Canabisul, tradiţiile islamice, fitnessul social şi spa, tendinţe wellness pentru 2015

Spafinder Wellness 365 a prezentat cel de-al douăsprezecelea studiu al topului 10 de tendinţe în turismul wellness şi spa pentru acest an. Previziunile sale sunt unice pe piaţă pentru că oferă o viziune imagine de ansamblu al sectorului, care include experienţe de spa, fitness, frumuseţe, călătorii, nutriţie şi bunăstare corporativă, împreună cu detalii privind fiecare tendinţă.

Managerul său de brand, Mira Kyricos, recunoaşte că “în aceşti 12 ani nu am mai văzut conceptele wellness să aprofundeze atât de mult şi să devină atât de globale, sa fie atât de semnificative şi să evolueze în atâtea direcţii surprinzătoare şi provocatoare”. Scopul său, adaugă ea, este “de a oferi o resursă solidă şi să ajute industria să ia decizii bine informate prin analiza schimbărilor sociale, culturale şi economice care hrănesc fiecare tendinţă“.

O tendinţă evidentţată în raport şi care era de neconceput în urmă cu câţiva ani este adoptarea tot mai mare a canabisului ca sursă de ingrediente şi tratamente curative. Pe măsură ce valul de legalizare a marijuanei în scopuri medicale sau de agrement care a început anul acesta în Uruguatva ajunge în alte regiuni ale lumii va dobândi o imagine de bunăstare, cu noi aplicaţii pentru spa, frumuseţe, călătorie şi yoga.

Pe măsură ce se legalizează marijuana, vor creşte legăturile dintre această veche plantă medicinală şi turismul de wellness.  #shu#

Pe măsură ce se legalizează marijuana, vor creşte legăturile dintre această veche plantă medicinală şi turismul de wellness. Imagine Shutterstock.

 

Tendinţele iau, de asemenea, întorsături neaşteptate, cum ar fi creşterea aplicării de tradiţii wellness ale lumii islamice; căutarea simplităţii, de la retrageri unde liniştea cuprinde  experienţele “dincolo de stele” la noile “comunităţi şi oraşe wellness”, unde valori precum mersul pe jos şi cultivarea propiilor alimente sunt în plină expansiune. Iar în tendinţa “My fitness, my tribe, my life” (fitnessul meu, tribul meu, viaţa mea) vom vedea cum fitnessul şi yoga personalizat vor continua să transforme modul în care oamenii trăiesc, socializează, se îmbracă şi călătoreşte răspunzând nevoilor umane de bază de a face parte dintr-o comunitate adevărată într-o epocă a individualismului.

Topul 10 al tendinţelor globale pentru turismul de wellness şi spa în 2015 sunt următoarele:

1. – Baia de pădure: conştiinţa este cu natura

Conceptul japonez de baie de pădure nu are nimic de-a face cu apa, ci cu o practică simplă: un plimbare tăcută concentrând mintea pe sunete, mirosuri, culori şi senzaţii ale pădurii. Este poetic, dar are, de asemenea, o explicaţie medicală: substanţele chimice emise de copaci au un impact de durată asupra sistemului imunitar al oamenilor. Prin urmare, se anticipează că în acest an şi în următorii vor exista mai multe “terapii forestiere”, mai mulţi medici care vor prescrie petrecerea timpului înconjurat de copaci, mai multe programe de băi de pădure în tratamentele spa şi mai multe resort-uri chic de “păduri şi natura sălbatică”.

2. – Canabis: noi conexiuni de spa şi wellness

Legalizarea progresivă a marijuanei, care va avea ca punct de plecare Uruguay în acest an, oferind acestei plante medicinale vechi un uprade al imaginii sale cu profilarea de noi conexiuni între canabis şi turismul de wellness. Deci, vom vedea mai multe dispensare de marijuana adoptand imaginea si serviciile spa-urilor, plus turismul medical de canabis cu experienţe de spa de lux; branduri noi de spa de zi de canabis; plus spa-uri care utilizează topice pentru ameliorarea durerii şi în produse cosmetice, printre alte inovaţii.

3. – Tradiţii wellness din lumea islamică: dincolo de hammams şi ulei de Argan

Lumea a fost incapabilă să perceapă tot ceea ce tradiţiile de wellness din lumea islamică pot oferi, cu cunoştinţele lor avansate cu privire la produsele alimentare cu puteri vindecătoare şi practici de vindecare şi înfrumuseţare bazate pe natură, cu peste o mie de ani de experienţă. Dar, Spafinder Wellness 365 estimează că începând cu acest an mai mulţi oameni caută tradţtiile nutriţionale, de frumuseţe şi de spa ale culturii islamice, cu condimente, cereale şi fructe din Orientul Mijlociu şi Africa utilizate ca alimente în tratamentele de înfrumuseţare, de la lapte de camila la fructele baobab; în timp ce în spa-uri vor fi oferite mai multe tratamente cu nămol şi băi de nisip.

