10 acțiuni pentru a identifica segmentele obiective ale afacerii tale

Faptul de a putea analiza poziția afacerii noastre pe piață în raport cu consumatorii și concurenții, facilitează intrepretarea și implementarea unei strategii digitale. Având instrumentele și cunoștințele potrivite, este posibilă adaptarea unei strategii care urmărește îmbunătățirea experienței călătorului și a rentabilității pe care acesta o generează pentru compania noastră.

Una dintre principalele probleme pe care le găsim la nivel de afaceri, atunci când luăm în considerare o strategie de marketing digital, este, de obicei, sarcina de a identifica clienții asupra cărora ne vom concentra eforturile. Adunarea cunoștințelor corecte pentru a fi eficienți atât în conținut cât și în forma și mediile pe care le vom folosi atunci când comunicăm, devine o artă. Tehnologiile, cum sunt Big Data sau ceea ce este cunoscut sub numele de Small Data, vor catalizatorul acțiunilor noastre. A profita de cunoștintele noastre împreună cu cele oferite de piață devine un avantaj competitiv, care ne va face agili atunci când luăm decizii.

10 acțiuni pentru a identifica segmentele obiective ale afacerii tale
10 acțiuni pentru a identifica segmentele obiective ale afacerii tale

Putem identifica și diferenția segmente de piață pe baza compotamentului consumatorilor, a problemelor demografice și a stilului de viață. Obiectivul de segmentare a clienților pentru afacerea noastră va fi dezvoltarea de acțiuni de marketing care să crească menținerea clienților, să sporească vânzările încrucișate și să ne poziționăm pe piețe cu nevoi specifice. Pentru a baza segmentele noastre de piață pe ceva mai mult decât în vizualizări și bun-simț, propunem o listă de acțiuni pentru a justifica cine sunt clienții nostri și de ce lucrăm într-o linie sau în alta.

  1. Extrageți toate informațiile posibile din instrumentul tău de analiză web. Site-ul companiei este axa pe care se concentrează imaginea digitală a oricărei afaceri. Traficul primit de pe site-ul nostru va fi primul filtru pentru a analiza caracteristicile pe care le are principalul nostru interesat. De la acest canal, de obicei, avem o mulțime de trafic interesat de brandul nostru, și prin urmare, poate fi modalitate excelentă de a lua pulsul clientului asupra căruia are efect brandul.
  2. Efectuați modele de comportament în funcție de nivelul cheltuielilor în afacerea ta. Este normal să credem că forța de vânzări digitală nu va fi la fel pentru un client care generează 1.000 ca și pentru altul care generează 10.000. Filtrarea bazei de date a afacerii noastre ne va permite să condiționăm costul de achiziție și să creștem bugetul pentru a atrage anumiți călători.
  3. Analizați călătorul recurent care solicită asiduu produsul tău. Cel mai mare interes pentru o afacere trebuie să fie loialitatea și recurența unui călător deja captat. Trebuie luați în considerare acești călători, și pot fi „răsfațați” prin avantaje față de ceilalți fără ca această informație să se afle, este esențial pentru a ne asigura o cotă de piață și o rămășiță constantă. Costul de achiziție joacă aici, de asemenea, un rol important, deoarece avem un client care consumă produsul nostru și care vine la noi cu un cost 0 în mod repetat.
  4. Contabilizarea clienților care vin pin referințe de la alte site-uri. Analizând originea sau plataformelor care ne aduc anumiți călători ne raportează informații cu privire la segmentul, sau piața concretă, pentru care suntem interesați, OTA-urile sau influențatorii la nivel de destinații sunt agenți foarte sensibili la anumite segmente care trebuie luate în considerare.
  5. Studiați tipul de client de proximitate. Identificarea obiectivelor de atracție asupra cărora afacerea noastră crează un impact deosebit ne poate furniza informații foarte valoroase. Efectuarea de cercuri concentrice ale afacerii noastre și a direcționa parte din strategia noastră pe anumite raze de acțiune, ne permite concentrăm bugetele dacă atragerea călătorilor de proximitate este obiectivul nostru.
  6. Analizați utilizatorul care folosește canalele sociale. Rețelele sociale, pe lângă faptul că reprezintă o sursă importantă de trafic, sunt un filtru fantastic, pentru a ști care sunt uilizatorii din spatele interacțiunii cu conținutul. Analizarea trendului consumului de conținut, precum și gradul de interes al acestuia, ne va ajuta să ne adaptăm strategia prin intermediul acestor canale, precum și produsul oferit în ceea ce privește afacerea.
  7. Solicitați informații de la călătorii care vizitează destinația.Pentru a identifica utilizatorii care vizitează o destinație, birourile turistice colectează de obicei anumite date, în special despre locul de rezidență sau naționalitatea călătorului. În acest fel, putem să aflăm piețele care manifestă interes pentru un anumit loc, și astfel să adaptăm strategiile în funcție de atracția reală pentru acesta.
  8. Realizarea de sondaje clienților din baza ta de date pentru a confirma informațiile colectate.Pentru a îmbogăți baza de date a afacerii, și făra a fi prea insistenți, pot fi colectate informații care să ne ajute să generăm modelele necesare. Dacă ne gândim că factori precum a avea un animal de companie sau anumite hobby-uri sunt importante, se poate cere direct călătorului să indice acest lucru printr-un formular.
  9. Crează un perfil de călător nemulțumit utilizând comentariile negative de pe profilurile sociale.La fel cum ne străduim să identificăm profilurile călătorilor care sunt interesați de afacerea noastră, nu mai puțin important este să avem prototipul utilizatorului nesatisfăcut. Interesul acestei acțiuni constă în analiza modului în care afectează un factor atât de determinant cum este percepția realității și modul în care aceasta se manifestă în acest tip de călător.
  10. Analizarea ofertelor concurenței directe pentru a identifica segmentele sale. Colectarea informațiilor publice maxime a concurenței noastre ne permite să avem un punct de vedere comercial cu privire la aceasta.  Este clar că realizarea unei analize în ceea ce privește ofertele, tarifele, cuvintele cheie utilizate pe pagina web sau platformele frecventate, ne permit să găsim segmentul de piață pe care se concentrează concurența noastră.

Strângerea tuturor acestor informații ne va permite să avem o viziune a ceea ce se întâmplă în jurul afacerii noastre și, mai presus de toate, al călătorilor noștri potențiali. A determina cine este interesat de produsul nostru și a optimiza strategia noastră digitală prin intermediul realității datelor ne va permite să fim mai eficienți și să generăm clienți mai mulțumiți și în același timp mai profitabili. Cunoașterea ne permite să avem un control mai mare al acțiunilor noastre și aceasta capacitate trebuie să aibă un impact direct asupra îmbunătățirii unei experiențe din ce în ce mai personalizată.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.