Adaptează strategia ta de marketing digital pentru căutările vocale

Atât pentru lenea de a scrie pe o tastatură mică, cât și pentru că insistăm să facem mai multe lucruri în același timp, căutarea vocală se impune mecanicii de scriere. Înregistrările audio de pe WhatsApp ajută la implementarea operativității și simplitaăii conținutului care, legat de algoritmul lui Google, face restul într-un mod simplu. Acum trebuie să ne adaptăm brandul la vocea călătorului atunci când zice cuvinte precum „Rezervare” urmat de numele unității noastre de cazare, cu cât mai des cu atât mai bine. 

Căutările vocale se impun ca mijloc de căutare a informațiilor prin intermediul dispozitivelor mobile. Consolidarea asistenților și optimizarea acestei funcționalități de către motoarele de căutare fac generalizarea utilizării acestei tehnologii. Astfel, și plecând de la maxima că poziționarea se traduce în rentabilitate, devine important să îți faci un loc, pentru ceea ce se poate întâmpla. Datele colectate pe portalul Tnooz, generate de compania Microsoft, arată că britanicii caută din ce în ce mai multe rezervarea de hotel prin asistentul personal Cortana și folosind dispozitivele mobile cu o creștere de 343% pe an. Pe de altă parte, la ediția ITB din 2016, Vicepresedintele de Inginerie, Cumpărături și Turism la Google, a declarat: „În viitor, comenzile de voce vor deveni din ce în ce mai importante. Nu în zadar, 70% din căutările pe Google sunt efectuate printr-un dispozitiv mobil și 20% din acestea sunt efectuate prin voce„.

Resultado de imagen para busquedas por voz

Motivul creșterii utilizării acestei tehnologii

În urma cercetărilor realizate de compania Creative Strategies, a reieșit că a fi în prezența altor persoane este un motiv pentru reticența utilizatorilor de a efectua căutări vocale. Am putea să-l numim sentimentul comun de rușine. Pentru a cunoaște mai bine utilizarea acestei tehnologii, studiul constată că, printre cei care auîinceput să folosească deja acest progres, 51% mărturisesc că vorbesc cu asistentul virtual atunci când sunt în mașina, 39% acasă (de aceea dispozitivele precum Google Home si Amazon Echo au experimentat o creștere exponențială) și doar 6% îndrăznesc să mențină acest tip de conversații în public, împreună cu 1,3% care o fac la locul de muncă.

 

Cum poate fi îmbunătățita poziționarea rezultatelor căutării vocale

Pentru a înțelege legătura dintre intenția utilizatorului atunci când efectuează o căutare pe Internet și modul în care procesează aceste date, este esențial să ne punem în locul lui RankBrain, sistemul de inteligența artificială a lui Google. Acest sistem caută să ofere cele mai potrivite rezultate pentru fiecare utilizator, adaptând conținutul la factori precum locația sau diferite date demografice.

Iată unii factori interesanți cu informații practice și ușor de aplicat pentru a îmbunătăți poziționarea în căutările vocale:

  1. Cuvinte cheie long tail și constructii orale cheie. Este important să ții cont de acest tip de keywords în momentul realizării cercetării ce se face înaintea creării de conținut și de pagini care să răspundă acestor căutări.
  2. Analizarea traficului organic care ajunge pe site. Cu toate că Google Analytics nu oferă parametrul de trafic pentru căutările vocale (deoarece este tradus în text), poate fi luat în considerare faptul că avem o parte din conținutul obținut prin voce. Structurarea conținutului prin rezultate ar trebui să ne aducă neapărat trafic organic.
  3. A răspunde direct îndoielilor călătorului. În fiecare zi la recepție sau la telefon, trebuie să fim bombardați de acest tip de îndoieli. A nota cele mai semnificative dintre acestea și a genera conținut poate ghida traficul de voce spre site-ul nostru. În același timp, vom reduce apelurile telefonice și, prin urmare, resursele asociate acestei funcții.
  4. Asigură-te că ai un site responsive. Nu numai că este bine să ai informația, dar trebuie să fie cât mai frumoasă cu putință. Majoritatea căutărilor vocale sunt făcute de pe smartphone, astfel încât este necesar să adaptezi pagina web la acest format, astfel încât target-ul nostru să nu întâlnească pagini în care navigarea este incomodă de pe dispozitivele mobile.

Într-un mod sau altul, căutările vocale reprezintă o opțiune pentru  ca utilizatorii lui Google să profite de conținut util. Dacă nu le folosim sau dacă nu optăm pentru această linie, vom întoarce spatele unei forme de căutare care, încă nu este predominată, dar prinde forță cu pași uriași. O opțiune inteligentă ar fi să o folosești și să analizezi cât de bine faci lucrurile pentru a optimiza astfel munca ta online.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.