Shadow

Inovații și strategii pentru zboruri mai sigure în perioada post-COVID-19

De la curățenia cu raze UV până la testarea COVID-19 sau măsurarea temperaturii corporale, companiile aeriene și aeroporturile din întreaga lume introduc noi inițiative pentru a face zborurile mai sigure. Acestea sunt câteva dintre inovațiile puse în aplicare de industria aviației comerciale pentru creșterea încrederii pasagerilor în era pandemică post-coronavirus

 

10 strategii de biosecuritate

Un sondaj efectuat în rândul managerilor de top ai 25 dintre companiile aeriene din lume, la sfârșitul lunii iunie a identificat 10 strategii cheie care stimulează încrederea călătorilor în timpul pandemiei.

  • Dezinfectarea prin pulverizare și șervețele: cabinele pasagerilor ale avioanelor companiilor aeriene sunt impecabil de curate cu procese de dezinfectare și curățare promise de industrie, înainte de zboruri și mai profunde în timpul opririlor de noapte. De exemplu, United Airlines a prezentat CleanPlus, un anagajament de a oferi „curățenie lider” printr-o strategie care include: curățenia, prioritizarea stării de bine și „inovarea pentru un mâine mai sănătos”. S-a asociat cu Clorox, compania de curățenie, pentru a introduce un regim mai strict pentru igienizarea zonelor cu atingere ridicată, cum ar fi cotierele, chiuvetele, ecranele și centurile de siguranță.
Ambasadori de biosecuritate Etihad Wellness.
  • Pulverizare antivirală elctrostatică: această metodă, utilizată pe scară largă de companiile aeriene americane împrăștie dezinfectant cu o ușoară încărcare electrică pozitivă. Este o metodă foarte eficientă de acoperire a tuturor suprafețelor, cum ar fi containere, scaune, duze de aer și controale de lumină și mese.
  • Masca obligatorie: toate companiile aeriene din sondaj, cu excepția Qantas, solicită pasagerilor să poarte măști. Air France, în conformitate cu reglementările guvernului francez, cere în mod special măști chirurgicale.
  • Truse de îngrijire pentru pasageri: articolele furnizate gratuit pasagerilor pot include unele sau toate aceste elemente de protecție, cum ar fi o mască, șervețele dezinfectante și lichid dezinfectant sau gel de igienizare.
Scaunul din mijloc gol.
  • Verificarea temperaturii: acestea sunt aplicate atât de companiile aeriene, cât și de autoritățile aeroportului și sănătății, în special în principalele hub-uri.
  • Restricții privind bagajele din cabină (CB): companiile aeriene restricționează bagajele de mână pentru a crea un proces de îmbarcare și debarcare mai sigur și mai puțin congestionat, evitând contactul sau interacțiunea dintre pasageri și a acestora cu personalul de zbor.
  • Dezinfectant pentru mâini: companiile aeriene asigură disponibilitatea dezinfectantului în zona ușilor și în avioane.
In Aeroportul Heathrow din Londra
  • Scaunul central gol: (MS). Mai multe companii aeriene americane respectă acest lucru, dar nu și cele europene. Autoritățile nu au stabilit-o ca o obligație, întrucât nu garantează distanța de 1,5 metri și, dacă este utilizată o mască, nu este strict necesară în avioane, datorită calității aerului din cabină și a reciclării și igienizării sale în concordanță cu filtrele HEPA.
  • Echipament de protecție pentru echipajul de cabină (PE): dincolo de furnizarea unei măști de calitate superioară, unele companii aeriene oferă echipajului de cabină protecție pentru față sau ochelari transparenți și bluze/sorturi din plastic.
  • Pulverizator sau nebulizator dezinfectant (SD) pentru curățarea avionului.

 

Inovații

Companiile aeriene și aeroporturile experimentează cu o gamă largă de tehnologii de vârf pentru a oferi biosecuritate pasagerilor la instalațiile și zborurile lor, unele dintre acestea fiind colectate pe portalul de tendințe GlobeTrende.

Etihad Airways: program de wellness

Etihad Airways a lansat Etihad Wellness, un nou program care va ajuta clienții îngijorați să zboare din nou. Dezvoltat ca mijloc de comunicare a acțiunilor companiei aeriene, include un ghid online, o adresă de e-mail pentru consultări personalizate și multilingve și va adăuga ambasadorii Wellness în aeroportul din Abu Dhabi. Odata ce restricțiile de călătorie sunt ridicate, compania aeriană va avea un ambasador de wellness la bordul fiecărui zbor care va completa munca echipajului de cabină.

Lufthansa: teste de COVID-19

Lufthansa oferă testarea COVID-19 pasagerilor care sosesc în cele două hub-uri principale ale aeroporturilor din Frankfurt si München, în parteneriat cu Centogene și Medicare, ceea ce îi va ajuta pe pasageri „să evite să fie carantinați”, purtând un certificat de la test la destinație. Rezultatele sunt de obicei disponibile în patru până la cinci ore de la efectuarea testului, conectate cu biletul clientului.

Aeroportul din Edinburgh: tavi antimicrobiene

Aeroportul din Edinburgh a comandat tăvi de securitate antimicrobiene de la Leidos, o firmă de soluții științifice, concepută pentru „atenuarea răspândirii bacteriilor de la contactul de la persoană la suprafață”. Tăvile impiedică reproducerea diferiților agenți patogeni, inclusiv „Staphylococcus aerus (stafilococ), E.coli și bacterii rezistente la antibiotice precum MRSA și VRE, cu 99,99%”. Acestea trebuie curățate în conformitate cu procedurile normale de igienă, dar aditivul nu se spală și nu se elimină. Aeroportul va folosi, de asemenea, mașini de „nebulizare” pentru a dezinfecta căruțele pentru bagaje.

British Airways: curățenie de la nas la coadă

British Airways anunță că își curăță avioanele „de la nas la coadă” în fiecare zi, precum și suprafețele cheie după fiecare zbor. Întreaga flota are aer proaspăt la fiecare două-trei minute, care este pompat prin filtrele de aer HEPA, care ucid 99,9% din bacteriile microscopice și grupurile de viruși.

Aeroportul din Bournemouth: tehnologia de detecție termică

Hub-ul de pe coasta de sud instalează camere infraroșii care măsoară temperatura corpului pentru a ajuta la identificarea persoanelor cu febră înainte de zbor. Camerele de luat vederi, care au fost instalate inițial la intrările personalului, vor fi răspândite prin aeroport, inclusiv sosiri. Tehnologia este, de asemenea, testată la Heathrow și Manchester.

Aeroporturi din Norvegia: „zboruri fără contact

Avinor, compania din spatele celor 44 de aeroporturi ale Norvegiei, a lansat o nouă tehnologiei pentru a permite pasagerilor să facă check-in-ul, să-și lase bagajele, să treacă prin controlul de la securitate și să se urce în zbor fără a intra în contact cu o altă persoană sau mașina. Experiența contactless, care a fost introdusă de Amadeus, va fi disponibilă inițial pe cele patru aeroporturi principale ale Norvegiei, începând cu introducerea sa la Oslo pe 6 iulie, urmată de Bergen, Stavanger și Trondheim.

Tehnologia contactless

Aeroportul din Doha: senzor de temperatură inteligent

Aeroportul Internațional Hamad (HIA), din Doha, Qatar, a desfășurat o tehnologie inteligentă portabilă, roboți și senzori de temperatură ca parte a noilor măsuri de combatere a coronavirusului în fața unui număr mai mare de vizitatori internaționali. Cască smart screening, cu ecran integrat de realitate augmentată, permite personalului aeroportului să înregistreze și să analize temperatura oamenilor prin imagini termice în infraroșu și informații artificiale. În plus, roboții complet autonomi emit lumina ultravioletă concentrată pentru a dezinfecta instalațiile pentru a elimina majoritatea microorganismele și agenților patogeni.

Personalul Aeroportului din Hamad, Doha, înarmat cu tehnologia inteligentă.

Aeroportul din Viena: teste PCR

Aeroportul Internațional din Viena oferă teste de Coronavirus care dau un rezultat într-o de „aproximativ trei până la șase ore”, pe baza analizei „reacției în lanț a polimerazei”, cunoscută și sub denumirea de test PCR, inclusiv certificatul.

Aeroportul Changi, Singapore: contacless cu biometrie și senzori cu infraroșu

Aeroportul Changi din Singapore va instala progresiv noi soluții pentru check-in complet fără contact înainte de călătorie. Noile inovații includ „ecrane tactile de proximitate” și senzori în infraroșu pentru pungile, precum și benzi de imigrare automate cu iris și tehnologie de recunoaștere facială pentru a înlocui scanarea amprentelor.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.