CEO-ul grupului Ryanair, Michael O’Leary, asigură că companiile aeriene vor începe să facă reduceri după reduceri în tarífele lor în următorii ani pentru a încerca să recupereze afacerea pierdută din cauza COVID-19, considerând că ar putea dura trei sau patru ani pentru ca prețurile să se recupereze la nivelurile din 2019. Întotdeauna o voce diferită în industrie, respinge previziunile Asociației Internaționale a Transportului Aerian (IATA), conform căreia va dura ani de zile până când industria transportului aerian se va recupera, prezicând că volumele vor crește „foarte repede” în perioada 2021 și 2022. „Cred că va avea loc o invazie a plajelor din Spania și Algarve și a Insulelor Baleare și a Greciei și Italiei„, a spus el.
Controversatul manager al companiei low cost irlandeze a făcut aceste afirmații într-unul dintre interviurile speciale dedicate industriei de transport aerian, realizate de John Stickland, consultant și expert în aviație, colectate de portalul TravelMole, în cadrul unei sesiuni organizate de târgul virtual WTM 2020.
„Se vor întoarce pentru că companiile aeriene, în frunte cu Ryanair, vor scădea prețurile, hotelurile vor scădea prețurile până în vara anului 2021, iarna anului 2021 până în vara anului 2022, vom face cu toți reduceri pentru a încerca să recuperăm afacerea pe care am pierdut-o”, a spus el.
Referindu-se săptămâna aceasta la informații despre un vaccin COVID-19 la orizont, O’Leary a opinat că a creat un sentiment de optimism rezonabil că vara anului 2021 va reveni la un anumit grad de normalitate. „Este posibil să nu ne întoarcem la nivelurile din 2019, dar pe termen scurt nu văd niciun motiv pentru care nu ar trebui să ne întoarcem la 70-80% față de anul trecut”.
El a adăugat că cea mai mare provocare ar fi recrutarea și instruirea piloților și echipajelor.
„Diferența dintre Ryanair și majoritatea concurenților noștri în timpul crizei este să continuăm să zburăm și să menținem toate avioanele în zbor, precum și toți piloții și echipajele noastre de cabină la zi, astfel încât să putem profita cu adevărat de creștere”.
Deși ar putea exista o anumită reticență în a se intoarce la zborurile de lung curier, el consideră că: „Cred că va fi o invazie a plajelor din Spania și Algarve și a Insulelor Baleare și a Greciei și Italiei. Va exista într-adevăr o creștere a turismului în interiorul Europei anul viitor și trebuie să fim acolo, oferind capacitate la prețuri mici, menținând tarifele scăzute”.
Predicții cu privire la rivalii săi
Întrebat despre viitorul rivalilor săi și despre supraviețuirea lor, O’Leary și-a scos mingea de cristal și a îndrăznit să facă preziceri chiar și cu privire la schimbările în modelul de afacere și fuziuni.
În ceea ce îl privește pe marele său rival EasyJet, el a spus că „provocarea lor este că bilanțul este distrus”, explicând că sunt supuși presiunii fondatorului și actionarului important Stelios Haji-Ioannou pentru a reduce flota, „ceea ce nu se face atunci când ieși dintr-o criză, când există mai degrabă posibilitatea de a achiziționa mai multe avioane la un preț scăzut și de a crește mai repede”. În ceea ce privește strategia de vânzare de avioane și închirierea lor ulterioară pe care o aplica compania low cost britanică, el consideră că fac acest lucru cu costuri mari, iar acest lucru va determina o bază de costuri mai mare„.
Pe de altă parte, Wizz Air a primit cuvinte de laudă: are o operațiune bine gestionată și va apărea fără îndoială ca a treia companie low-cost din Europa. „Fără îndoială Wizz va ajunge a doua companie în Europa, după Ryanair, dar cu o bază de costuri mai mică decât EasyJet”.
Întrebat dacă Norwegian va supraviețui ultimei sale crize de numerar și lipsei de sprijin, O’Leary a fost clar și chiar peiorativ: „Nu cred. Norwegian va ajunge o mică companie aeriană norvegiană națională, fie va fuziona, într-un fel, cu SAS ca un mic model scandinav de ineficiență a pierderilor„.
Cu privire la marile companii aeriene tradiționale din regiune, el a adăugat că „provocarea pentru IAG va fi Brexit-ul și dacă poate păstra British Airways în grupul deținut de Uniunea Europeană„. În opinia sa, IAG va ieși mai puternic, cu un grup de costuri mai mici pentru că nu a avut acces la același ajutor de stat ca alte companii aeriene europene.
În ceea ce privește Air France si KLM, el a subliniat că aceste companii sunt conduse de manageri capabili, dar „ajutorul de stat le va restrânge capacitatea de a-și reduce bazele de costuri în următorii cinci până la 10 ani„, beneficiind de un protecționism mai mare. „Pe termen scurt și mediu ne va fi dificil să intrăm în concurență cu ei, dar vor ieși din această criză cu baze de costuri mult mai umflate decât IAG, Ryanair, EasyJet și altele care nu au avut acces la același nivel de ajutor de stat”.
Sursă: hosteltur.com