Hotelierii europeni resping compromisul oferit de Booking

Asociaţiile hoteliere din 28 de ţări reunite în cadrul Adunării Generale a HOTREC, care a avut loc între 22 şi 24 aprilie la Luxemburg, au analizat acordul la care au ajuns autorităţile de concurenţă din Franţa, Italia şi Suedia cu Booking.com, aşa cum am informat în ştirea “Booking va aplica măsuri corective pentru a evita amenda pentru restrangerea concurenţei.

Autorităţile au acceptat săptămâna trecută angajamentele propuse de Booking.com  pentru a rezolva cazurile de concurenţă naţională deschise în Franţa, Italia şi Suedia cu privire la clauzele de paritate a preţurilor, care vor intra în vigoare la 1 iulie cu o valabilitate de cinci ani. În cazul în care Booking nu le va îndeplini, sunt prevăzute amenzi de milioane.

Desi, în principiu aceste concesii trebuia să fie aplicate doar în Franţa, Italia şi Suedia, compania a anunţat că le va extinde întregului spaţiu economic european.

Asociaţiile hoteliere membre ale HOTREC iau în considerare să conteste decizia autorităţilor naţionale de concurenţă. Gil C / #shu#

Asociaţiile hoteliere membre ale HOTREC iau în considerare să conteste decizia autorităţilor naţionale de concurenţă. Gil C/Imagine Shutterstock.

Adunarea Generală a HOTREC a aprobat într-o declaraţie următoarele aspecte, pe care le consideră esenţiale:

1. Asociaţiile hoteliere consideră clauzele de paritate de preţuri contrare regulilor de concurenţă europene. Acceptarea angajamentelor propuse de Booking.com cu măsuri corective pentru a evita amenda autorităţilor naţionale de Concurenţă nu poate însemna acceptarea de facto aabuzurilor asociate cu această practică. Booking.com s-a angajat să nu aplice măsuri echivalente.

2. Ospitalitatea europeană nu acceptă ca libertatea sa antreprenorială de a fixa preţurile şi condiţiile prin intermediuldistribuţiei offline(telefon, fax, etc.) este limitată de aceste angajamente. Booking.com s-a angajat în principiu să nu solicite paritatea în ceea ce priveşte vânzările în afara canalului online nici cu condiţiile especiale oferite de hoteluri anumitor clienţi sau grupuri.

3. Asociaţiile hoteliere consideră acordul la care s-a ajuns un prim pas dar insuficient spre eradicarea clauzelor de paritate. Angajamentele asumate de Booking.com va permite hotelurilor să ofere tarife mai mici la camere pe alte site-uri de rezervare, dar nu pe propiul său canal de distribuţiei online.

4. HOTREC nu este convis de de presupusele efecte pozitive ale acestor angajamente, deoarece se întreabă ce interes pot avea hotelurile să vândă mai ieftin pe alte canale de distribuţie care aplică acelaşi comision sau mai mare decât Booking.com. Pe de altă parte, multe hoteluri se bucură deja de presupuse avantaje ale “măsurilor corective ale Booking.com”, deoarece de ceva timp acestea oferă tarife mai bune prin telefon sau fax în programele lor de loialitate.

5. Asociaţiile spun că în prezent există două modalităţi la fel de valabile la nivel european pentru a rezolva problema de paritate de preţurilor în contractele de distribuţie hoteliere.Formula negociată între autoritatea naţională de concurenţă şi Booking.com, aşa cum a fost cazul Franţei, Italiei şi Suediei, sauinterdicţia totală a clauzelor ‘Most Favour Nation’ (MFN), printre care se află clauzele de paritate a preţurilor, aşa cum s-a întâmplat în Germania. În acele ţări europene în care autorităţile naţionale de concurenţă nu au finalizat ancheta împotriva Booking.com, este posibil să facă acest lucru cu interdicţia totală de paritate a preţurilor, aşa cum a fost cazul Germaniei.

6. Asociaţiile membre HOTREC din ţările afectate de aceste angajamente vor studia posibilitatea de a face recurs împotriva deciziei respectivelor autorităţi naţionale de concurenţă.

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply