Industria transportului aerian și modificările cauzate de COVID-19

Până la sfârșitul anului, companiile aeriene își vor reduce tarifele pentru a stimula cererea și pentru a-și umple avioanele, deși măsurile sanitare pe aeroporturi vor descuraja unii călători, alții le vor oferi încredere să zboare din nou după pandemia coronavirusului. Recuperarea călătoriilor de lung curier și intercontinentale este așteptată între primul și al patrulea trimestru din 2021, atingând în 2022 volume similare cu cele din 2019, în timp ce în 2023 vor înregistra din nou creștere. Criza va determina crearea de noi modele de afaceri în industria transportului aerian, cum ar fi planurile bazate pe abonamente, precum și o restabilire lentă a călătoriilor de afaceri. 

 

Acestea sunt câteva dintre conjecturile și estimările lui Oliver Dlouhý, CEO al Kiwi.com, privind industria transportului aerian și recuperarea operațiunilor sale, după efectuarea unei analize a evoluției sectorului în perioada post-pandemică și a cererii de zboruri de scurt, mediu și lung curier și alte aspecte, odată cu începutul lipsei de rafinament în Europa în această vară și prin reactivarea treptată a călătoriei. 

 

Dlouhý estimează că, până la sfârsitul anului, biletele de avion vor fi vândute sub cost, deoarece companiile aeriene încearcă să reumple avioanele și să încurajeze pasagerii să călătoreasca cu încredere. 

 

„A rămâne la sol are un cost aproape la fel de mare ca zborul, așa că companiile aeriene vor să navigeze din nou cerurile cât mai curând posibil. În primele șase luni după deschiderea frontierelor și permiterea companiilor să înceapă să funcționeze, profitabilitatea nu va fi în discuție”, a afirmat el. 

 

Ei consideră că măsurile de securitate de pe aeroporturi vor provoca perturbări, ceea ce face ca experiența să fie mai incomodă pentru călători, ceea ce nu ar ajuta la recuperarea cererii. Cu toate acestea, el subliniază că, pe de o parte „verificările de sănătate vor fi esențiale și singura modalitate de a restabili complet călătoriile în întreaga lume, pentru a ne apropia de nivelurile pre-pandemice de prețuri”. 

 

Chiar și așa, Dlouhý a fost optimist în ceea ce privește recuperarea călătoriilor naționale și internaționale

 

„Detectăm deja o reactivare a acestui tip de călătorie, astfel încât intre următoarele trei și cinci luni am putea observa o creștere a volumului de zbor cu 50-60%. Recuperarea liniilor de lung curier este preconizată între primul și al patrulea trimestru din 2021, atingând în 2022 volume similare cu cele din 2019, în timp ce în 2023 vor experimenta o creștere nouă”. 

 

Pe termen mediu, între începutul anului 2021 și decembrie 2022, totul indică faptul că călătoriile low-cost de scurt curier vor începe să arate semne de recuperare. Nu va fi însă ciudat faptul că agenții din sector cu un bilanț mai solid să achiziționeze companii aeriene mai mici cu dificultăți financiare. Pe măsură ce cererea crește și măsurile de securitate scad, ratele vor crește, în special ratele de lungă durată, deoarece călătoriile de afaceri nu vor putea plăti pentru călătoriile de agrement. 

 

Într-o perioadă de trei ani și ulterior, Dlouhý vede îndepărtată recuperarea călătoriilor de afaceri. „Chiar și cele mai tradiționale companii au fost nevoite să folosească Zoom sau să își închidă afacerea și cred că multe dintre ele și-au dat seama că funcționează cu adevărat. Acum este puțin probabil ca un CFO cu simțul realității, să aprobe o cheltuială de 4.000 de dolari pentru ca cineva să călătorească în cealaltă parte a lumii doar pentru o întâlnire de două ore, ceva normal înainte de pandemie”, explică el. 

 

Dlouhý subliniază că toate modurile de transport au fost afectate de pandemie și va schimba comportamentul clienților pe măsură ce piața își va reveni: vor căuta mai multă flexibilitate. „Va fi mai important ca niciodată ca clienții să înțeleagă flexibilitatea sau opțiunile lor cu fiecare rezervare pe care o fac. Ceea ce ne va face mai relevanți este concentrarea nostră pe transportul terestru și zboruri, în special pentru călătoriile de scurtă durată. Se poate întâmpla, ca pe termen scurt sau mediu, clienții să prefere transportul terestru decât zborurile și, întrucât ne concentrăm pe ambele, vom putea satisface cererea”. 

 

Pe de altă parte, el subliniază că pe termen scurt și mediu, vor exista multe rute care vor fi neglijate din cauza falimentului de companii aeriene sau a reducerii costurilor. „În acest caz, Kiwi.com poate contribui prin conectarea originilor și a destinațiilor care sunt deconectate în prezent”, subliniază el, făcând aluzie la instrumentul său de virtual interlining similar cu cel de cod sharing sau de interlining între companiile aeriene, prin care rutele de operare ale diferitelor companii, numai în cazul sau pot combina mai multe moduri de transport. „Nu este nevoie de ani de zile pentru a ajunge la un acord între companii aeriene și, de asemenea, permite includerea transportului terestru în itinerarii unde nu există zboruri sau este mai ieftin să iei această decizie„. 

 

Noi actori

Oliver Dlouhý prevede apariția de noi jucători în industria companiilor aeriene, profitând de avioane, membri ai echipajului și petrol ieftini, cel mai probabil cu noi modele fe afaceri bazate pe abonamente pentru stimularea suplimentară a cererii

 

„După terminarea pandemiei vom trăi cel mai ieftin moment din istoria aviației pentru a crea o companie aeriană și a începe să zburăm la prețuri foarte mici. Pe termen mediu și lung, vor exista tot felul de grupuri de capital privat și antreprenori care vor profita de situație, folosind avioane accesibile, echipaje disponibile și petrol ieftin pentru a începe să ofere prețuri mai mici decât oricând”. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.