4. – Revoluţie industrială: turism de wellness pentru muncitori

Pauze în timpul programului pentru un masaj gratis în fabrici sau o aplicaţie pentru smartphone conectată la un program de wellness la sediul central, care aminteşte camionagiilor care parcurg distanţe lungi opţiuni de meniu mai sănătoase. Încă nu se întâmplă în realitate; de fapt primul val de astfel de programe la locul de muncă s-au concentrat exlusiv pe poziţiile de conducere. Dar pe măsură ce antreprenorii vor lupta împotriva bolilor cronice, obezitate şi durerile musculare şi de oase, şi bolile mintale pot lovi mai dur muncitorii şi operatorii, în Spafinder Wellness 365 se aşteaptă să vadă mai multe programe concepute pentru ei în viitor, împreună cu o deschidere mai mare faţă de participarea acestor muncitori.

5. – Căminuri, comunităţi şi oraşe wellness

Noile dezvoltări imobiliare după criză duc conceptul de cămin sănătos mai departe, de la sisteme de purificare a aerului şi apă la iluminatul ritmului circadian. Oraşele întregi sunt planificate în jurul unui concept wellness de 360 de grade, cu un element de bunăstare aplicabilă nu doar locuinţelor, ci şi birourilor, şcolilor şi spitalelor. Sănătatea este acum noua bogăţie. Sănătatea este acum nouă bogăţie.

6. – Fitnessul meu, tribul meu, viaţa mea: fitnessul super social

Din ce în ce mai mulţi oameni fac din brandul lor de fitness său sala de gimnastică “viţta lor”. Fitnessul social defineşte pe cine cunoşti, cu ce te îmbraci sau unde călătoreşti. Această nouă realitate socio-culturală este răspunsul la o epidemie globală de singurătate alimentată de o renaştere a urbanizaţiilor, gospodăriile cu o singură persoană, un program de lucru prelungit şi vieţi petrecute în faţa ecranelor, care vor continua să încurajeze “fitnessul meu este familia mea”.

7. – Spa la sosire (şi pe rută): noul ritual de călătorie

Înainte în călătoriile de vacanţe şi de afacere a tratamentellor de spa erau percepute ca un serviciu suplimentar de lux. Acum, noul ritual de călătorie include tratamente, şi alte experienţe fitness şi de wellness, de indată ce au aterizat sau în drum spre aeroport pentru a combate jetlag-ul sau a spori activitatea. Prin urmare, vom continua să vedem dezvoltarea de spa-uri şi centre de wellness în aeroporturi, mai mullte hoteluri şi resort-uri vor oferi masaje gratuite cu check-in-ul, mai multe aplicaţii online şi servicii de concierge vor permite rezervarea cu o uşurinţă mai mare a masajelor sau a clase la sosirea la hotel, şi mai multe spa-uri vor deschide mai devreme, până mai târziu şi chiar 24 de ore, şapte zile pe săptămână.

8. – Frumuseţe hiper-personalizata: “făcut pentru mine” va fi din ce în ce mai important

Nu mai suntem doar consumatori; suntem colaboratori. În fiecare aspect al grijei faţă de frumuseţe apar noi oportunităţi pentru a personaliza experienţa. Vom vedea astfel mai multe branduri utilizând tehnologia informatică în magazin pentru a crea soluţii personalizate, mai mult coaching de piele online şi mai multe spa-uri îşi vor lăsa clienţii să creeze tratamente personalizate.

9. – Reacţia intestinului

“Ascultă-ţi intestinul” înseamnă, de obicei, să-ţi urmezi cele mai bune instincte, dar este una dintre cele mai importante tendinţe pentru 2015; o tendinţă care încearcă să dovedească faptul că prin modificarea compoziţiei sale vom putea duce sănătatea şi frumuseţea noastră la noi niveluri, să îmbunătăţească imunitatea noastră, să reducă posibilităţile noastre de obezitate şi chiar să creeze o minte fericită şi sănătate. În acest an vom vedea, prin urmare, mai multe teste care vor încera să dovedească legătura dintre intestinul nostru şi cum ne vedem şi ne simţim, cu o proliferare mare a probioticelor în ceea ce bem, măncăm şi punem pe pielea noastră; şi mai multe spa-uri (unii fac acest lucru de decenii) vor oferi modalităţi de a ne însănătoşi intestinele.

10. –Dincolo de stele: redefinirea luxului

Bogăţia extraordinară, interesul pentru ceea ce este diferit şi nou, zelul pentru documentarea experienţelor epice şi căutarea de singuăatate şi linişte se alimentează o nouă tendinţă: căutarea de experienţe “dincolo de stele”, unde lumina aerului şi spaţiul pentru a respira sunt noul lux, şi destinaţiile autentice şi noi vor deveni la modă în lumea calatoriilor. Cu aceasta schimbare industria turismului de lux se confrunta cu provocarea de a se autodepăşi pentru a uimi clienţii cu oferte şi experienţe chiar şi mai spectaculoase.

 

Raportul complet este disponibil în documentul PDF de mai jos.

pdf_image  Top 10 Global Spa & Wellness Trends Forecast

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply