Criza capacității aeroporturilor amenință aviația europeană

Criza de capacitate pe aeroporturile europene și noua dinamică a pieței necesită revizuirea regulilor de alocare a sloturilor. Această criză de capacitate în principalele infrastructuri cu care se confruntă Europa reprezintă o mare amenințare pentru competitivitatea și dezvoltarea continuă a aviației europeane; conform concluziilor unui studiu comandat de Consiliul al Aeroporturilor Europene (ACI Europe). 

 

Spre deosebire de ceea ce afirmă Asociația Internațională a Transportului (IATA), studiul comandat de ACI Europe consultantului global ICF nu confirmp ca normele de atribuire a programelor cu capacități scăzute de plecări sau sosiri pe aeroporturile congestionate din Europa promovează concurența și conectivitatea în crestere. De fapt, studiul ICF nu menționeaza regulile actuale pentru alocarea stocurilor aeroportuare. Concentrația sa este pusă pe dinamica tarifelor aerine și indică absența unei relații directe între nivelul tarifelor aeroportului și tarifele aeriene

 

De la începutul anilor 1990, piața aviației europene a oferit beneficii semnificative consumatorilor printr-o competitivitate și opțiuni sporite, datorită politicii de liberalizare implementată în Uniunea Europeană, care trebuie extinsă în continuare în piețele externe ale UE. 

 Criza capacității aeroporturilor amenință aviația europeană

Cu toate acestea, criza de capacitate aeroportuară cu care se confruntă Europa este o amenințare majoră pentru competitivitatea continuă și dezvoltarea aviației europene, la care Eurocontrol este de acord în ultimul studiu „Challenges of Growth„. Aceștia consideră că, dacă nu sunt abordate, lipsa capacității aeroportului va limita câștigurile de conectivitate și alegerea consumatorului. În ceea ce privește gestionarea aeroportului, consolidarea companiilor aeriene vor putea exercita o dominare mai mare. Nu este surprinzător faptul că aeroporturile europene raportează deja la o tendință ingrijorătoare a companiilor aeriene care se opun din ce în ce mai mult investițiilor aeroportului în capacitate și calitate. Comisia Europeană a ridicat recent această problemă. El a lămurit, de asemenea, în decizia sa recentă privind airberlin și cazul Lufthansa care: „În cadrul de reglementare actual, sistemul de asignare de sloturi nu are un efect de descurajare suficient de puternic împotriva utilizării anticoncurențiale a programelor de zbor”. 

 

Olivier Jankovec, directorul general al ACI Europe, a declarat că „abordarea crizei de capacitate aeroportuară necesită o abordare curpinzătoare, prin care atât industria cât și autoritățile de reglementare să ia toate modalitățile posibile de a asigura utilizarea cât mai eficientă a capacității aeroportului planificarea, finanțarea și livrarea capacității aeroportului suplimentare. Primul necesită o reconsiderare a Regulamentelor UE privind sloturile aeroportului, care se bazează pe Ghidurile Mondiale de Programare de Sloturi (WSSG) ale IATA. Aceste orientări au fost adoptate cu decenii în urmă, într-un moment în care structura și dinamica pieței aviatice erau foarte diferite. Lipsa capacității aeroportuare în Europa nu a fost o provocare ca azi, iar politica aviației a urmat o abordare centrată pe linia aeriană, mai degrabă decât o abordare centrată pe consumatori și conectivitate. De fapt, aceste linii directoare sunt standarde de facto ale companiilor aeriene deja consacrate pentru companiile aeriene deja consacrate”.

 

El a adăugat că aeroporturile nu au nicio voce în formularea și, de asemenea, în modul în care se aplică regulile de alocare a sloturilor. „Nicio altă industrie nu se confruntă cu un asemenea paradox. Acum este momentul să abordăm acest lucru”. 

 

În timp ce IATA s-a angajat cu ACI World într-o revizuire a WSSG, ACI Europe a început să stabilească o legătură cu Comisia Europeană pentru o posibilă revizuire a reglementărilor UE privind sloturile aeroportului.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.