Amadeus avertizează că agențiile care doresc NDC-ul IATA vor trebui să investească în tehnologie

New Distribution Capability (NDC) pe care l-a lansat IATA pentru a facilita în special rezervările de servicii în mod separat (ancillary services), a generat îngrijorare în rândul agențiilor de turism și a GDS-urilor. Având în vedere acest lucru, Amadeus a pus accentul pe carențele acestei noi formuli de distribuție, și nu o consideră concurență. 

Acest lucru a fost afirmat de Strategic marketing director -Airline Distribution- al Amadeus, Gianni Pisanello, care explică faptul că „NDC-ul IATA nu este un sistem de distribuție nici o platformă, ci un limbaj, un standard de comunicare”. Și enumeră ceea ce el consideră două carențe ale NDC. „Pe de o parte, fiind în XML are probleme de scalabilitate atunci când procesează volume mari de date. Pe de altă parte, are dificultăți de standardizare în rândul diferitelor companii aeriene”. 

La început, atunci când IATA a prezentat proiectul său NDC în 2012, sectorul (inclusiv companiile aeriene) s-a gândit că ar putea fi vorba de un nou sistem de rezervări pentru a favoriza vânzarea directă. Ulterior, IATA a înmuiat mesajul său și a implicat agențiile în dezvoltarea lui. 

 

Mai multe costuri pentru companii aeriene și agenții

În ceea ce privește efectul pe care NDC (care funcționează deja în mai multe companii aeriene) îl avea în agențiile de turism, Amadeus consideră că acele agenții care doresc să aibă toate informațiile companiilor aeriene într-o singură paltformă, „vor trebui să cumpere una care să le unifice toată oferta. Daca intră în NDC-ul fiecărei companii aeriene va fi foarte laborios pentru ele”, spune Pisanello.

În ceea ce privește companiile aeriene, „cele care doresc să aibă NDC vor trebui să facă o investiție mare în tehnologie„, adaugă directorul Amadeus, care adaugă că acest sistem va crește costurile și pentru compania aeriană, generând mai mult trafic de la agenție.

Mesajul pe care Amadeus dorește să îl lanseze pe piață este clar: „Noi facem acest lucru mai bine, nu era nevoie de NDC„. În acest sens, Pisanello face referire la Amadeus Ancillary Service „care permite vânzarea oricărui serviciu al companiei aeriene, și pe care îl au deja cumpărat 98 de companii, și 55 implementat. 

În 2014, cele mai mari 63 de companii aeriene au vândut servicii complementare (ancillary services) în valoare de 35.000 de milioane de euro, cu o medie de 16 euro pe pasager

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.