Shadow

Turismul creativ, soluție pentru reactivarea sectorului în timpul pandemiei

Era post-coronavirus va impune o nouă paradigmă industriei turismului. Așa spune Caroline Couret, fondatoarea și directorul Creative Tourism Network, care confirmă că „destinațiile din întreaga lume lucrează în prezent la strategii turistice mai virtuoase, iar turismul creativ este una dintre ele”. Iar aceasta se întâmplă deoarece are toate elementele pentru a deveni un cal câștigător

 

Turismul creativ, în cuvintele lui Couret, „departe de a fi un concept de marketing, reflectă schimbări sociale ireversibile către o conștientizare crescândă a durabilității și o căutare a sensului, accentuată de criza coronavirusului„. 

 

Sustenabilitatea turismului creativ, așa cum explică fondatoarea și directorul Creative Tourism Network, „se bazează pe modelul său de economie circulară care constă în co-crearea de experiențe unice din resursele existente, prin utilizarea creativității. Un model care răspunde contigențelor actuale”. 

Medellin, Colombia, este una dintre cele 18 destinații certificate Creative Friendly Destinations de către Creative Tourism Netwrok.

 

Nu este surprinzător că, adaugă ea, „perioada închiderii a generat un interes mai mare pentru activitățile creative și pentru grupurile mici„, în timp ce „restricțiile teritoriale au stârnit și curiozitatea cetățenilor pentru propria lor cultură„.  

 

Astfel, turismul creativ face posibilă transformarea acestei cunoașteri a destinației în experiențe unice și atractive pentru o infinitate de profiluri precum familii, persoane singure, etc. În plus, contribuie la crearea ADN-ului teritoriului și la transformarea cetățenilor în ambasadori„. 

 

Turismul creativ permite poziționarea destinațiilor, făcând din cultura și creativitatea lor elemente diferențiale durabile”, așa cum a subliniat Caroline Couret. 

 

De asemenea, și potrivit Couret, „datorită dimensiunii sale intersectoriale, ajută la atenuarea efectelor crizei și la crearea unui ecosistem local„, pe lângă „stimularea prelungirii sezonului, apreciată în special în perioada post-COVID”.

 

Pârghie pentru reactivare

Cu toate aceste atribute, nu este surprinzător faptul că, în perioada de închidere, rețeaua Creative Tourism Network și-a sporit activitatea datorită cererii puternice din partea destinațiilor și instituțiilor, care au lucrat la reactivarea turismului. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.