Shadow

Hyatt afișează rezultate record pentru al cincilea trimestru consecutiv

Mark S. Hoplamazian, președintele și directorul executiv al Hyatt, a declarat în prezentarea rezultatelor celui de-al doilea trimestru: „Pentru al cincilea trimestru consecutiv, am înregistrat rezultate record care demonstrează poziționarea noastră unică și impulsu continuu. În urma unei creșteri de la an la an a RevPAR-ului (venitul pe cameră disponibilă) de 15%, cu 8% mai mult decât în al doilea trimestru din 2019, și-au actualizat previziunile pentru intregul an la o valoare cuprinsă între 14% și 16%; precum și „extinderea portofoliul nostru de așteptare la 119.000 de camere, reprezentând aproximativ 40% din portofoliul nostru existent„. 

Perspectivele sale pentru a doua jumătate a anului și pentru anul viitor, după cum a remarcat Mark S. Hoplamazian, „raman optimiste, impulsionate de activitatea puternică de rezervări a grupului în timpul trimestrului, ceea ce va duce la menținerea unui impuls ascedent în 2024 cu o creștere de 10%. Credem că combinația de creștere a câștigurilor din asset light și a fluxului numerar disponibil stabilește o cale clară pentru un succes continuu și o valoare sporită pentru acționari în viitor.

Hyatt afișează rezultate record pentru al cincilea trimestru consecutiv
Intrarea hotelului Hyatt Centric Gran Via Madrid, în plin centru al capitalei. Sursă: Hyatt.

Pe segmente operaționale, în hotelurile deținute și închiriate, combinația dintre nivelurile mai ridicate de ocupare, datorită creșterii numărului de călătorii de grup și de afaceri, împreună cu cererea susținută de turiști, și veniturile din alimentație și băuturi au dus la creșterea costurilor, afectând marjele față de anul 2022. Astfel, EBITDA (profitul operațional brut) pentru aceste hoteluri a scăzut cu 2 milioane de dolari (-2%) față de anul trecut, dar a crescut cu 11 milioane de dolari (+15%) față de T2 2019.

Profitul net în al doilea trimestru a fost de 68 de milioane de dolari, față de 206 milioane de dolari cu un an mai devreme, deși această cifră a inclus câștiguri de 251 de milioane de dolari din vânzarea de active; cu un EBITDA ajustat de 273 de milioane de dolari, față de 255 de milioane de dolari în al doilea trimestru din 2022.

În ceea ce privește segmentul de gestiune și franciză, în America, hotelurile mari de convenții au demonstrat o performanță „excelentă”, în timp ce adăugurile la sistem de la începutul anului 2019 au contribuit cu 21 de milioane de dolari la veniturile din taxe; în Asia-Pacific, RevPAR în regiunea Chinei a depășit nivelurile din 2019 cu 6%; iar în EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa), Europa de Vest a condus rezultate, beneficiind de „cererea internațională puternică de intrare și de creștere a numărului de curse aeriene în regiune”.

Rezultatele Apple Leisure Group reflectă forța susținută a călătoriilor de agrement și prețurile favorabile. Cu toate acestea, ratele de schimb valutar și investițiile strategice punctuale au avut un impact negativ asupra EBITDA.

Tranzactii și strategia de capital

Hyatt a finalizat pe 2 iunie achiziția Mr & Mrs Smith pentru 67 de milioane de euro (58 de milioane de lire sterline); o tranzacție care aduce lumea Hyatt la peste 1.500 de hoteluri de tip boutique și de lux în peste 20 de noi țări.

Grupul își menține angajamentul de a executa cu succes planurile sale de a strânge 2 miliarde de dolari din vânzarea de proprietăți imobiliare net de achiziții, până la sfârșitul anului 2024, ca parte a strategiei sale de rotație a activelor anunțate în august 2021. Până la 30 iunie, acest lucru a dus deja la obținerea a 721 milioane de dolari.

De asemenea, la 30 iunie, datoria Hyatt se ridică la 3,099 miliarde de dolari, are o lichiditate totală de aproximativ 2,4 miliarde de dolari și mai are la dispoziție 1,4 miliarde de dolari pentru răscumpărări de acțiuni. Consiliul său de administrație a aprobat un dividend în numerar de 0,15 euro pe acțiune pentru al treilea trimestru din 2023, care va fi plătit pe 8 septembrie.

Prognoze pentru 2023

Lanțul se așteaptă să încheie anul 2023 cu o creștere de 6% a numărului de camere, un venit net de aproximativ 215 milioane de dolari, un EBITDA ajustat cuprins între 1,02 miliarde și 1,07 miliarde de dolari, investiții de capital de aproximativ 200 de milioane de dolari, un flux de numerar disponibil de aproximativ 550 de milioane de dolari și o returnare de capital către acționari de 500 de milioane de dolari.

Cele mai recente știri despre Hyatt:

Hyatt își consolidează două din brandurile sale în Regatul Unit și Grecia

Hyatt deschide patru hoteluri all inclusive în Bulgaria

Hyatt lansează un brand pentru cazări cu sejururi prelungite

EMEA concentrează 10% din viitoarele camere Hyatt

Hyatt: brandurile sale Independent Collection vor crește în lux și lifestyle

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.