Potrivit lui Ritesh Metha, directorul companiei de software TatvaSoft Australia, turismul este un sector pe scară largă care va fi mult mai eficient atunci când big data va fi complet implementat în fiecare fază a calatoriei. Nu este surpinzător că mediul său nu este complet străin de big data în toate și fiecare fază a călătoriei. Cu toate acestea, călătorii își gestionează acum călătoria pe web, postează comentarii, evaluări, bloguri și ‘îmi place’ pe rețelele sociale, ceea ce generează date și mai fragmentate.
Companiile turistice sunt cunoscute pentru captarea și stocarea unor cantități mari de date. La fiecare pas al călătoriei, ele colectează date precum trasee de zbor, date despre clienți, tranzacții, check-in și multe altele. Până de curând, aceste date erau pur și simplu stocate, dar companiile aveau multe dificultăți pentru a le putea utiliza prin combinarea diferitelor seturi de date.
Cu o informatică din ce în ce mai puternică, soluții de stocare cu o capacitate mai mare și mai ieftine, precum Hadoop și un număr mare de start-up-uri de date mari, dornice să ajute, informațiile pot fi în sfârșit folosite pentru ca clienții să se simtă mai bine serviți și mai apreciați, ceea ce are un impact mai mare asupra veniturilor și a profiturilor mai mari.
Dar companiile turistice trebuie să țină cont în primul rând de cinci elemente cheie atunci când vine vorba de big data:
- Concentrați-vă pe strategie și uitati de auto-promovare. Este important să vă concentrați asupra obiectivelor strategice și a domeniilor prioritare pentru companie și să începeți la scară mică. O companie turistică poate face diferența folosind date fără a fi copleșita de acestea.
- Întelegeți oamenii.Big data deschide posibilități de a crește personalizarea, oferind astfel călătorilor o valoare adăugată mai mare. Personalizarea bazată pe date mari ar trebui să țină seama de factori precum relațiile de pe rețelele de socializare, geolocalizarea comportamentelor clientului, vânzările de servicii complementare, întreruperile de serviciu sau de calendar sau chiar întreaga călătorie în sine. Cheia este să înțelegeți mai întâi nevoile, motivațiile, dorințele și cerințele consumatorilor.
- Faceți ceea ce spuneți. Cu big data este important să vă uitați în interior pentru a stabili cum îl veți aplica pentru progrese interne. Big data poate face ca compania să fie mai eficientă, informată și profitabilă în domenii precum gestionarea riscurilor, operațiunile, gestionarea veniturilor și marketingul. Scopul final este să adăugați și să analizați datele relevante în timp real pentru a lua o decizie care este proactivă.
- Datologul trebuie să fie noul nostru cel mai bun prieten.Abilitățile de știință a datelor sunt esențiale pentru a obține rezultatele de succes în date mari, deci companiile ar trebui să înceapă să le integreze acum. De la acești oameni de știință până la managerii de date, trebuie să vă asigurați că sunt experți în analiza datelor și gestionarea, rezolvarea și comunicarea problemelor de afaceri.
- Fiți partner spre obiectiv. Nevoile actuale ale clienților turistici sunt internaționale, intermodale și interactive, de aceea este important să încheiați parteneriate cu alte firme sau experți pentru a contribui la atingerea obiectivelor companiei si ale clientului.
Numărul de start-up-uri de big data axate pe industria turismului este în creștere. Obiectivul său este de a ajuta hotelurile în previziuni și de a înțelege modelele viitoare de cerere. Big data joacă un rol fundamental în oferirea unei experiențe de călătorie mai personalizate și mai eficiente, beneficiind deopotrivă călătorii și companiile. Prin urmare, companiile ar trebui să se concentreze asupra eforturilor lor de date în două domenii, fundamental: stimularea experienței clienților și a operațiunilor interne.
Informația de referință este disponibilă pe site-ul Inside Big Data.
Sursă: hosteltur.com