Zborurile anulate de coronavirus nu au dreptul la indemnizații

Pasagerii de zboruri anulate în Europa din cauza pandemiei actuale de coronavirus nu va avea dreptul la compensațiile oferite de reglementările europene, așa cum a fost clarificat de Bruxelles, considerând că situația actuală în „circumstanțele extraordinare” care scutesc companiile aeriene de compensare. 

 

Comisia Europeană (CE) include această indicație în ghidurile sale privind drepturile pasagerilor publicate martie pentru a încerca să armonizeze respectarea reglementărilor în această privință, în timp ce statele membre impun diverse restricții de călătorie și multe companii aeriene anulează zborurile. 

 

Măsurile adoptate de Bruxelles sunt în conformitate cu ceea ce companiile aeriene au solicitat, un sector afectat în special de restricțiile de circulație. 

 

Reglementările europene includ compensații fixe pentru pasagerii care suferă o întârziere sau anularea zborului lor, care poate ajunge până la 600 de euro în funcție de distanță și origine și destinație, dar avertizează ca acestea nu se aplică anulărilor care s-au făcut cu 14 de zile în avans sau cele cauzate de „cauze extraordinare”. Adică, cele care nu ar fi putut fi evitate chiar dacă s-ar fi luat toate măsurile rezonabile”, potrivit legislației, care indică cazuri de instabilitate politică, condiții metereologice incompatibile cu performanța zborului sau riscuri de securitate. 

 

„Comisia Europeană considera că în momentul în care autoritățile publice iau măsuri pentru a opri pandemia COVID-19, aceste măsuri sunt prin natură și originea lor inerente activității normale a companiilor aeriene și sunt în afara controlului lor”. În acest sens, astfel de condiții sunt date „atunci când autoritățile publice interzic direct zborurile sau circulația persoanelor într-un mod care nu permite operarea zborurilor”. 

 

Purtătorii de cuvânt ai CE subliniază că, în aceste situații, poate fi legitim pentru o companie aeriană să nu aștepte până în ultimul moment, ci să anuleze zborul în avans și fără a ține cont de diferitele drepturi ale fiecărui pasager, pentru a lua măsuri organizatorice și pentru a gestiona „drepturile de îngrijire” ale pasagerilor afectați, cum ar fi dreptul lor la cazare și la alimente. În acest tip de caz, „anularea poate fi încă considerată cauzată de măsura autorităților publice”

 

Sănătatea personalului companiei aeriene poate fi, de asemenea, o cauză justificată pentru anularea zborului, considerată „circumstanță extraordinară”. 

 

În orice caz, toate celelalte forme de protecție a pasagerilor vor continua să se aplice și, în cazul unui zbor anulat, călătorul continuă să aibă dreptul să aleagă între rambursarea prețului biletului, a fi relocat în zbor „cât mai curând posibil” sau un zbor de o zi ulterioară aleasă de pasager. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.