Shadow

Booking și Expedia își păstrează poziția dominantă în Uniunea Europeană

44% din rezervările independente la hoteluri se fac prin agenții de turism online precum Booking sau Expedia, care domină această piață din Uniunea Europeană, potrivit unui studiu publică de Comisia Europeană

Raportul, care evaluează sectorul european de distribuție hotelieră între 2017 și 2021 prin intermediul a șase state membre: Spania, Austria, Belgia, Cipru, Polonia și Suedia, concluzionează că nu a existat „nicio schimbare semnificativă în situația concurențială a sectorului” în comparație cu 2016.

De asemenea, subliniază că OTA reprezintă 44% din vânzările hotelierilor independente, ceea ce reprezintă o „ușoară creștere” față de situația internațională perioadei analizate.

Booking.com și Expedia continuă să domine sectorul, iar raportul avertizează că „nu există semne de modificări semnificative ale cotelor de piață ale agențiilor de turism online sau noi intrări ale agențiilor de acest tip”.

Principalii jucători, Booking, Expedia și HRS, dețin 92% din cota de piață, motiv pentru care această situație este adesea descrisă drept „duopol” sau „oligopol”. Dintre acestea, Booking.com este „de departe” agenția online cu cea mai mare cotă de piață (67,7%), potrivit studiului.

Expedia, Booking și HRS conduc piața.

Pe de altă parte, studiul subliniază că unele OTA folosesc strategii comerciale, cum ar fi îmbunătățirea vizibilității pe site-ul lor, astfel încât „hotelurile să le ofere cele mai bune prețuri și condiții de cameră”.

Cu toate acestea, comisioanele plătite de hoteluri catre agențiile menționate „par să fi rămas stabile sau au scăzut ușor”, în timp ce prețurile camerele și diferențierea disponibilității acestora, atât pe hoteluri, cât și pe agenții, „par să fi scăzut”.

Paritatea de preț

Comisia Europeană încearcă să afle și impactul legilor care interzic folosirea unor clauze de paritate largi și înguste, care impiedică hotelurile să ofere condiții mai bune pe alte canale de vânzare decât site-ul OTA cu care au contract.

Legile Austriei și Belgiei „nu au condus la schimbări substanțiale în practicile de distribuție hotelieră în comparație cu celelalte state membre supuse studiului. 

Bruxelles reamintește că sectorul distribuției hoteliere a fost ținta mai multor „intervenții legislative” și apărarea concurenței în ultimii ani. Mai exact, mai multe autorități naționale de concurență au investigat încă din 2010 utilizarea unor astfel de cauze de paritate în contractele dintre agențiile de turism și hoteluri.

Între 2015 și 2018, Franța, Asutria, Italia și Belgia au adoptat legislație națională pentru a interzice utilizarea clauzelor de paritate de OTA. În mod similar, Booking.com și Expedia au promis în 2022 în fața Comisiei Europene să nu semneze acest tip de acord, cel puțin în iunie 2023.

Mai multe informații despre OTA și distribuția hotelieră:

Expedia înregistrează în 2022 cel mai bun trimestru din istoria sa în rezervări

Vânzările directe avansează fără oprire în hotelurile europene

Crește vânzarea directă a hotelurilor, dar și presiunea din partea lui Booking

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.