Shadow

IHIF 2023: cinci tendințe care vor modela viitorul hotelurilor

Tema aleasă pentru cea de-a 25-a ediție a forumului de investiții hoteliere IHIF, care a avut loc luna trecută la Berlin, exemplifică mișcarile îndrăznețe pe care hotelurile le fac pentru a profita de oportunitățile care apar pe piață, așa cum am informat în alt articol. Și nu au lipsit exemplele de investitori și operatori care au mers împotriva curentului pentru a-și atinge obiectivele într-un mediu operațional care rămâne previzibil. Din tot ceea ce s-a auzit la conferința, de la strategii originale de gestionare a activelor de formule creative de finanțare„, Patrick Whyte, redactor-șef al Hospitality Investor, a extras cinci tendințe care vor modela viitorul hotelurilor

1.- Numărul de tranzacții hoteliere este încă foarte limitat

Piața tranzacțiilor hoteliere rămâne moderată. După cum a recunoscut Patrick Whyte, „ne aflăm în acel punct curios al ciclului în care cererea susținută continuă să crească așteptările vânzătorilor dar, în același timp, costul datoriei a crescut în așa fel încât face mai complicată căutarea de finanțare pentru potențialli cumpărători.  Diferența dintre cele două poziții de preț este prea mare pentru a ajunge la un acord în acest moment”.

„O mulțime de capital oportunist așteaptă ca diferența dintre preț și ofertă să se micșoreze, în special cumpărătorii în numerar”, potrivit lui Jan Simons, director de hoteluri la Colliers.

În timp ce IHIF avea loc, Financial Times a relatat că Brookfield a scos la vânzare Center Parks pentru o sumă cuprinsă între 4 și 5 miliarde de lire sterline (4,6 și 5,75 miliarde de euro); un preț oarecum piperat, având în vedere că Brookfield a plătit 2,4 miliarde de lire sterline (2,76 miliarde de euro) lui Blackstone în 2015. Prin urmare, Whyte se întreabă „dacă investitorul canadian crede că cea mai grea etapă a călătoriei ar putea începe în curând și că este momentul să se retragă„.

2.- Criteriile ESG intră într-o nouă etapă

Redactorul-șef al publicației Hopitality Investor, parte a aceleași companii care organizează IHIF, consideră că este „incredibil modul în care a evoluat nivelul de abordare al criteriilor ESG (mediu, social și guvernanță) în ultimii doi ani de forum. S-a transformat de la un subiect, în cadrul căruia companiile obișnuiau să vorbească despre generalități, la ceva mult mai concret. În acest an, IHIF a făcut un pas înainte, creând un hub dedicat ESG pentru a explora impactul mai larg al acestuia pentru investitori.

Moment de networking la IHIF
Moment de networking la IHIF. Fotografie de Simon Callaghan/Questex

Pentru Whyte, „există două motive care stau la baza acestei schimbări majore. În primul rând, accelerarea cererii consumatorilor, deși nu există încă prea multe dovezi că aceștia sunt dispuși să plătească mai mult pentru asta. Al doilea este reglementarea, motiv pentru care organisme precum Energy & Environment Aliance încearcă să canalizeze răspunsul industriei”. Dar, bineînțeles, „brandurile și proprietarii vor trebui să găsească modalități de a reduce decalajele pentru a face industria să avanseze”.

3.- Utilizarea creativă a spațiului

Hotelizarea spațiului imobiliar se va accelera datorită schimbărilor structurale în modul în care lucrăm, cumpărăm și trăim. Whyte a subliniat că „schimbările pe care le-am văzut în timpul pandemiei au continuat și, în timp ce mulți oameni au revenit la muncă la birouri, lucrul cinci zile pe săptămână la birou a devenit istorie în majoritatea locurilor de muncă din domeniul serviciilor”.

Ca urmare, a adăugat el, „începem să vedem o creștere a vânzărilor în birouri în dificultate (distressed), dintre care unele vor fi transformate în hoteluri, în timp ce altele își vor extinde oferta cu fitness, wellness, mâncare și băutură și chiar cazare, pentru a-i încuraja pe angajați să se întoarcă la munca față în față, precum și pentru a atrage clienți externi.

Sébastien Bazin, CEO al Accor, este foarte cunoscut pentru ideile sale diferite. În interviul acordat cu ocazia IHIF din acest an, el a recunoscut că vrea să dea peste cap afacerea hotelieră, acordând prioritate comunităților locale înaintea călătorilor. Această strategie presupune să se asigure că unitatea este potrivită pentru ca oricine să mănânce sau să lucreze în ea, du doar pentru oaspeți.

Nu a fost singurul care a făcut acest tip de apreciere, deoarece Nicholas Clayton, președintele GOCO America la GOCO Hospitality a subliniat că „oamenii preferă utilizarea mixtă din motive legate de stilul de viață și comoditate. Acest lucru înseamnă că trebuie să fim mai eficienți în planificarea proiectelor, cu noi abordări în ceea ce privește holurile, acoperișurile și piscinele, gândindu-ne în același timp la complexitatea duală a adaptării facilitatilor pentru funcționalitatea de zi și de noapte„.

4.- Finanțarea datoriei, mai greu de obținut, dar încă disponibilă

Finanțarea datoriei este mai scumpă decât a fost de la criza financiară încoace, ceea ce face ca orice tranzacție să fie mai costisitoare decât era în urmă cu câțiva ani. Acest lucru înseamnă, după cum a subliniat Whyte, că „cumpărătorii all-equity sunt în vogă, dar există creditori dispuși să finanțeze aceste tipuri de tranzacții, trebuie doar să fie cei potriviți”.

Articole generate la această ediție a IHIF și la cea anterioară:

IHIF: mișcări îndrăznețe ale hotelurilor pentru a profita de oportunități

Un model mai integrator de resort-uri pentru atenuarea punctelor slabe ale segmentului

Filozofia Amazon: concentrează-te pe client ca și motor al inovației

Sébastien Bazin: „Creșterea nu este în contradicție cu sustenabilitatea”

Înapoi în viitor: dorința de a călători favorizează agențiile și turoperatorii

În această linie, David Gorleku, director general al strategiilor de iîdatorare pentru produsele imobiliare ale Blackstone, a declarat: „În prezent, datoriile sunt mai scumpe și mai puțin disponible așa că trebuie să avem o abordare mai activă pentru fiecare activ în parte. Ne place tendința turismului de vacanță și vedem că turismul de business va avea nevoie de mai mult timp pentru a-și reveni pe deplin, dar atenția noastră este pe termen lung.

5.- Revoluția inteligenței artificiale este „aproape aici”

În opinia lui Whyte, „ne aflăm în zorii noii ere a inteligenței artificiale (AI). Când ChatGPT a fost lansat la sfârșitul anului trecut, totul s-a schimbat: în fiecare zi se descoperă noi utilizări, iar pentru piața investițiilor hoteliere ar putea exista o potențială perturbare în domenii precum evaluările„.

Karen Bolda, vicepreședinte senior de produs și tehnologie la Expedia Group, a explicat că „fiecare versiune introduce o nouă gamă de posibilități. Cu ChatGPT4 poți antrena mult mai mult IA cu datele tale, dar suntem încă într-o fază prea timpurie”.

Jenny Southan, fondator, CEO si editor al Globetrender, consideră că inteligența artificială este una dintre marile tendințe ale viitorului, afirmând că aceasta poate revoluționa industria prin dezvoltarea roboților, controlul inteligent al camerelor și analiza tendinței pieței pentru a optimiza prețurile.

Informația de referință este disponibilă pe site-ul Hospitality Investor.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.