Shadow

Călătoriile corporative: 71% din cheltuieli își vor reveni până la sfârșitul anului

Companiile din SUA și Europa se întorc la călătorii, deși cheltuielile din acest an vor rămâne mai mici decât înainte de pandemie, deoarece companiile cântăresc rentabilitatea investițiilor și obiectivelor de sustenabilitate pe fondul flexibilității și al utilizării sporite a tehnologiei. Cea de-a treia ediție a raportului „Navigating the New Normal”, elaborat de Deloitte prevede că cheltuielile își vor reveni complet până la sfârșitul anului 2024 sau începutul anului 2025. 

Studiul se bazează pe un sondaj realizat între 7 și 23 februarie asupra a 334 de directori americani și europeni însărcinați cu supravegherea bugetului de călătorie.

Una dintre cele mai relevante previziuni este că chletuielile pentru călătorii corporative în SUA și Europa vor depăși jumătate din nivelurile din 2019 (57%) în prima jumătate a anului 2023, ajungând la două treimi (71%) până la sfârșitul anului.

Șapte din zece companii intervievate în SUA și Europa (71% și, respectiv, 68%) se așteaptă la o redresare completă a cheltuielilor până la sfârșitul anului 2024.

Sursă: Deloitte.

„În timp ce recuperarea completă la nivelurile din 2019 pare posibilă până la sfârșitul anului 2025, atunci când se iau în considerare inflația și câștigurile pierdute, piața călătoriilor corporative ar putea fi cu 10-20% sub nivelul de dinaintea pandemiei. Având în vedere tarifele mai mari ale biletelor de avion și ale camerelor, este posibil ca numărul de călătorii să rămână și mai mult în urmă„, avertizează studiul.

Cu toate acestea, călătoriile internaționale și evenimentele față în față vor prezenta o mare parte din creștere preconizată până în 2023.

Doar 45% dintre companii spun că limitează frecvența călătoriilor pentru a controla costurile, în scădere de la 72% în 2022, și se concentrează ân schimb pe atenuarea costului pe călătorie cu cazare mai ieftină (59%) și zboruri mai ieftine (56%). 

Potrivit managerilor de turism, evenimentele față în față vor reprezenta o parte semnificativă a călătoriilor corporative, trecând de la al cincilea cel mai mare factor de creștere a cheltuielilor în 2022 la primul loc în 2023.

Sursă: Deloitte.

Respondenții dețin SUA se așteaptă că în 2023 călătoriile internaționale să reprezinte 33% din cheltuieli, în creștere de la 21%, similar cu 2019. Principala motivație pentru călătoriile internaționale este conectarea cu clienții și potențialii clienți.

În cazul specific al Statelor Unite, principalele motive sunt conectarea cu colegii din industrie la conferințe și stabilire de relații cu clienții; în Europa, prinicipalele motive pentru a călători în afara continentului sunt proiectele cu clienții, urmate de întâlnirile de vânzări.

Ajustarea planurilor interne

Confruntându-se cu necesitatea de a reveni la activitatea obișnuită, companiile își ajustează planurile de deplasări și evenimente corporative, evaluând avantajele interacțiunilor față în față.

Potrivit managerilor, formarea internă și întâlnirile de echipă (44%) sunt cele mai ușor de înlocuit cu tehnologia, în comparație cu dezvoltarea relațiilor cu clienții (11%) și achiziția de clienți (7%).

Jumătate dintre companii spun că au decis să împartă reuniunile mari în evenimentele mai mici, regionale și conectate virtual, iar 44% au adoptat o abordare hibridă.

70% dintre aceștia pun în balanță, în mod strategic, rezultatele potențiale ale călătoriilor de afaceri, cum ar fi generarea de venituri, cu efectele secundare legate de costuri, riscuri pentru sănătate și emisii. 

„Întoarcerea călătoriilor corporative continuă să parcurgă un drum sinuos, deoarece atât liderii de afaceri, cât și furnizorii de servicii de călătorie pun sub semnul întrebării nu numai costurile în creștere, ci și necesitatea anumitor întâlniri față în față, pe fondul utilizării tot mai frecvente a tehnologiei pentru a compensa obiectivele financiare și de mediu. Furnizorii care adoptă o viziune pe termen lung asupra relațiilor lor cu cumpărătorii de servicii de călătorie și care comunică progresul lor în materie de sustenabilitate ar trebui să fie mai bine pregătiți”, conchide Mike Daher, vicepreședinte al Deloitte LLP și lider neatestat în domeniul transporturilor, ospitalității și serviciilor din SUA.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.