Ținând cont de paralizia industriei transportului aerian din 2020, primul an al pandemiei de COVID-19, și de milioanele de zboruri care au rămas la sol, una dintre marile temeri ale călătorilor este că situația va fi repetată de focarele provocate de noile variante. Un sondaj global recent arată că, pentru 81% dintre pasagerii de zboruri intervievați, un risc mai mare de anulare ar constitui un obstacol în calea rezervării de călătorii în acest an și, pentru mulți dintre ei, principala preocupare, de a-și anula zborul, este „incertitudinea cu privire la rambursare„. Guvernele și agențiile de turism au persecutat companiile aeriene care cereau restituirea acestor sume. Principalii transportatori europeni oferă soluții inovatoare pentru creșterea încrederii în rândul clienților, cum ar fi „plătiți când zburați” sau „plătiți în rate” pentru a evita trecerea printr-un proces de rambursare.
Anul trecut, din cauza restricțiilor de mobilitate impuse pentru a încerca să oprească răspândirea virusului, s-a înregistrat un număr mare de anulări de zboruri, în timp ce companiile aeriene s-au confruntat cu scăderi fără precedent ale veniturilor care au cauzat probleme de rambursare a biletului călătorilor, întârziind multe luni în procesare. Pentru a păstra fluxul de numerar, companiile au oferit vouchere sau tichete pentru călătorii viitoare, dar lipsa de claritate cu privire la ridicarea restricțiilor guvernamentale a creat o mare incertitudine pentru acei călători care doresc să le folosească.
Un nou sondaj realizat pe un eșantion de 5.000 de călători din întreaga lume evidențiază impactul pe care „incertitudinea de rambursare” îl are asupra încrederii și rezervărilor pasagerilor în 2021, pe măsură ce industria companiilor aeriene își începe recuperarea. Un număr mare de chestionați (81%) au confirmat că nu vor rezerva din cauza unui risc crescut de anulare din cauza pandemiei și a focarelor datortate noilor variante mult mai contagioase. Aproape jumătate se tem să nu primească o rambursare (46%) și ceva mai puțin se tem de incovenientul procesului de rambursare (38%).
Mai multe companii aeriene europene au creat mai multe inițiative proactive pentru a reduce incertitudinea rambursării prin noi opțiuni de plată inovatoare. O companie europeană importantă a preluat inițiativa cu opțiunea „Plătiți când zburați” (PWYF), care permite călătorilor să facă o rezervare de zbor (care include și un hotel sau o mașină de închiriat) plătind un mic depozit în regiunea cuprinsă între 10 și 15% și apoi plătiți suma cu câteva zile sau săptămâni înainte de călătorie.
Călătorul nu semnează un contract de credit și nu este obligat să plătească întreaga sumă. În caz de anulare, compania aeriană nu se confruntă cu un număr mare de rambursări de procesat, deoarece majoritatea fondurilor călătorului rămân la dispoziția călătorului până în ultimul moment.
Potrivit studiului Amadeus, PWYF este cea mai atractivă opțiune de plată (39%) în comparație cu schemele tradiționale de plată (36%) și noua „Cumparați acum plătiți mai târziu” (BNPL) care cer călătorilor să semneze un contract de credit pentru întreaga perioadă (24%).
Despre studiul de cercetare
Opinium a efectuat o cercetare în numele Amadeus în luna mai 2021 pe baza unui sondaj realizat pe un eșantion de 5.000 de călători din Franța, Germania, Malaezia, Regatul Unit și Statele Unite. Respondenții au călătorit de cel puțin trei ori pe an înainte de pandemie.
Sursă: hosteltur.com