America, rezultatele din trimestrul al patrulea au fost, de asemenea, determinate de îmbunătățirea performanțelor în ceea ce privește călătoriile de grup și de afaceri, precum și o cerere rezistență de călătorii de agrement. Tarifele totale din trimestru au crescut cu 6% față de T4 2022, cu RevPAR în SUA în creștere cu 3% în T4.

În managementul și franciza ASPAC, rezultatele din trimestru al patrulea au fost determinate de „forța tuturor segmentelor de clienți care au contribuit la creșterea RevPAR în subregiuni, cu o îmbunătățire de 84% în China Mare față de T4 2022”.

În managementul și franciza EAMA: încă o dată, rezultatele din trimestrul al patrulea au fost determinate de cererea rezistentă de călătorii de agrement și de performanța solidă a călătoriilor de business, de tranzit și de grup, în ciuda impactului Cupei Mondiale de fotbal din 2022 din Qatar. Regiunea a beneficiat de o creștere a călătoriilor cu avionul din Statele Unite, Orientul Mijlociu și China.

În segmentul Apple Leisure Group, rezultatele din Cancun au fost benefice pentru datele din trimestrul al patrulea. În ceea ce privește EBITDA a ajustat al segmentului ALG in trimestrul „a crescut cu 33% după ajustarea beneficiului non-cash de 23 de milioane de dolari din trimestrul al patrulea din 2022, care nu s-a repetat în 2023, și a impactului nefavorabil al ratelor de schimb valutar din cauza peso-ului mexican”.

Previziuni 2024

Pentru acest an, compania prognozează un profit net de aproximativ 560 de milioane de dolari și că EBITDA ajustat se va situa între 1.175 și 1.225 de milioane de dolari. În ceea ce privește RevPAR-ului întregului sistem, compania prognozează ca acesta se va situa între 3 și 5% în timp ce creșterea numărului de camere va rămâne similară cu cea de anul trecut, între 5% și 6%.

Mai multe informații despre Hyatt în:

Hyatt își consolidează portofoliul său de lux cu peste 35 de hoteluri și noi resorts

Hyatt afișează rezultate record pentru al cincilea trimestru consecutiv

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.