10 tendinţe de Social Media Marketing pentru 2017

Posibilităţile pe care le oferă omnicanalitatea se ciocnesc cu vizibilitatea redusă a brandurilor prin intermediul dispozitivelor sau capacitatea limitată a utilizatorului. Tendinţele de Social Media Marketing se învârt în jurul mediului on-line şi al căutărilor de noi soluţii pentru a o remedia.

Reţelele sociale au schimbat modul nostru de a accesa informaţia, comunicarea a suferit o schimbare majoră în ceea ce priveşte accesabilitatea, conţinuturile au suferit mutaţii în raport cu nevoile utilizatorilor. Potrivit datelor platformei Global Web Index, utilizatorii care au o prezenţă pe Internet au în medie 5,54 de conturi pe reţelele sociale. Numărul utilizatorilor activi prin intermediul dispozitivelor mobile creşte vertiginos. În conformitate cu informaţiile publicate de site-ul Social Media Today există zilnic 1 milion de noi utilizatori activi pe reţelele sociale. Atât la nivel de instrumente cât şi de suport aceasta este o revoluţie, medille trebuie să se adapteze la o mare diversitate de sisteme, formate şi dispozitive care permit o etapă dinamică şi oportunităţi excelente.

Saturarea informaţiei în care utilizatorul se mişcă la nivel online determină piaţa sa propună soluţii prin intemediul Social Media Marketing.

Saturarea informaţiei în care utilizatorul se mişcă la nivel online determină piaţa sa propună soluţii prin intemediul Social Media Marketing.

Această evoluţie de neoprit a pieţei obligă companiile să trăiască într-un proces constant de adaptare. Utilizatorii se adaptează din ce în ce mai repede la noile tehnologii şi să fie relevante pentru un anumit tip de client, cum ar fi cele ale milenials, necesită aplicarea de noutăţi tehnologice cât mai curând posibil, deoare această evoluţie devine la rândul său un avantaj competitiv.

Pentru a face o trecere în revistă a tendinţelor în Social Media Marketing pentru anul 2017, este important să avem opinia unei personalităţi de referinţă în acest domeniu. Blogul lui Jeff Bulas este unul dintre cele mai recomandate în Social Media. Lista lui de tendinţe trebuie citită de toţi cei care vor să-şi îmbunătăţească prezenţa pe Internet a companiilor şi destinaţiilor turistice. Iată lista cu 10 tendinte care zilnic se vor consolida ca şi realităţi în anul 2017.

1. Streaming video live. Youtube făcea senzaţie în universul video în 2004, în prezent platforme de transmisie video în timp real ca Periscope şi Facebook Live atrag tot mai mulţi utilizatori. Această tendinţă schimbă modul în care ne împărtăşim experienţele, atât la nivel profesional cât şi personal. Realizarea de evenimente live devine un nou mod de relaţionare cu publicul. Instrumente pentru a construi încredere şi a favoriza credibilitatea de conţinut autentic.

2. Chatbotsii schimbă conversaţiile.Întelegem Chatbotsii ca sisteme concepute pentru a stimula conversaţia umană în mod automat. Trăim în era inteligenţei artificiale incorporând inteligenţa umană în maşini. Această tehnologie oferă flexibilitate cu scopul de a automatiza sarcinile şi de a ajuta la colectarea datelor. Ele au devenit o modalitate cheie pentru a îmbunătăţi experienţa utilizatorului. Cu aceasta se urmăreste oferirea unui mai bun serviciu pentru clienţi şi un nivel de calitate al interacţiunii din ce în ce mai ridicat.

3. Expirarea conţinutului social. A atrage atenţia utilizatorului online devine o luptă între branduri cu bugete mari şi experţi cu bani puţini pentru a investi. Rezultatul este o cantitate mare de zgomot online şi multă dezodine. Provocarea constă în a atrage atenţia fără a intra într-un război de saturare a informaţiei şi de costuri pentru companie. La rândul său, Snapchat oferă o soluţie diferită printr-un conţinut care expiră. Bazându-se pe succesul aplicaţiei Snapchat şi al conţinuturilor sale efimere, Instagram încearcă să concureze în cadrul acestui curent cu “Stories”, în care data de expirare a conţinutului este de asemenea obligatorie.

4. Consolidarea reţelor sociale. În anul următor vom asista la achiziţii precum achiziţiile făcute de Facebook, Instagram şi Oculus Fit, cumpărături cum ar fi cea a Periscope de către Twitter sau cea pe care a făcut-o Microsoft cu Linkedin.

5. Traficul oganic social din ce în ce mai complicat. Reţelele sociale devin din ce în ce mai mult medii de plată pentru branduri. Prea puţin spaţiu cu prea mult conţinut pentru a fi afişat. Soluţiile pe care brandurile le pot adopta sunt:

– Optimizarea conţinuturilor pentru motoarele de căutare prin poziţionarea relevantă pentru utilizator.

– Crearea de liste de e-mail pentru a ajunge la anumite segmente de public concrete prin intermediul publicităţii pe Google, Facebook sau Twitter.

– Utilizarea acţiunilor de Growth Hacking low cost pentru a generara vizibilitate la preţuri scăzute.

6. Automatizarea devine convenţională.Există platforme digitale de automatizare care sunt esenţiale pentru a lucra un marketing segmentat. Aceste instrumente sunt din ce în ce mai cuprinzătoare, intuitive şi uşor de utilizat.

7. Personalizarea devine o prioritate.Instrumentele sunt din ce în ce mai inteligente şi rezistenţa persoanelor la publicitatea masivă este mai mare. Apare nevoia unui conţinut personalizat, în timp, în loc şi în utilizator.

8. Creşterea factorului de influenţă socială.Conţinutul influenţatorilor creşte şi devine din ce în ce mai popular. Aceşti indivizi sunt noile “celebrităţi” ale Internetului şi nişte “comercianti” cu care brandurile trebuie să creeze în mod necesar alianţe.

9. Social Media transformă afacerile într-o economie de încredere.A comite o eroare sau a primi o plângere era ceva privat în trecut. Un apel telefonic, o scrisoare sau chiar o conversaţie privată şi ascunsă pentru restul clienţilor. Vizibilitatea online transformă reţelele sociale într-un facilitator unde se pot “spăla rufele în public”. Inevitabil utilizatorii citesc recenzii înainte de a merge la un restaurant sau la un hotel.

10. Inteligenţa artificială şi apariţia unor bots.Poate nu suntem conştienţi de nivelurile la care utilizăm inteligenţa artificială. Exemple cum ar fi etichetarea prietenilor pe Facebook şi cu software de reconoaştere facială, împerecherea “inteligentă” a companiilor şi a candidaţilor în LinkedIn şi de căutare inteligentă a imaginilor de pe Pinterest, printre alte multe lucruri, sunt din ce în ce mai frecvente.

A analiza fiecare dintre aceste tendinţe şi a determina cum pot afecta afacerea noastră ar fi următorul pas. Adaptarea brandului cu cel al utilizatorilor şi sincronizarea cu nevoile lor cu tendinţa este complicat, dar poate fi, de asemenea, diferenţiatorul de care avem nevoie pentru a ieşi în anumite cazuri din anonimat. Ar trebui monitorizate îndeaproape mişcările pieţei şi a intra în dinamica testării şi validării acţiunilor.

 

Mai multe informaţii: www.jeffbulas.com

 

Sursă: hosteltur.com

Leave a Reply