TripAdvisor solicită lui Google și Facebook să acționeze împotriva recenziilor false

TripAdvisor a cerut lui Google și Facebook să ia „măsuri mai serioase” împotriva publicării unor opinii false ale unităților turistice. Numai anul trecut, a stabilit că 2,1% din totalul recenziilor primite pe acest site de călătorii au fost false, deși trei din patru au fost blocate înainte să fie publicate. „Acest procent este echivalent a un milion de recenzii false care nu au fost afișate pe TripAdvisor”, afirmă compania. În plus, un număr de 34.643 de afaceri din întreaga lume au fost penalizate în clasamentul acestui site de călătorii pentru că au încercat să publice recenzii false.

Câștigăm bătălia împotriva recenziilor false pe TripAdvisor, dar nu putem proteja doar parcela noastră de pe Internet. Atâta timp cât alte platforme de opinie nu iau măsuri mai serioase, escrocii vor continua să exploateze și să extorce micile afaceri pentru bani. Este momentul ca platforme precum Google și Facebook să ni se alăture pentru a rezolva această problemă”, spune Becky Foley, directorul zonei de încredere și securitate al TripAdvisor.

De fapt, platforma de turism a publicat primul său raport „Review Transparency Report” (Raportul de Transparență a Recenziilor), care dezvăluie detalii despre procesele sale de moderare a recenziilor, precum și date statistice privind volumul încercărilor de fraudă direcționate către platformă în 2018.

„A asigura că TripAdvisor este o platformă de încredere pentru utilizatorii și companiile noastre este o prioritate absolută. Este o luptă zilnică și nu suntem niciodată mulțumiți”, adaugă șeful de securitate pentru platformă.

 

Tehnologie antifraudă

Pentru a preveni publicarea recenziilor false pe TripAdvisor, compania folosește o tehnologie specifică pentru detectarea fraudei.

În plus, un total de 2,7 milioane de comentarii „au fost supuse unei evaluării umane suplimentare de către moderatorii de conținut”.

Potrivit companiei, „4,7% din toate opiniile trimise au fost respinse sau eliminate de către tehnologia avansată de analiză a lui TripAdvisor sau manual de către o echipă de moderare a conținutului”.

Motivele pentru care TripAdvisor respinge sau elimină opiniile pot fi mai multe: de la încălcarea politicii de conținut până la cazuri de fraudă în recenzii.

Astfel, s-a stabilit ca 2,1% din toate opiniile primite au fost false și marea majoritatea a acestora au fost blocate înainte de a fi publicate”.

Sursă: TripAdvisor Review Transparency Report

„Acest procent este echivalent a peste un milion de opinii false care nu au fost afișate pe TripAdvisor”, afirmă compania.

Pe de altă parte, „mai puțin de 1% din opinii au fost denunțate de utilizatori sau companii pentru că au încălcat politica de conținut a lui TripAdvisor. Echipa de moderare a conținutului a examinat majoritatea acestor opinii în termen de șase ore de la primirea reclamației”.

Penalizare

Pe de altă parte, un număr de 34.643 de afaceri din întreaga lume au fost penalizate în clasament. Adică, aceste unități comerciale au căzut mai multe locuri în indicele de popularitate al călătorului.

„Penalitatea se aplică atunci când se descoperă o companie care încearcă să publici opinii false”, indică TripAdvisor.

Platforma de călătorii și-a indreptat, de asemenea, eforturile împotriva oamenilor și companiilor care vând recenzii false, prin sistemul de creare de utilizatori fictivi care scriu recenzii inventate.

Sursă: TripAdvisor Review Transparency Report
Sursă: TripAdvisor Review Transparency Report

„Din 2015, TripAdvisor a întrerupt activitatea a peste 75 de site-uri web care au fost descoperite încercând să vânda recenzii, inclusiv o persoana a fost condamnată anul trecut la nouă luni de închisoare de Curtea Penală Lecce din Italia”, spune compania.

„Jocul cu focul”

„Cumpără recenzii pentru afacerea ta pe TripAdvisor și Google my Business„. Anunțuri de acest tip, sau pentru a cumpăra followers, pot fi foarte tentante pentru companiile turistice care doresc să își îmbunătățească poziționarea online au reputația online. Cu toate acestea, experții avertizează împotriva acestor practici.

Dar compania care este tentată să cumpere recenzii „se va juca cu focul”, deoarece algoritmii platformelor precum TripAdvisor (concepute pentru a detecta acest tip de recenzii la cerere), „sunt destul de avansate și îți pot suspenda contul, trimițând la gunoi tot ceea ce s-a lucrat în mod cinstit în portal”, explică Rafael de Jorge, specialist în marketing.

În afară de a cumpăra recenzii la cerere, o altă practică destul de răspândită este publicarea de recenzii favorabile despre propia ta afacere. Dar, după cum explică Blanca Zayas, purtătorul de cuvânt al TripAdvisor, „auto-publicarea” este una dintre formele de fraudă pe care le detectăm și penalizăm sever”.

Codul de etică

„Recenziile consumatorilor au devenit esențiale pentru milioane de activități turistice din întreaga lume. Acest lucru este un progres, atât timp cât aceste opinii sunt fiabile și imparțiale, așa cum a recomandat recent Comitetul Mondial de Etică al Turismului”, afirmă Pascal Lamy, președintele Comitetului Mondial de Etică al Turismului al UNWTO (Organizația Mondială a Turismului).

„De aceea, este încurajator să vedem ca platforme precum TripAdvisor sunt angajate cu transparență în modul în care monitorizează, controlează și gestionează opiniile pe care le primesc pentru a preveni abuzul și frauda”, adaugă Lamy.

Raportul poate fi descărcat la acest link.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.