Hotelierii europeni resping compromisul oferit de Booking

Asociațiile hoteliere din 28 de țări reunite în cadrul Adunării Generale a HOTREC, care a avut loc între 22 și 24 aprilie la Luxemburg, au analizat acordul la care au ajuns autoritățile de concurență din Franța, Italia și Suedia cu Booking.com, așa cum a publicat am informat în știrea „Booking va aplica măsuri corective pentru a evita amenda pentru restrangerea concurenței

Hotelierii europeni resping compromisul oferit de Booking. #shu#
Hotelierii europeni resping compromisul oferit de Booking. Imagine Shutterstock

Autoritățile au acceptat săptămâna trecută angajamentele propuse de Booking.com pentru a rezolva cazurile de concurență națională deschise îFranța, Italia și Suedia cu privire la clauzele de paritate a prețurilor, care vor intra în vigoare la 1 iulie cu o valabilitate de cinci ani. În cazul în care Booking nu le va îndeplini, sunt prevăzute amenzi de milioane. 

Deși, în principiu aceste concesii trebuia să fie aplicate doar în Franța, Italia și Suedia, compania a anunțat că le va extinde întregului spațiu economic european

Adunarea Generală a HOTREC a aprobat într-o declarație următoarele aspecte, pe care le consideră esențiale

1. Asociațiile hoteliere consideră clauzele de paritate de prețuri contrare regulilor de concurențe europene. Acceptarea angajamentelor propuse de Booking.com cu măsuri corective pentru a evita amenda autorităților naționale de Concurență nu poate însemna acceptarea de facto a abuzurilor asociate cu această practică. Booking.com s-a angajat să nu aplice măsuri echivalente. 

2. Ospitalitatea europeană nu acceptă că libertatea sa antreprenorială de a fixa prețurile și condițiile prin intermediul distribuției offline  (telefon, fax, etc.) este limitată de aceste angajamente. Booking.com s-a angajat în principiu să nu solicite paritatea în ceea ce privește vânzările în afara canalului online nici cu condițiile especiale oferite de hoteluri anumitor clienți sau grupuri. 

3. Asociațiile hoteliere consideră acordul la care s-a ajuns un prim pas dar insuficient spre eradicarea clauzelor de paritate. Angajamentele asumate de Booking.com va permite hotelurilor să ofere tarife mai mici la camere pe alte site-uri de rezervare, dar nu pe propiul său canal de distribuției online. 

4. HOTREC nu este convis de de presupusele efecte pozitive ale acestor angajamente, deoarece se întreabă ce interes pot avea hotelurile pentru a vinde mai ieftin pe alte canale de distribuție care aplică același comision sau mai mare decât Booking.com. Pe de altă parte, multe hoteluri se bucură deja de presupuse avantaje ale „măsurilor corective ale Booking.com”, deoarece în timp ce oferă tarife mai bune prin telefon sau fax în programele lor de loialitate. 

5. Asociațiile spun că în prezent există două modalități la fel de valabile la nivel european pentru a rezolva problema de paritate de prețurilor în contractele de distribuție hoteliere. Formula negociată între autoritatea națională de concurență și Booking.com, așa cum a fost cazul Franței, Italiei și Suediei, sau interdicția totală a clauzelor ‘Most Favour Nation’ (MFN), printre care se află clauzele de paritate a prețurilor, așa cum s-a întțmplat în Germania. În acele țări europene în care autoritățile naționale de concurență nu au finalizat ancheta împotriva Booking.com, este posibil să facă acest lucru cu interdicția totală de paritate a prețurilor, așa cum a fost cazul Germaniei. 

6. Asociațiile membre HOTREC din țările afectate de aceste angajamente vor studia posibilitatea de a face recurs împotriva deciziei respectivelor autorități naționale de concurență

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.