Radiografie a pierderilor economice în turismul global

Datorită avansului coronavirusului, restricțiile au fost aplicate călătoriilor ca niciodată în istorie, iar Organizația Mondială a Turismului (OMT) a estimat că pierderile din sector ar putea ajunge la 410.000 milioane de euro, deoarece numărul mișcărilor internaționale ar suferi o contracție de până la 30%. Un raport al Global Journey Consulting (GJC), managerii Rețelei Mondiale de Turism de Shopping (WSTN), despre impactul Covid-19 asupra industriei turismului arată o radiografie a modului în care pandemia lovește diferite sectoare. 

 

Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) estimează că 25 de milioane de locuri de muncă în sectorul aviației sunt expuse riscurilor din cauza restricțiilor de călătorie și, potrivit unei evaluări realizate de IATA, citată de GJC, industria „ar putea pierde în jur de 55.000 de milioane de euro în rezervele sale până la 30 iunie 2020, cu o pierdere netă trimestrială de 35,4 miliarde de euro”, ceea ce răspunde la o scădere aproximativă de 38% a cererii față de 2019. Așa cum publica evisionturism, cifra de afaceri a industriei transportului aerian ar scădea în acest an cu 44%, ceea ce se traduce în 252.000 de milioane de dolari (aproximativ 232.000 de milioane de euro). 

 

Una dintre cele mai afectate țări ar fi Spania cu 11.800 milioane de euro mai puțin, din cauza faptului că numărul de pasageri s-a redus cu 93,7 milioane de persoane. Acest lucru înseamnă că aproape 750.000 de locuri de muncă și 44.842 milioane de euro în contribuție la economia spaniolă sunt în pericol”, adaugă GJC citând IATA. 

 

Experții prevăd un impact în formă de U pentru industria companiilor aeriene, similar cu cel experimentat în 2003 în timpul SARS „și o revenire la creșterea capacitatii în primele luni ale calendarului anului 2021”. 

 

În cazul croazierelor, Bloomberg a informat că cei mai mari trei operatori de croaziere din lume au pierdut în mai puțin de două luni 42.000 de milioane de dolari „mai mult de jumătate din valoarea lor de piață”, indică raportul GJC. 

 

Știrile despre contagiile pe nave și recomandările țărilor și organizațiilor au dus la aceste rezultate, în ciuda faptului că CLIA a declarat la acea vreme că „nu este justificat să se restricționeze circulația navelor”, având în vedere ca sunt respectate protocoale stricte de control de sănătate, cum ar fi scanerul termic, verificările de temperatură iș alte măsuri înainte și după îmbarcarea navelor. În acest moment, trebuie să ținem cont și de lovitura pe care o înseamnă pentru porturi, deoarece lipsa de croaziere înseamnă un lanț de pierderi comerciale. 

 

Târguri de turism și călătorii de business

În ceea ce privește industria târgurilor, The Global Association of the Exhibition Industry calculează, că la sfârșitul celui de-al doilea trimestru al anului 2020, afacerile care nu au loc din cauza anulărilor și amânările vor fi în jur de 134.000 de milioane de euro. Și în ceea ce privește industria târgului impactul este de 81.600 milioane de dolari pentru această perioadă. 

 

Datele pe regiuni, citate în raport, arată că America de Nord va fi cea mai lovită cu 29.200 de milioane de euro și 320.000 de locuri de muncă, urmată de Europa cu 28.800 milioane de euro și 378.000 de locuri de muncă. 

 

Un sondaj realizat de Global Business Travel Association (GBTA), care reunește 1.155 de membri și companii din întreaga lume, confirmă faptul că, datorită coronavirusuluimai mult de jumătate dintre asociații săi (53%) au anulat sau au suspendat toate călătoriile neesențiale. În zona evenimentelor, 95% au anulat și 92% au amânat reuniunile, conferințele sau evenimentele din cauza Covid-19, iar 31% le-au schimbat în alte locuri. 

 

Cumpărături și viața de noapte

În segmentul turismului legat de modă și lux (turismul de shopping) impactul a fost brusc, deoarece Covid-19 a început în China, o piață care reprezintă 90% din creșterea pieței mondiale de lux în 2019, de aceea se estimează o scădere a vânzărilor de 600.000 de milioane de dolari (550.000 de milioane de euro)

 

Conform datelor de la firma de consultanță GCG, brandurile de lux ar trebui să se pregătească pentru o scădere a vânzărilor cuprinse între 85.000 și 120.000 de milioane de dolari in 2020. Iar Bain & Company, specializată în studiul pieței de lux la nivel mondial estimează o contractare la o rată anuală de între 25% și 30% în primul trimestru. Pentru anul 2020, în ansamblu, sunt luate în considerare trei scenarii posibile în care scenariul intermediar sugerează o contracție de între 22% și 25% (reprezentând o scădere de aproximativ 60.000 la 70.000 milioane de euro). 

 

În cele din urmă, în ceea ce privește timpul liber, Asociația Internațională a Vieții de Noapte estimează că acest sector va avea o pierdere de 271.600 milioane de dolari (aproximativ 250.000 milioane de euro).

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.