„Guvernele creaza ecotaxe, dar nu cheltuiesc pe o aviație mai sustenabilă”

Companiile aeriene europene grupate în asociația Airlines for Europe (A4E) au respins crearea de taxe ecologice pentru aviație, considerând că acestea nu reprezintă o soluție, în special pentru ca „guvernele crează contibuabili din care nu cheltuiesc nici un cent pentru a atinge o aviație mai durabilă”, a declarat categoric Willie Walsh, CEO al International Airlines Group (IAG) – holding al British Airways, Iberia, Vueling, Aer Lingus și Level – referindu-se la anunțul făcut de Franța (Franța va impune o ecotaxă la zborurile de plecare). Michael O’Leary de la Ryanair, a subliniat că taxele pe combustibil „subminează competitivitatea Uniunii Europene și distorsioneaza fluxurile de trafic”.

A4E este compusă din Aegean, airBaltic, Air France-KLM, Cargolux, easyJet, Finnair, Icelandair, Iternational Airlines Group (IAG), Jet2.com, Lufthansa Group, Norwegian, Ryanair, TAP Air Portugal, Smartwings și Volotea și reprezintă peste 70% din zborurile din Europa.

La o conferință de presă de la Bruxelles, Walsh împreună cu directorii executivi ai Brussels Airlines, Christina Forester; Ryanair, Michael O’Leary; și directorul general A4E, Thomas Reynaert, a asigurat că cele mai mari companii aeriene din Europa vor plăti în acest an peste 5.000 de milioane de euro la nivel național în impozite de mediu și alte plăți în acest an: fonduri care altfel ar fi putut fi dedicate spijinirii eforturile de „decarbonizare” a industriei de transport aerian.

Cifra include plățile companiilor aeriene A4E în conformitate cu ETS ale UE, plus următoarele taxe naționale de aviație: taxa de transport aerian din Austria, taxa franceză pe pasager, taxa de transport aerian germană, taxa pe pasager de transport aerian norvegiană, impozitul NOX din Barcelona, taxa de transport aerian suedez, impozitul pe pasager aerian din Regatul Unit.

În acest sens, acestea au precizat că această sumă include, în special, aproximativ 590 de milioane de euro în plățile prevăzute pentru sistemul de comerț de emisii (ETS) al UE (+59% față de 2018), companiile aeriene au fost parte din acesta din 2013 pe care Parlamentul European le-a menținut în timp ce se decidea un sistem global. „Aviația este în prezent singurul sector de transport care participă în ETS”, au amintit ei.

 

Inițiative ale companiilor aeriene

Pe de altă parte, aceștia au raportat că companiile aeriene din A4E și-au făcut propriile investiții și inițiative de reducere a emisiilor, alocând peste 169.000 de milioane de euro în noile tehnologii care respectă mediul până în 2030.

Aceasta include achiziționarea a aproximativ 800 de aeromave cu consum scăzut de combustibil, care au îmbunătățit deja eficientă și au redus emisiile cu 24%. Între 2005 și 2017 și peste un miliard de euro în crearea de parteneriate inovatoare menite să accelereze producția de combustibili durabili pentru aviație în Europa.

În plus, începând cu 2020, companiile aeriene trebuie să respecte obiectivul planului de reducere a emisiilor de carbon în aviația mondială al ONU, CORSIA, care obligă industria o creștere economică fără emisii de carbon. Începând cu luna iulie 2019, 80 de state care reprezintă 77% din activitatea aviației internaționale, s-au alăturat voluntar la CORSIA, iar mai mult de jumătate dintre aceste state sunt europene.

CORSIA va avea ca rezultat reducerea a aproximativ 2.500 milioane de tone de CO2 între 2021 și 2035, iar companiile aeriene vor plăti pentru a-și compensa emisiile prin investiții în proiecte ecologice. 

„Afirmația că companiile aeriene nu plătesc taxele de mediu este complet falsă”, a spus Michael O’Leary, președintele A4E și CEO al Ryanair. „Această dezbatere de mediu a fost dezinformată. În lume, companiile aeriene sunt singurele companiile care plătesc taxe de mediu, această estimare fiind de peste 5.000 de euro. Mai multe impozite pe aviație reprezintă o reacție instinctivă care va submina competitivitatea europeană și va dăuna mai ales integrării și liberei circulații a cetățenilor UE, în special pentru statele membre periferice și insulare cum ar fi Irlanda, Spania, Portugalia și statele baltice, de exemplu„.

Thomas Reynaert, directorul executiv al companiei A4E, a spus, la rândul său, ca „faptul că responsabilii politici din UE au pierdut oportunitatea de a reduce emisiilor aviației prin faptul că nu reformează cerul european sau făcând ca combustibili durabili să fie disponibili pentru aviație. În loc de a introduce noi impozite, care nu fac nimic pentru a face zborul mai durabil, guvernele UE ar trebui să recunoască și să sprijine inițiativele de sustenabilitate ale companiilor aeriene cu posibilități mai bune de cercetare și dezvoltare”.

În acest sens, ei au citat:

  • În 2019, airBaltic a implementat pe deplin proiectul său E-GEN, care au permis mai mult de 500 de abordări de înaltă precizie în întreaga Europă în flota sa Bombardier Q400 NextGen, îmbunătățind în mod semnificativ nivelurile de eficiența de combustibil și reducând emisiile de CO2.
  • KLM Royal Dutch Airlines se angajează să dezvolte și să cumpere 75.000 de tone de combustibil aviatic durabil pe an în următorii 10 ani, începând cu anul 2022. Acesta va reduce emisiile CO2 ale companiei KLM in 200.000 de tone pe an.
  • British Airways construiește o fabrică cu compania de combustibil regenerabil, Velocys, pentru a transforma deșeurile organice în combustibil din surse regenerabile pentru flota sa. Acesta va începe să funcționeze în 2024.
  • Ryanair va cumpăra 200 Boeing 737 în următorii cinci ani, în valoare de 20.000 mil. de euro, reducând emisiile cu 16% pe loc.
  • Grupul Lufthansa se angajează să devină neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon în toate operațiunile la sol din Germania, Austria și Elveția până în 2030.
  • EasyJet are un parteneriat cu Wright Electric care lucrează pentru a dezvolta un avion electric pentru a face viabile zborurile de scurt și mediu curier până în 2030.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.