Shadow

Un model mai integrator de resort-uri pentru atenuarea punctelor slabe ale segmentului

Patrick Whyte, editorul Hospitality Insights, a recunoscut că în trecut „marile lanțuri au fost demonizate pentru că au construit resort-uri care izolau turiștii de populația locală. Deși este o problemă care încă există în unele destinații, este ceva care se schimbă pe măsură ce părțile interesate și-au dat seama de necesitatea unei abordări mai integrate; un model mai incluziv pe care îl promovează multe țări eminamente turistice, așa că dezvoltatarii și investitorii trebuie să țină cont de acest nou mod de gândire”. A fost una dintre concluziile tabelului susținut la IHIF privind oportunitățile de investiții în acest tip de produse. 

Investitorii și operatorii ar trebui, de asemenea, să păstreze pe radar, mai ales după pandemie, partea de  sustenabilitate socială inclusă în criteriile ESG (mediu, social și guvernare), de cele mai multe ori eclipsată de cea de mediu, după cum a recunoscut Patrick Whyte.

De exemplu, atunci când se confruntă cu lipsa de angajați din sector. Și, după cum a detaliat editorul revistei Hospitality Insights, „în multe țări muncitorii nu au fost tratați bine de ani de zile și, având în vedere incertitudinea închiderilor, a intra în șomaj și a reveni la muncă din ultimele luni, nu este o surpriză că mulți au decis să nu se mai întoarcă în sector„.

Dreams Calviá Resort & Spa, proprietate a HIP, a fost redeschis sub gestiunea ALG.

Toate acestea, după cum a adăugat el, „au creat o problemă pentru lanțuri când activitatea a început să revină la normal în 2021. Hotelurile și stațiunile au avut probleme în a găsi suficient personal pentru a-și completa personalul, iar având în vedere imposibilitatea de a face acest lucru, unele nu au reușit să-și deschidă complet facilitățile, iar altele au fost nevoite să închidă câteva zile pe săptămână.

„Concentrarea pe aspectul social a afacerii tale pentru a te poziționa ca o companie bună pentru care să lucrezi este un avantaj pentru operatorii de stațiuni în fața lipsei de personal din sector”, spune Bruno Hallé, partener și co-șef de Hoteluri la Cushman & Wakefield din Spania.

În acest sens, Javier Arús, senior partner la Azora, a subliniat „impactul mare” pe care resort-urile îl pot avea în destinațiile de lung curier, oferind planuri de carieră comunităților locale, în special în afacerile ajustate sezonier.

Și, așa cum a influențat Bruno Hallé, „din punct de vedere social este mult mai bine să le oferi angajaților tăi un contract pe tot anul decât pe trei până la opt luni”, pentru care a insistat că operatorii de stațiuni să „rupă sezanolitatea” să ofere clienților motive pentru a călători în februarie și martie.

Mai multe despre tendințele segmentului de resort-uri în:

Apartamentele și resort-urile cu servicii hoteliere seduc investitorii din Europa

În propriile sale cuvinte, „dacă depășesc cu adevărat provocarea conectivității, resort-urile pot fi profitabile chiar și atunci când funcționează multe luni pe an„. Totodată, el a subliniat că una dintre provocări este depășirea dependența acestor destinații de alți operatori care le aduc clienți pe tot parcursul anului.

All inclusive modernizat

Dar trebuie să ținem cont de ceva, așa cum a subliniat Javier Coll, președintele Global Business Development la Apple Leisure Group„All inclusive-urile de astăzi nu sunt cele de acum 30 de ani”.

De fapt, când unele guvernare încă îi arată îngrijorarea cu privire la impactul stațiunilor asupra afacerilor locale, el aduce mereu în discuție cazurile din Cancun, Punta Cana și Playa de Carmen ca exemple pozitive.

În toate trei „sunt mai multe baruri și restaurante ca niciodată. Acesta este impactul all-inclusive-ului, efectul multiplicador al gradului de ocupare mare se traduce prin mai multe zboruri și mai multe persoane. Este exemplul pe care îl dau guvernelor preocupate de sosirea a mai multor all-inclusive pe insulele lor”.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.