Airbus lasă în urmă Boeing la inițierea unui Dubai Airshow 2019 „slab”

Airbus a primit două comenzi majore de la companii aeriene cu sediul în Emiratele Arabe Unite, evaluate la 30.000 de milioane de dolari (27.000 mil. €) la prețuri de catalog, obținând un avantaj timpuriu față de rivalul său Boeing în cursă pentru noi afaceri la Dubai Airshow 2019 care a avut un început foarte slab în comparație cu edițiile anterioare. Evenimentul, care se desfășoară o dată la doi ani, nu a putut produce vânzări duminică în ziua de deschidere, iar volumul nu a fost prea spectaculos în a doua și a treia zi. 

 

Dubai Airshow 2019 a deschis porțile în această duminică pentru industria aerospațială globală pentru a sărbători întâlnirea care va reuni 87.000 de profesioniști, 1.300 de expozanți timp de cinci zile, va observa până la 165 de aeronave și va participa la conferințe în acest sector. 

 

Zburând pe cer peste Dubai Airshow, și-au făcut expoziția acrobatică Al Fursan de la Emiratele Arabe Unite, pe lângă Patrouille de France a Forțelor Aeriene Franceze, întorcându-se la evenimentul din Dubai pentru prima dată din 2011. De asemenea, au zburat un Dassault Rafale și un Boeing B787-9, precum și mai multe elicoptere și singura companie aerobă din lume, echipa de expoziții din Marea Britanie, Blades. 

 

„Dubai Airshow oferă o platformă pentru experți internaționali și profeșioniști din industria aerospațială pentru a se conecta și a împărtăși ultimele tendințe, inovații și știri din industrie”, spune Ismail Ali Abdulla, CEO al Strata Manufacturing. 

 

Primele afaceri

Emirates, cu sediul în Dubai, a anunțat luni că a comandat 50 de Airbus A350 de la producătorul aeronautic european, conferind aeronavei cu corp larg un rol important în flota sa care include deja Airbus A380 și Boeing 777. 

Grafic al FlightGlobal.

 

Acordul, evaluat la 16.000 de milioane de dolari (14.450 mil. €) la prețuri de lista, înlocuiește o comandă de la Emirates anunțată în februarie pentru 30 Airbus A350 și 40 A330neo. Companiile aeriene negociază, în general, reduceri substanțiale la prețurile de catalog. 

 

Airbus a primit, de asemenea, o comandă suplimentară de 120 de aeronave din familia sa A320neo din partea Air Arabia, un operator low cost, cu sediul în Sharjah, altul dintre cele șapte Emirate Arabe Unite. Compania low cost din Emirate a spus că comanda de 14.000 milioane de dolari (12.640 mil. €) mai mult decât ar triplica capacitatea actuală a flotei sale. 

De la stânga la dreapta, CEO-ul Air Arabia, și Christian Scherer, directorul comercial al Airbus, au informat după ce au semnat un acord (Fotografie: AFP/Karim Sahib).

 

Boeing va încerca să asigure potențialii cumpărători ca următorul său 737 MAX va reveni în serviciu, după o oprire de mai bine de opt luni până în prezent după accidentele avioanelor operate de Ethiopian Airlines și Lion Air, ucigând 346 de persoane. 

 

Stan Deal, președinte și CEO al avioanelor comerciale la Boeing, a spus la Dubai că compania încă crede că poate obține certificarea americană pentru 737 MAX înainte de sfârșitul anului. Autoritățile de reglementare din întreaga lume consideră totuși că vor avea nevoie de mai mult timp pentru a verifica în mod fiabil siguranța aparatului și a software-ului său rectificat. 

 

Nu este singurul front deschis pentru producătorul american de aeronave. Luna trecută a anunțat că va reduce rata de producție a lui 787 Dreamliner la aproximativ 12 pe lună la sfârșitul anului viitor, din cauza scăderii cererii, cauzată de războiul comercial dintre Statele Unite și China. În plus, la mai multe unităț ale modelului 737 NG, model predecesor al MAX, aparținând diferitelor companii aeriene au apărut fisuri între fuselaj și aripi. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.