Airbnb dorește să fie o agenție de turism, iar agențiile vor să fie Airbnb

Succesul companiei Airbnb ca ofertă de cazare alternativă, în concurență clară cu hotelurile, este urmărit cu atenție de distribuitorii de călătorii. Agențiile de turism (în special OTAinclud oferte de cazare turistică, în unele cazuri prin acorduri cu alte platforme (care duc la cumpărare), iar în altele cu propriile dezvoltări. 

 

Și de cealaltă parte a scenei, Airbnb a anunțat deja că dorește să fie o agenție de turism și să adauge la oferta de cazare, oferta de  zboruri și ceea ce numește „experiențe”. Anunțul a fost făcut de companie la sfârșitul anului 2016, odată cu lansarea Airbnb Trips, dar de moment oferă doar aceste experiențe, fără zboruri sau alte servicii. Experiențele care pot fi adăugate la cazare sunt de tipul, învață să pescuiești în Lisabona, să gătești în Mexic sau să dansezi la Rio. 

 

În ceea ce privește marile OTA mondiale, cea mai notabilă mișcare pentru a concura cu Airbnb a fost realizată de Expedia, care în noiembrie 2015 a cumpărat HomeAway, plataforma concurentă a Airbnb. Iar rezultatele acestei tranzacții de 3.600 milioane de euro nu s-au lăsat așteptate: În 2016 numărul de nopți rezervate pe platformele agenției Expedia, incluzând și impactul HomeAway, a crescut cu 21%, iar contribuția acestei platforme la datele economice ale OTA a fost de 645 milioane de euro. 

 

La rândul său, un alt mare grup, Priceline a optat pentru OTA sa de cazare Booking.com, la a cărui ofertă a fost adăugată închirierile turistice. De fapt, compania afirmă că deja mai mult de 70% din opțiunile de cazare sunt o alternativă la hotelul tradițional. Trebuie menționat și cazul chinez al Tujia, care în 2016 a cumpărat diviziile de închiriere ale Ctrip, cea mai mare OTA chineză

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.