Trivago lansează modelul bazat pe comisioane o CPA

Trivago s-a alăturat celorlalte motoare de metacăutări mari în lansarea de la 1 octombrie a unui model bazat pe comisioane sau CPA (cost pe achiziție), ca alternativă la clasicul CPC (cost pe clic), deschis pentru OTA și canalul direct al hotelului. O noutate care, potrivit Paola Romero, de la Mirai, „va fi foarte binevenită de sector în căutarea de alternative sigure care să asigure profitabilitatea investițiilor sale în marketing digital și să contribuie la diversificarea acestora, încercând în același timp să obțină cel mai mare volum de vânzări pe propriul său site oficial”. Nu degeaba acest model „reduce riscul investiției și contribuie la vizibilitatea și dezvoltarea canalului direct”

Trivago, care a optat întotdeauna pentru modelul de cost-pe-clic, dorește astfel, după cum a explicat Paola Romero, „să recupereze inițiativa în concurența sa cu Google Hotel Ads din ce în ce mai dominant, cu un model mult mai atractiv pentru multe hoteluri care nu au participat la CPC”.

Cu toate acestea, după cum a recunoscut Romero, hotelierul „pentru moment va plăti un comision pentru toate rezervările făcute, indiferent dacă sunt eficiente sau dacă sunt anulate sau sunt rezultatul unui no show. Ar fi echivalentul modelului „comision pe conversie”, în limba Google Hotel Ads. Prin urmare, va fi necesar să fim atenți la anulări pentru a evalua succesul mai mare sau mai mic al noului model”.

Grafic care arată evoluția anulărilor în acest an. Sursă: Mirai.

Și anul acesta, adaugă el, „a fost un roller coaster de anulări, care deși tind să se modereze, rămân la niveluri încă ridicate în comparație cu 2019. Pentru a contracara această incertitudine, Trivago permite stabilirea a două niveluri diferite de comisioane pe piață, astfel, la cei cu rata de anulare ridicată, hotelierul poate alege un comision mai mic. În acest moment nu există un comision minim, dar de la Mirai estimăm că va fi între 5% și 8%.

În ciuda acestui fapt, managerul Mirai consideră „de dorit pentru vânzările directe, ca Trivago să-și dezvolte campaniile de CPA în viitor pentru a oferi un model de plată pe sejur, care să reducă anulările și no shows, cu reconcilieri post-ckeckout. Modelul „commission per stay”, în limbajul folosit de Google Hotel Ads. Trivago intenționează să adauge acest model în viitorul apropiat, deși nu există încă o dată”. De asemenea, lucrează pentru a-l face disponibil pentru Trivago Rate Connect.

 

Modelul CPA vs. CPC

Cu un model CPA, după cum a detaliat Romero, „se obține o vizibilitate bună dacă toate variabilele licitate  (comision, conversie și preț mediu) sunt bine combinate, deși modelul CPC, mult mai mult bazat pe suma pe care o licitezi decât pe alte variabile, oferă hotelierului un control mai mare, impact și imediatitate. În schimb, trebuie să te ocupi de conversie și de taxele de anulare. În orice caz, este important să reții că algoritmul Trivago nu are nicio preferință pentru un anumit model”.

trivago cpa scheme by mirai
Schema de funcționare a celor două modele: CPA (cost pe achiziție) și CPC (cost pe clic)

Hotelierul, după cum a subliniat experta, „poate folosi ambele modele simultan pentru același hotel, dar pe piețe sau puncte de vânzare diferite. Acesta este ceea ce Trivago numește un model hibrid. Acest lucru se aplică și are un interes special în lanțurile hoteliere, deoarece acestea pot avea procente sau modele diferite pentru fiecare hotel și piață, dacă este necesar”.

Această posibilitate le oferă „o oarecare flexibilitate atunci când optimizează o campanie, deoarece un comision mai mare poate fi personalizat și definit pentru o piață care este mai relevantă pentru hotel. Provocarea este alegerea comisionului la fiecare punct de vânzare care să îi permită să aibă un raport vizibiliate/profitabilitate mai bun pentru campaniile sale„. Comisionul unei campanii CPA sau schimbarea grupului de comisioane pe fiecare piață nu poate fi modificat decât o dată pe lună.

Fereastra de atribuire

Trivago, după cum a indicat Romero, „funcționează cu o fereastră de atribuire de 30 de zile. Adică, va atribui campaniilor CPA rezervări făcute până la 30 de zile după ce utilizarul a dat clic pe Trivago. Prin urmare, datele de check-in sau check-out ale rezervării nu vor fi luate în considerare.

Acum, concluzionează Romero, „trebuie doar să testăm, să măsurăm și să avem încredere că totul funcționează așa cum ar dori toate părțile”.

Mai multe informații sunt disponibile pe blogul Mirai.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.