În martie, TripAdvisor și-a prezentat alternativa la modelul tradițional de distribuție online, așa cum a publicat evisionturism, cu conținut captivant ca cheie a succesului acestui model Netflix. Cei de la Roiback, unul dintre primii parteners din întreaga lume care au conectivitate directă cu Tripadvisor Plus, detaliază modul în care hotelul poate obține randamentul maxim din acest nou program.
TripAdvisor Plus, așa cum explică Roiback, este „un program de abonament care oferă călătorilor reduceri și valori adăugate exclusive pentru o taxă anuală de 99 de dolari. Potrivit Tripadvisor, programul poate contribui la economisirea în medie a 350 de dolari pe sejur, permițându-i abonatului să-și amortizeze cu ușurință investiția, mai ales dacă face rezervări pentru sejururi lungi, bilete de nivel mediu înalt sau mai multe călătorii pe an”.
Spre deosebire de alte modele ale TripAdvisor, clientul finalizează rezervarea pe portal și nu pe site-ul hotelului, dar unitatea de cazare poate activa și dezactiva programul în orice moment în funcție de nevoile lor.
Ce trebuie să ofere hotelul și ce beneficii obține
Hotelul trebuie să ofere călătorilor reduceri și valori adăugate exclusive, cum ar fi o reducere minimă de 10% la cel mai bun tarif disponibil, deși în anumite circumstanțe Tripadvisor recomandă atingerea a 15%; cel puțin un beneficiu exclusiv gratuit (mic dejun, credit pentru cină sau spa, parcare, transfer de la aeroport, etc.); salut personalizat ca membru al programului la check-in și cadou de bun venit; și, atunci când este disponibil, early check-in/late check-out sau upgrade-ul camerei.
În ceea ce privește beneficiile pentru hotel, acesta va permite să ajungeți la un nou segment de clienți care caută un model de abonament, este foarte interesant de călătorii și este foarte avansat în decizia lor de cumpărare; pe lângă îmbunătățirea poziționării în rezultatele căutării în funcție de destinație pe Tripadvisor, în categoria calitate-preț.
Și, așa cum subliniază Roiback, „cu cât este mai mare valoarea pe care hotelul o oferă membrilor Tripadvisor Plus, cu atât va avea poziții mai bune în rezultatele căutării, ceea ce se va traduce în mai multă vizibilitate și recunoaștere a brandului pentru hotel și într-o creștere în rezervări atât în rândul membrilor, cât și al celor care nu sunt membri ai programului”.
Această creștere a vizibilității, adaugă aceleași surse, „va genera, de asemenea, un efect de vitrină mai mare, astfel încât utilizatorii, după ce au văzut hotelul pe Tripadvisor, vor merge să îl consulte pe propriul site web, cu creșterea consecutivă a vânzărilor directe. De asemenea, le va permite să acceseze piața nord-americană într-un mod mai ușor, mai direct și la un cost mai mic în comparație cu intermedierea”.
Cum se poate obține un beneficiu mai mare
Roiback recomandă „utilizarea selectivă a Tripadvisor Plus, activarea sau dezactivarea acestuia în funcție de nevoile de distribuție în orice moment”. De asemenea, „este important să fie integrat în strategia de revenue management hotelului”, deoarece „poate fi un instrument eficient pentru a genera vânzări în perioadele cu cerere redusă sau pentru a crește rapid ocuparea (de exemplu, pentru a promova o nouă deschidere sau reformă)”.
Pentru a nu penaliza inutil rentabilitatea, Roiback amintește că „programul poate fi dezactivat în perioadele cu cea mai mare cerere, deși este important de luat în considerare că Tripadvisor Plus are un cost mai mic decât cel al OTA-urilor și permite hotelului să ajungă la clienți la care nu ar ajunge prin canalele intermediare”.
Tripadvisor Plus acționează într-un mod similar cu un program de loialitate la care utilizatorii se pot abona pentru a obține avantaje speciale, dar, potrivit companiei Roiback, „deooarece este un model închis care necesită un abonament, nu va fi un concurent al programului de loialitate al hotelului: clientul Tripadvisor Plus plătește un abonament anual pentru a găsi cele mai bune oferte hoteliere în momentul călătoriei sale, astfel încât ambele programe pot coexista fără a fi afectate negativ. Cheia constă în a oferi o propunere de valoare unică și diferențiată în fiecare dintre ele”.
Hotelul, după cum concluzionează de la Roiback, „va putea, de asemenea, să integreze automat informațiile despre clienți pe care le-a captat prin Tripadvisor Plus în CRM-ul său, ca orice altă vânzare directă, care îi va permite să efectueze acțiuni de loialitate și cross-selling în viitor”.
Sursă: hosteltur.com