Shadow

Aeroporturile trebuie să-și diversifice sursele de venit pentru a supraviețui

Aeroporturile trebuie să se confrunte cu un proces de transformare necesar și să își diversifice sursele de venit pentru a atenua impactul pandemiei de COVID-19 asupra industriei aviației și a călătoriilor, care a provocat o scădere fără precedent a traficului de pasageri, a veniturilor și a valorii acestor infrastructuri, precum și a companiilor aeriene, principalii lor clienți și a furnizorilor de servicii aeroportuare, potrivit unui raport al firmei internaționale de consultanță Kearney. 

 

Conform previziunilor Asociației Internaționale a Transportului Aerian (IATA), companiile aeriene la nivel global vor pierde peste 300.000 de milioane de dolari (253.112 milioane de euro) ca urmare a pandemiei. 

 

De asemenea, pandemia global expune vulnerabilitățile existente în modelele de afaceri ale aeroporturilor, ale căror venituri depind în 60% de traficul de pasageri. 

 

Raportul identifică trei strategii cheie de diversificare pentru aeroporturi, pentru ca afacerea lor să fie rezistentă la șocurile externe și pregătită pentru viitor. 

 

În acest sens. raportul menționează că, deși majoritatea aeroporturilor inclină spre creșterea fluxurilor de venituri non-aeroportuare, în special în zonele comerciale, doar căteva, precum Frankfurt în Germania sau Singapore Changi își diversifică operațiunile pentru a genera venituri semnificative, independent de pasageri cheltuieli, cum ar fi utilizarea activelor imobiliare. 

 

Acest tip de activ poate genera o valoare semnificativă pentru operatorii aeroportuari, deși trebuie să fie ajustate la caracteristicile profilului unic al fiecărei facilități, cum ar fi tipurile de trafic, locația, conectivitatea aeriană și mediul imobiliar. 

 

Mulți proprietari și operatori de aeroporturi au terenuri mari pentru dezvoltare, în special în jurul terminalelor lor și, deși unele parcele, precum cele destinate extinderii sunt rezervate, „nu există nicio îndoială că proprietățile imobiliare, utilizate în mod eficient și inteligent, pot genera o valoare semnificativă”. 

 

Pe de altă parte, raportul propune ca și a doua opțiune transformarea aeroporturilor în centre de experiență sau canale de vânzare online. Fiecare aeroport trebuie să vină cu o strategie de intrare pe piața care să abordeze puncte strategice, cum ar fi segmentele de consumatori, propunerea de valoare, prețurile, canalele și o foaie de parcurs de implementare. 

 

Raportul menționeaza, de asemenea, ca operatorii aeroporturilor se pot diversifica geografic, stabilind operațiuni de dezvoltare pentru alte aeroporturi globale.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.