Shadow

Traficul aerian a scăzut cu 60,2% în 2020 „un an de uitat”

Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) a comentat că 2020 a fost „un an de uitat” și „cel mai dificil din istoria sa”, întrucât sectorul transportului aerian a suferit o scădere de 60,2% a numărului de pasageri și 69% comparativ cu anul precedent din cauza efectelor pandemiei. 

În 2020, potrivit datelor publicate de IATA, numărul pasagerilor a fost de 1,8 miliarde (în 2019, cifra a crescut la 4,5 miliarde), în timp ce veniturile s-au ridicat la 189 de miliarde de dolari. Pierderile nete pentru sector au fost de 126,4 miliarde de dolari.

În același timp, transportul de marfă a fost „punctul pozitiv”, întrucât raportul dintre mărfurile disponibile pe tonă-kilometru (ACTK) a scăzut doar cu 21,4%, în timp ce factorul de încărcare a sectorului a crescut cu șapte puncte procentuale, până la 53,8%, cea mai mare valoare de când IATA a început să îl măsoare în 1990.

„2020 a fost un an pe care am vrea să-l uităm” a declarat directorul general al IATA, Willie Walsh, într-un comunicat, menționând, de asemenea, dispariția unui milion de locuri de muncă și pierderile de 126,4 miliarde de dolari.

Walsh a subliniat că în cel mai grav moment al crizei, când guvernele din întreaga lume au închis frontierele țărilor sau au impus carantine stricte, 66% din flota de aeronave comerciale era inactivă.

Dar managerul asociației, care reunește cele mai importante companii aeriene din lume, a adăugat că statisticile relevă, de asemenea, „o istorie incredibilă de perseverență”, în care multe guverne au recunoscut „contribuția civică a aviației și au furnizat baloane de oxigen financiar și alte forme de sprijin”.

Walsh a atribuit „acțiunea rapidă a companiilor aeriene și angajamentul” muncitorilor că sectorul va depăși „cel mai dificil an din istoria sa”.

Datele IATA indică faptul că în 2020, în locuri disponibile pe kilometru, capacitatea sectorului  scăzut cu 56,7%. Rutele internaționale au fost cele mai afectate, cu o reducere de 68,3%.

Cea mai mare scădere a traficului de pasageri a avut loc în Orientul Mijlociu, unde cifra a fost de 71,5% în venitul pe pasager-kilometru (RPK), urmată de Europa, cu o reducere de 69,7%, și Africa cu 68,5%.

Între timp, China a devenit cea mai mare piață internă din lume pentru prima dată în istorie, deoarece transportul aerian s-a recuperat mai repede după ce pandemia a fost sub control.

Asia-Pacific a fost prima regiune din lume în ceea ce privește pasagerii transportați, cu 780,7 milioane (o scădere de 53,4%), urmată de America de Nord, cu 401,7 milioane de pasageri (-60,8%) și Europa, cu 389,9 milioane de pasageri (-67,4%).

În America Latină au călătorit 123,6 milioane de pasageri (-60,6%), în Orientul Mijlociu 76,8 milioane de pasageri (-67,6%), iar în Africa 34,4 milioane de pasageri (-65,7%).

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.