Boeing încearcă să repare software-ul modelului 737 pentru a evita noi erori

Boeing a asigurat că este aproape să finalizeze actualizarea software-ului modelului său 737 MAX 8 pentru a corecta erorile care au apărut în sistemul de control de zbor automat, așa cum a anunțat într-o declarație când este la o săptămână după accidentul aviatic al Ethiopian Airlines în care au murit 157 de persoane. Anunțul a fost făcut la câteva ore după ce Etiopia a confirmat duminica ca ambele accidente au „asemănări clare”, potrivit primelor analize a cutiilor negre ale aparatului prăbușit, menționând că cauza probabilă a accidentului a fost o problemă tehnică a modelului MAX. 

Directorul executiv al Boeing, Dennis Muilenburg, a declarat într-o declarație după ce au fost făcute publice comentariile ministrului de transport etiopian pe care compania finalizează modificările de software și o revizuire a formării și că va evalua toate informațiile noi.

„În timp ce anchetatorii încă lucrează pentru a stabili concluzii definitive, Boeing finalizează dezvoltarea actualizării software-ului și revizuirea instruirii piloților”, a asigurat într-un comunicat. Textul indică faptul că măsurile răspund la „comportamentul sistemului de control al zborului MCAS din cauza contribuției eronate a senzorilor”, a semnat Muilenburg.

Boeing a subliniat, de asemenea, că siguranța este „cea mai mare prioritate în proiectarea, fabricarea și asistența” avioanelor sale și a subliniat că, după orice accident „se examinează proiectarea și operarea avioanelor” și „atunci când este necesar, se introduc actualizări pentru a îmbunătăți și mai mult siguranță”.

Producătorul de aeronave a remarcat, de asemenea, că oferă în continuare asistența tehnică la solicitarea Consiliului Național pentru Siguranța Transporturilor din SUA, reprezentantul american care lucrează cu cercetătorii etiopieni.

 

Asemănări descoperite

Declarația companiei Boeing are loc după ce ministrul etiopian al transporturilor, Dagmawit Moges, a declarat în cadrul unei conferințe de presă ca cauză probabilă a accidentului a fost o problemă tehnică a modelului 737 MAX 8, potrivit agenției de știri Efe.

Moges a anunțat că raportul preliminar al analizei cutiilor negre ale avionului companiei Ethiopian Airlines, a cărui accident a lăsat 157 de morți, are „asemănări clare” cu cele ale avioanului Lion Air care s-a prăbușit în luna octombrie în Indonezia.

Această conferință de presă a avut loc după ce Etiopia a primit informații din Franța cu privire la zborul ET302, care s-a prăbușit acum o săptămână după ce a decolat din Addis Abeba spre Anirobi. Pilotul companiei Ethiopian Airlines al avionului prăbușit a comunicat probleme de „control al zborului” după decolarea de pe pista și a solicitat o pistă de aterizare pentru a se întoarce pe aeroportul din Addis Abeba. La 29 octombrie 2018, un alt Boeing 737 MAX 8 al companiei indoneziene Lion Air s-a prăbușit în Marea Java la câteva minute după ce a decolat din Jakarta cu 189 de pasageri.

Principalele îndoieli se referă la noul sistem automatizat al modelului MAX care ghidă vârful înclinat al avioanelor.

Parlamentari și experți în domeniul securității pun la îndoială evaluarea sistemului realizată de autoritățile de reglementare și modul în care au fost instruiți piloții din întreaga lume atunci când companiile aeriene au cumpărat acestei noi avioane.

Responsabili ai Statelor Unite nu au confirmat acest lucru, dar săptămâna trecută, șeful interimar al Administrației Federale a Aviației din această țară (FAA), Daniel Elwell, a recunoscut că o inspecție inițială a datelor de zbor a arătat „multe asemănări”.

Boeing, care a paralizat săptămâna trecută livrările modelului 737 MAX 8, a acumulat săptămâna aceasta pierderi de peste 27.000 de milioane de dolari în capitalizarea pieței.

Ambele avioane erau MAX 8 și s-au prăbușit la câteva minute de la decolare, iar piloții lor au comunicat probleme de control al aeronavei în timpul zborului.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.