Shadow

Marea OTA chineză Ctrip, în cucerirea lumii

Ctrip a dezvoltat o expansiune puternică, în ultimii ani, folosind toate armele disponibile. Compania își propune să crească atât la nivel național, cât și în zona sa de influență, precum și pe plan internațional, acordând o atenție specială Europei și altor zone strategice.

Finanțele marelui gigant chinez de turism online, Ctrip, sunt destul de solide. De exemplu, în al doilea trimestru al anului 2017, a obținut profituri de 352 de miloane de yuani (45 milioane de euro), iar cifra de afaceri a ajuns la 6.461 milioane de yuani (45 milioane de euro), iar cifra de afaceri a ajuns la 6.461 milioane de yuani (830 milioane de euro) în doar un trimestru al anului, reprezentând o creștere de 45% față de anul fiscal precedent. Rezervările de cazare au crescut cu 30%, dar partea afacerii care a crescut cel mai mult a fost transportul, cu 50%, datorită efectului achiziției motorului de căutare meta Skyscanner în toată afacerea, atât la nivel de vânzări și deschiderea de piețe, cât și de optimizarea de resurse tehnologice.

Achiziția Skyscanner, finalizată în decembrie 2016 și pentru care a plătit 1.650 milioane de euro, s-a dovedit profitabilă pentru Ctrip, la fel ca și achizitionarea concurentului local Qunar, un concurent pe care l-a neutralizat în 2015, când a cumpărat 45% din acțiuni. De asemenea, a intrat în cealaltă piață emergentă gigant de turism, India, cu o investiție de 165 milioane de euro în cea mai mare OTA din țară, MakeMyTrip, la începutul anului 2016, ajungând la o participare de 26%. Marea agenție indiană tranzacționeaza pe Bursa din New York, în contact cu o piață în care a intrat de asemenea, în octombrie 2016 anunțând o investiție neprecizată în doi operatori de turism din Statele Unite, cu o poziție dominantă în această țară în turismul receptor chinez, Ctour Holiday și Universal Vision, care adaugă împreună o participare de 50% pe piața de excursii pentru grupurile de turiști chinezi din America de Nord. Această incursiune permite agenției Ctrip să îmbunătățească oferta de servicii în destinație și capacitatea de contractare acolo.

Prin achiziții și investiții, OTA a intrat în piețe turistice din întreaga lume. Fotografie: Fortune.
Prin achiziții și investiții, OTA a intrat în piețe turistice din întreaga lume. Fotografie: Fortune.

Intrarea în noi piețe

Cele mai recente mișcări ale OTA se îndreaptă spre intrarea în noi piețe. În septembrie 2017 a anunțat că planifică un site web in limba rusă pentru a valorifica creșterea puternică a schimburilor de turiști dintre Rusia și China, creșterea înregistrată de Ctrip în 2017 de cerere în piața chineză pentru destinațiile rusești a fost de 50%. Potrivit datelor Asociației de Turism din Rusia Mir Bez Granits – O lume fără frontiere-. un milion de turiști chinezi au vizitat Rusia în 2016 și 1,7 milioane de ruși au călătorit în China. În acest caz este o chestiune de a profita de interesul actual trezit în țările cu amprentă socialistă, vizitând alte destinații cu acest aspect comun, ceea ce se observă și în Cuba.

Cu toate acestea, spre deosebire de marile OTA occidentale, cum ar fi Expedia și Priceline, care au dorit să profite de avantajul P2P de cazare, cu achizița HomeAway în primul caz și extinderea bazei de cazare în cazul lui Booking, OTA chineză a scăpat de divizia sa în acest domeniu, vânzând-o celei mai mari companii de închirieri de vacanță din China, Tujia, care a rămas, de asemenea, cu Qunar, și operează și în Japonia, Coreea de Sud și Singapore.

În conformitate cu cartea albă elaborată de Sabre și PhoCusWright cu privire la „Optimizarea canalelor hoteliere”, procentul pieței reprezentat de rezervările online variază foarte mult de la un continent la altul și este deosebit de important în cazul Asiei-Pacific, reprezentând 72%. Cazul specific al Chine cu 91% dintre călători care au vizitat site-ul unei OTA în 2017, ceea ce arăta că modelul de afaceri al Ctrip are un viitor extraordinar.

Cu toate acestea, piața chineza se confruntă cu o barieră în calea creșterilor călătoriilor individuale, comparativ cu formula tradițională a grupurilor, care este limba. De aceea, ăn 2017, OTA s-a aliat cu motorul de căutare  Baidu  pentru a lansa un sistem de traducere special pentru această piață emitentă. Cu ajutorul tehnologiei OCR (Optical Character Recognition) dezvoltată de Baidu, este mai ușor pentru turiști să traducă conținutul din engleză în chineză, făcând o fotografie cu aplicația chineză, explică agentia. Instrumentul este mai ușor de utilizat și mai exact decât tastarea de caractere, asigură OTA. Potrivit unui raport al China Tourism Academy și Ctrip, 62 de milioane de cetățeni chinezi au călătorit în străinătate în prima jumătate a anului 2017. Aproximativ 58% dintre acești turiști călătoresc independent și 42% în grup.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.