Telefonul mobil continuă să fie protagonistul în faza de inspirație și căutare a unei călătorii. De fapt, potrivit lui Google, 94% dintre turiștii de agrement își schimbă dispozitivul atunci când planifică sau rezervă călătoria. Și, deși tendința de a rezerva prin telefonul mobil este în creștere, computerul său laptopul continuă să câștige bătălia și Google se întreabă de ce.
Rezervarea prin telefonul mobil este totuși opțiunea aleasă de 31% dintre călătorii de leisure și 53% de către cei de business. În cazul rezervărilor hoteliere, aproape jumătate din cele canalizate de Google Hotel Ads provin de la smartphone-uri, procent care este înmultit cu 2,4 în fiecare an.
În ciuda acestui fapt, cei mai mulți utilizatori, în special cei care procesează călătorii personale, încă rezervă pe computer. Iar 46% dintre călători afirmă că iau decizia pe telefonul mobil, dar rezerva o fac pe alt dispozitiv. Există două cauze al acestui comportament, factorul de anxietate și limitarile anumitor site-uri și aplicașii mobile pentru a rezerva.
În ceea ce privește factorul de anxietate, 69% dintre călătorii de leisure se îndoiesc dacă au găsit cel mai bun preț sau au luat cea mai bună decizie, în timp ce numai 23% sunt siguri că pot găsi aceleași informații despre hoteluri și zboruri atât pe telefonul mobil cât și pe computer. În plus, ei folosesc de obicei computerul pentru a verifica prețurile după ce au achiziționat călătoria pe telefonul mobil, comportament care este urmat de două treimi din utilizatori în cazul zborurilor și mai mult de o jumătate dacă este vorba de o rezervare a unui hotel.
Pe de altă parte, 54% dintre călătorii de leisure și 69% dintre cei de business atribuiesc decizia lor de a schimba dispozitivele limitărilor pentru a rezerva pe telefonul mobil pe care le prezintă unele site-uri și aplicații. Mai mult, 88% dintre utilizatori trec la un alt site web sau aplicație dacă cel pe care îl consulta nu îi satisface nevoile.
Sfaturile lui Google
Acestea sunt sfaturile oferite de Google pentru ca site-urile și aplicațiile mobile să nu piardă aceste rezervări potențiale:
– Oferirea de garanții în rezervarea prin intermediul telefonului mobil. Pentru a ajuta clienții să se simtă mai confortabil să facă acest lucru, este necesar să-i diminuezi preocuparea că ar putea pierde informații suplimentare doar prin utilizarea unui smartphone. Permițându-le să anuleze fără costuri și oferindu-le cel mai bun preț garantat, sunt cele două soluții pe care companiile le-au pus în practică pentru a face față acestei neîncrederi.
– Eliminarea pașilor. Trebuie să te gândești la obicectivul principal: Se încearcă câștigarea loialității clientului prin stimularea rezervărilor mobile sau ajutarea lui pentru ca experiența sa de călătorie să fie mai bună? Cu acest obiectiv în minte, trebuie redus numărul de pași pe care trebuie să îi facă utilizatorul pentru a-l atinge. De exemplu, Google propune ca utilizatorul să poată face rezervarea cu un singur clic, călătorul să fie ajutat în completarea formularelor, oferirea de alternative pentru a finaliza tranzacția cu butoane de apel la acțiune; sau utilizarea a Book on Google, deoarece obiectivul motorului de căutare cu lansarea lui este de a crește conversia prin îmbunătățirea experienței utilizatorilor pe dispozitivele mobile prin faptul că acesta nu mai este nevoit să părăsească pagina.
– Anticiparea la nevoi. Pentru a înțelege nevoile consumatorului, este necesar să verificăm ce căutări sunt cele mai realizate căutări pe web prin intermediul celor mai populare dispozitive și conținuturi mobile, cu scopul de a plasa apelul la acțiune în aceste activități în fața și centrul paginii.
– Asigurarea că site-ul mobil se încarcă rapid. Utilizatorii de dispozitive mobile nerăbdători. 52% dintre ei schimbă paginile sau aplicația deoarece se încarcă prea lent, și 45% o fac dacă trebuie să dea prea mulți pași pentru a rezerva sau obține informațiile dorite.
– Ghidarea prin indicii despre modul în care te găsesc clienții pentru a construi plecând de la această experiență. Mobilul a încurajat un nou comportament de rezervare în ultimul minut. De exemplu, 85% din căutările de hoteluri independente pe Google sunt legate de cuvintele „astăzi” sau „noaptea asta” se fac pe smartphone. Pentru a răspunde acestei tendințe Booking.com a creat Book Now.
– Nu gestiona centrul de apeluri cu o abordare de model unic. Deși 75% dintre călătorii de agrement care rezervă hotelul de pe telefonul mobil termină de obicei achiziția de pe computer, unul din trei solicită unui furnizor să completeze rezervarea sau să solicite mai multe informații.
Informația de referință este disponibilă pe Think With Google.
Sursă: hosteltur.com