Profesia de agent de turism se revalorizează

În timp ce unele studii sugerează că profesia de agent de turism este în pericol de dispariție, cifrele gestionate de către asociațiile de agenții vorbesc de o revalorizare datorită apariției de noi oportunități

Un raport proiectat de Ciphr, furnizor de software de resurse umane, susține că jobul de agent de turism tinde să dispară ca urmare a progreselor tehnologice. Printre cele 10 profesii „învechite” pentru aceste vremuri apar lucrătorii de birou, angajații magazinelor de video și chiar cea de community manager. Argumentul oferit pentru a susține că agenții de turism sunt în pericol este ca un mare procent de călători caută site-uri online pentru a cumpăra bilete de avion, cazare și produse turistice mai ieftine. 

Un alt studiu realizat de firma de consultanță CareerCast.com asigură că jobul de agent se află printre cele opt locuri de muncă „cele mai inutile” și pe cale de dispariție. Argumentul său este din nou importanța pe care Internetul o câștigă în vânzarea de călătorii. În general, firma de consultanță asigură că „tehnologia este cel mai important factor în învechirea anumitor locuri de muncă„. În cazul agențiilor de turism, aceasta spune că Internet a facilitat „rezervați dvs., așa că agenția de turism tradiționala nu mai este necesară„. 

Agențiile britanice apără că agenții de turism s-au adaptat foarte bine la noile tehnologii. Imagine Shutterstock.. #shu#.
Agențiile britanice apără că agenții de turism s-au adaptat foarte bine la noile tehnologii. Imagine Shutterstock.

Imediat după publicarea studiului menționat mai sus, American Society of Travel Agents (ASTA) a reacționat cu indignare. Potrivit vice-președintelui senior al asociațieiPaul Ruden, agentul de turism a avut grijă să se adapteze la noile tehnologii și are o tehnologie de distribuție la care consumatorul nu are acces, adaptând, de asemenea, rolul său la creșterea utilizării Internetului. Ea asigură că agenții au știut să combine vechile tehnologii cu cele noi. 

Ruben amintește că există 8.000 de agenții în Statele Unite care dau de lucru la 105.000 de persoane. Cu 143 de milioane de tranzacții, aceste agenții vând bilete de avion în valoare de 86.000 de milioane de dolari (64.000 de milioane de euro) pe an, 64% din piață. În plus, el menționează, de asemenea, poziția de lider și în alte produse, cum ar fi croazierele, cu vânzări de 15.000 milioane de dolari (11.200 milioane de euro), tot 64% din piață, în timp ce a vândut pachete turistice în valoare de 9.000 milioane de dolari (6.700 milioane de euro), 66% din piață

La rândul lor, agențiile de turism și turoperatorii britanici apraținând asociației ABTA facturează 31.500 milioane de lire sterline (38.000 milioane de euro) pe an. Iar această cifră a crescut anul trecut cu 4,3%. Potrivit asociației, acest lucru arată încrederea consumatorului în rolul agentului de turism și al turoperatorului în piața din Marea Britanie.

Revenind la Statele Unite, acolo are loc o creștere a utilizării agentului de turism ca și consultant de către consumatori. Potrivit unui studiu realizat de ASTA, americanii apelează în prezent cu 2% mai mult la agețtii de turism decât în 2010. Dintre călătorii care de leisure care rezervă cu un agent, iasă în evidență 59% din millennials, 53% din generația X și 58% din baby boomers, ceea ce arată, potrivit asociației, că pentru aceste grupuri vacanțele planificate de ăatre un agent sunt mai bune. În plus, cei care folosesc un agent de turism călătoresc mai frecvent, cu 4,7 de călătorii pe an, comparativ cu 3,6 călătorii  a celor care nu apelează de obicei la acești profesioniști

Pe de altă parte, un studiu recent de consum realizat în Marea Britanie arată că consumatorii au cheltuit în iulie 2014 cu 8% mai mult pe hoteluri, cu 4% mai mult pentru a apela la un agent de turism și cu 2% mai mult pe biletele companiilor aeriene. 

 

Angajarea de agenți millennials

Atrage atenția faptul că în studiul ASTA, millennials (tinerii între 16 și 30 de ani) sunt cei care apelează cel mai mult la un agent de turism. Prin urmare, aceștia sunt o nișă foarte interesantă de atras, mai ales pentru că are mult viitor. Experții sfătuiesc să fie angajați și agenți de turism din generația millennials pentru a atrage consumatorii tineri. 

Tinerii au propiile arme pentru a-i atrage pe cei din generatia lor, folosesc acelasș limbaj. Pe de altă parte, trebuie ținut cont de faptul că millennials nu fac rezervări doar pentru ei ci și pentru familia și prietenii lor utilizând noile tehnologii. 

 

Internet, un aliat

Deși Internetul a fost o mare provocare pentru agenții de turism în ultimii ani, adevărul este că a devenit un aliat valoros. Potrivit unui studiu realizat de American Express, Internetul îmbunătățește eficiența acestor profesioniști. Raportul nu arată doar o creștere a rezervărilor în agențiile de turism, ci afirmă că utilizarea sporită a Internetului a consolidat industria. 

Experții sfătuiesc să se angajeze și agenți de turism din generația millennial pentru a atrage consumatorii tineri. #shu#.
Experții sfătuiesc să se angajeze și agenți de turism din generația millennial pentru a atrage consumatorii tineri. Imagine Shutterstock.

Mai mult de jumătate din agenții intervievați (61%) au fost de acord că Internetul le-a ușurat munca, oferindu-le un acces mai mare și mai rapid la conținut și la informații pentru a servi clienții, dar scot, de asemenea, în evidență (52%) faptul că clienții sunt mai informați decât oricând, deoarece mulți se informează cu privire la călătoriile lor pe cont propiu, ceea ce face ca acest acces mai mare la informații  să provoace o schimbare în relația dintre consumator și agentul de turism. 

Agenții de turism profită de puterea internetului pentru a crea experiențe extraordinare pentru clienții lor„, asigură Andrea Bartenstein, director de Travel & Lifestyle Services la American Express. „Pe măsură ce tehnologia progresează, avansează și așteptările. Clienții sunt ominivor digitali și consumă informații prin intermediul a sute sau chiar mii de surse  de pe mai multe dispozitive 24 de ore pe zi. Agenții nostri de turism pot ajuta clienții să reducă supraîncărcarea de informații pentru a crea cea mai bună experiență de călătorie„. 

În anii următori vor apărea mai multe oportunități pentru agenții de turism potrivit experților. Printre altele, în ultimii ani acești profesioniști au demonstrat că sunt foarte necesari atunci când clienții se confruntă cu probleme, cum ar fi dezastre naturale sau falimente, iar agenții trebuie să profite de marea lor valoare în această privință

Pe de altă parte, a te specializa pe anumite nișe de piață dă foarte bune rezultate agențiilor de turism. Specializarea este viitorul având în vedere faptul că clienții caută din ce în ce mai mult informații dintr-un anumit domeniu și specifice cu recomandări de la experți

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.