Shadow

Booking vs Expedia: importanța produsului în era post-covid

Restricțiile de mobilitate cauzate de COVID au influențat în mod semnificativ rezultatele grupurilor turistice mari, în funcție de concentrarea produsului lor. Un fapt care a dus la o diferență clară în impactul virusului asupra celor mai mari giganți globali ai sectorului OTA, Expedia și Booking, și că aceștia sunt enormi având în vedere cifrele din 2020. Concentrarea puternică asupra cazării a permis ca Booking să încheie cu un profit „ușor”, comparativ cu pierderile de miliarde de dolari ale Expedia

 

Expedia a suferit pierderi de 2.687 mil. de euro (2.225 mil. de euro) în 2020, după cum a informat în raportul cu privire la rezultatele sale în 2020, comparativ cu câștigurile de 565 de milioane de dolari (468 de miloane de euro) pe care le-a obținut în 2019. În cursul celui de-al patrulea trimestru al anului, vânzările de zboruri au reprezentat doar 4% din total, comparativ cu 86% din cazare, ceea ce indică o deplasare totală către călătoriile cu transport terestru și de proximitate și, prin urmare, o schimbare obligatorie a modelului pentru Expedia

 

Covid a înclinat cu siguranță balanța în favoarea lui Booking, în competiția perenă pentru locul întâi între OTA-urile globale, deși ar putea fi temporar.

 

În cazul lui Booking, în ciuda dezastrului, a reușit să ajungă la un profit de 59 de milioane de dolari (49 de milioane de euro), care în comparație cu 4.685 mil. de dolari (4.072 mil. de euro) la care a ajuns în 2019, reprezintă fărâmituri, dar cel puțin nu sunt pierderi. 

 

Puține afaceri din sectorul turismului pot spune același lucru. Recent a fost publicat cazul companiei de închirieri auto Sixt, care a încheiat anul 2020 cu un profit net de 2 milioane de euro, o companie care a avut norocul ca produsul său a menținut cererea puternică, în pofida faptului că a fost afectată și cu o scădere de 38% a veniturilor, deși mult mai bine decât media transportului în general, care s-a prăbușit cu 76%. 

 

Nivelul veniturilor al companiei Booking a scăzut brusc, de la 15.066 milioane de dolari (12.642 milioane de euro) în 2020, care este încă o cifră de afaceri uriașă în vremurile în care pentru atât de mulți jucători din sector a fost aproape de 0. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.