Confruntat cu problema stringentă a lipsei generale de talent în industria turismului, Andrew Brown, director general al WTTC (Consiliul Mondial al Călătoriilor a Turismului) pentru Europa, Orientul Mijlociu și Oceania, face apel la „schimbarea reputației și a percepției turismului, astfel încât oamenii să știe că este o industrie extraordinară în care să lucrezi, în care poți face meseria ta de vis, cu posibilitatea de a călători. Trebuie să ne gândim cum să ne îmbunătățim imaginea în ochii muncitorilor„. Nu este surpinzător, după cum a adăugat el, „turismul este cu siguranță în revenire și se așteaptă să genereze 126 de milioane de noi locuri de muncă în următorul deceniu, deși 65% vor fi în Asia-Pacific, o tendință condusă de China și India”.
Pentru WTTC, cea mai importantă problemă care afectează sectorul este tocmai lipsa de talente, motiv pentru care a facut șapte recomandări guvernelor pentru a o încerca să o rezolve:
– Facilitarea mobilității forței de muncă
– Stimularea telemuncii și a unei mai mari flexibilități
– Oferirea de beneficii competitive angajaților
– Dezvoltarea și sprijinirea forței de muncă calificate
– Promovarea oportunităților în sector
– Consolidarea colaborării la toate nivelurile
– Adoptarea de soluții digitale și tehnologice
Dar, a avertizat Brown, companiile trebuie și ele să lucreze în acest sens, de exemplu, prin oferirea de oportunități de carieră în acest sector„.
Totul se schimbă
După cum a subliniat directorul general al WTTC la Hotelbeds MarketHub Europe de la Amsterdam, totul se schimbă:
– Călătorul se schimbă, cu noi preferințe pentru sustenabilitate, flexibilitate, călătorii mai lungi care combină timpul liber și muncă, și cu rețelele sociale mai influente ca niciodată în luarea deciziilor, unde se orientează pentru inspirație, de preferință către Instagram (40%) și Facebook (30%), urmate îndeaproape de TikTok. Tehnologia este, de asemenea, mai importantă ca niciodată.
– Sectorul este în schimbare, noile modele de afaceri devenind noua normalitate, cu noi strategii de marketing pentru a atrage și a păstra clienții. Turismul, în cuvintele lui Brown, „a fost întodeauna despre inovație și tehnologie, care sunt și motoarele dezvoltării economice”. Iar el pledează pentru „inovarea cu cele mai simple lucruri, care sunt cele care dau cele mai bune rezultate.
– Lumea se schimbă, cu patru puncte slabe care afectează direct sectorul: incertitudine economică, posibilă izbucnire a unei alte pandemii, criza climatică și, pentru WTTC, principala problemă, lipsa de talente menționată mai sus.
Alte informații generate de MarketHub Europe al Hotelbeds de la Amsterdam în:
– Călatorul preia controlul, iar acest lucru va schimba industria turismului
– Colaborarea între furnizori este necesară pentru a îmbunătăți personalizarea
– Oportunitățile de afaceri generate de noile obiceiuri ale cererii
Sursă: hosteltur.com