Shadow

Riscurile dezvoltării necontrolate a inteligenței artificiale și cum să le abordăm, potrivit HBX

Interviu/Avansul necontrolat al inteligenței artificiale (AI) prezintă o serie de riscuri, după cum a recunoscut Xavier Zabala, COO al HBX Group (fostul Hotelbeds), în acest interviu. Printre acestea se numără „problemele legate de acuratețea informațiilor, de proprietatea intelectuală și de colectarea datelor personale. La HBX Group suntem conștienți de aceste riscuri și ne angajăm să implementăm în mod controlat și sigur tehnologiile de inteligența artificială, care sunt pe deplin concentrate pe rezolvarea unor nevoi specifice sau a unor puncte nevralgice pentru clienții și partenerii noștri. Dincolo de aceste riscuri, există, de asemenea, probleme legate de drepturile fundamentale, cum ar fi riscul de discriminare a grupurilor de populație sau furtul de identitate”.

Ce instrumente adoptă companiile, și mai ales HBX Group, pentru a exercita acest control?

La HBX Group adoptăm o abordare prudentă în ceea ce privește implementarea inteligenței artificiale. Urmărim îndeaproape evoluțiile din sectorul tehnologic și din cel al călătoriilor în general rămânând în același timp prudenți atunci când aplicăm AI și machine learning. Evităm să punem în fața clienților noștri soluții nesupravegheate și ne concentrăm pe cazurile de utilizare care le rezolva nevoile specifice. Analizăm constant și în detaliu acuratețea și securitatea acestora, le monitorizăm performanța și ne concentrăm întotdeauna pe utilitatea și valoarea adăugată pentru clienții noștri.

Ajută noua legislație europeană companiile să atingă acest obiectiv sau dezvoltarea tehnologică este întotdeauna pe primul loc?

Noua legislație europeană va contribui la o mai mare transparență și siguranță a inteligenței artificiale, în special în sectoare esențiale pentru drepturile fundamentale, cum ar fi sănătatea, educația sau securitatea. Este probabil să devină standardul care va fi urmărit nu doar în Europa, ci în întreaga lume, așa cum s-a întâmplat cu reglementarea privind protecția datelor. Cu toate acestea, este posibil ca acest regulament să aibă un impact limitat asupra majorității aplicațiilor de inteligență artificială utilizate în mod obișnuit, implicarea companiilor din acest sector, precum și educarea populației în ceea ce privește utilizarea corectă a acestei tehnologii, vor fi esențiale.

Ce progrese va aduce inteligența artificială în 2024?

Principalul progres va fi accelerarea adoptării sale reale și, în special, a inteligenței artificiale generative. Dacă 2023 a fost anul exploziei AI, în special în domeniul limbajului și ale apropierea acestuia de populație purtând interacționa ușor cu el, anul acesta vom asista la o creștere exponențială a adoptării acestor soluții pentru cazuri de utilizare specifice în companii.

Riesgos de un desarrollo descontrolado de la IA y cómo atajarlos según HBX

În sectorul turismului, cel mai mare progres ar putea fi în domeniul serviciilor pentru clienți și al personalizării, atât pentru a inspira cât și pentru a rezerva călătorii. În acest caz, inteligența artificială va fi capabilă să învețe preferințele călătorilor în ceea ce privește tipul de hotel sau activitățile de destinație pe care le preferă și va putea trimite rapid sugestii, economisind multe ore de căutare și, mai important, îmbunătățind ratele de conversie.

În plus, vom asista la progrese în managementul riscurilor legate de inteligența artificială, atât din sfera publică/guvernamentală, cât și din cea privată, companiile acordând o atenție mult mai mare acurateței informațiilor, proprietăți intelectuale și protecției utilizatorilor.

În ce domenii ale HBX Group are AI cel mai mare potențial de dezvoltare și la ce lucrați?

La HBX Group credem în potențialul inteligenței artificiale și dezvoltăm aplicații de ani de zile, în principal în domeniul machine learning. De exemplu, avem aplicații pentru gestionarea și optimizarea celor 5,6 miliarde de căutări pe care primim zilnic, care ne ajută să identificăm masiv anomalii în prețurile și datele de rezervare, sau pentru identificarea automată a schimbărilor în tiparele de comportament ale clienților, ceea ce ne permite să evaluăm imediat situația și să luăm decizii. Avem, de asemenea, un chatbot, Olivia, care este disponibil 24 de ore din 24, 7 zile din 7, pentru a răspunde nevoilor clienților potențiali și celor existenți.

În perspectiva anului 2024, unul dintre domeniile in care intenționăm să investim transformarea serviciilor pentru clienți prin intermediul inteligenței artificiale generative, cu o gamă de noi soluții pentru canalele de voce, chat și text. Scopul este de a îmbunătăți satisfacția clienților prin oferirea de răspunsuri imediate la nevoile lor, dar și de a facilita munca echipelor noastre de servicii pentru clienți în gestionarea celor mai complexe situații, facilitând interpretarea unor cantități mari de informații și date.

Mai multe articole despre inteligența artificială:

Ce poate face inteligența artificială generativă înainte, în timpul și după călătorie?

Amadeus: Inteligența artificială generativă va permite o călătorie personalizată

Inteligența artificială permite agenților de turism să economisească 70% din ziua lor de lucru

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.