Shadow

Capacitatea transportului aerian va fi redusă în medie cu 60% în 2021

Creșterea infecțiilor cu coronavirus în septembrie și noile restricții de călătorie, în special în Europa, vor reduce numărul de călătorii în 2021, potrivit unui raport al agenției de rating de credit Moody’s. Aceasta menține o perspectivă negativă pentru companiile aeriene din întreaga lume, cu pierderi operaționale de 20 de miliarde de dolari – de aproximativ 17 miliarde de euro – în anul următor. În plus, prevede că, capacitatea transportului aerian va fi redusă cu 60% în medie în 2021 comparativ cu 2019. 

 

Profiturile din exploatarea companiilor aeriene se vor apropia de 6 miliarde de dolari în 2022 – mai mult de 5 miliarde de euro – comparativ cu 29 de miliarde de dolari în 2019 – aproximativ 25 de miliarde de euro – după pierderi proiectate de aproximativ 20 de miliarde de dolari în 2021. 

 

Lichiditatea majorității companiilor aeriene va fi suficientă pentru a-și îndeplini obligațiile, cu condiția ca vaccinurile să fie aprobate până la sfârșitul anului 2021 și să conducă la o recuperare susținută a cererii. 

 

Pe de altă parte, raportul Moody’s estimează că, capacitatea transportului aerian va fi redusă în medie cu 60% în 2021 comparativ cu 2019 și se așteaptă să crească anul acesta mai repede în Statele Unite, Australia, America Latina și Asia decât pe piețele europene. 

 

În cel mai bun scenariu de recuperare, capacitatea din 2021 va fi redusă cu 50% față de 2019, cu vaccinurile disponibile în prima jumătate a anului. 

 

O concurență crescută a prețurilor va avea loc până în 2021 în diferite grade, deoarece companiile aeriene desfășoară o capacitate excesivă a aeronavelor, în principal pe rutele interne. 

 

Cu toate acestea, industria nu va abandona strategia în mare măsură uniformă de a obține randamente acceptabile pe capitaluri proprii odată ce cererea va crește, potrivit raportului. 

 

Veniturile companiilor aeriene vor fi scăzut cu aproape 70% în 2020, pentru a se recupera în 2021, la aproximativ 50% din nivelul din 2019. 

 

Marjele operaționale vor deveni pozitive în 2022, după ce au fost mai puțin negative în 2021 comparativ cu 2020. 

 

Potrivit capacității la nivelul cererii și reducerea costurilor vor rămâne o prioritate pe măsură ce companiile așteaptă revenirea clienților. 

 

Cu perspective limitate pentru o inflexiune accentuată a cererii de călătorii în 2021, cu excepția cazului în care țările ridică restricțiile de carantină, menținerea unei acoperiri extinse a consumului zilnic de numerar va rămâne primordială pentru supraviețuire, notează Moody’s. 

 

Companiile aeriene vor avea solduri de datorii mai mari, levier financiar și cheltuieli de dobandă mai mari până cel puțin în 2023, iar anul viitor vor testa puterea operatorilor cu mai puțină lichiditate. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.